Agent er dalet i min karakterbog.
Fra : Henning Lund

Dato : 08-01-02 21:29

Hmmmmmm jeg var ellers så glad for Agent, men nu er min glæde faldet
lidt.
Før jul stod min gamle maskine af med et brag, jeg købte en ny som og
ved skiftet begyndte jeg at bruge Agent. jeg er ved at lægge alle
mine programmer ind, når konen ikke jager med mig.
Idag kom turen så til Norton antivirus 2002, det resulterede i at jeg
ikke kunne sende/modtage mail, TDC var den første på min liste over
eventuelle fejl, men da andre jeg kender ikke havde problemer, ja så
måtte jeg rode med min opsætning, ved at slå email protection fra, så
var det hele i den skønneste orden.
Mit spørgsmål er så: Er det ikke nødvendig at bruge AV program til
Agent, eller skal jeg ud og have fat i et andet AV program, ifald
hvilket?

--
Mvh/best regards
Henning Lund

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-01-02 21:38

Tue, 08 Jan 2002 21:28:50 +0100, skrev Henning Lund
<hla@tdcspace.dk>:

>Mit spørgsmål er så: Er det ikke nødvendig at bruge AV program til
>Agent, eller skal jeg ud og have fat i et andet AV program, ifald
>hvilket?

Det burde det ikke være, vent blot med at udpakke vedhæftede
filer, før du har gemt dem, selom et ordentligt virusprogram bør
opdage når du forsøger at gemme en irusbefængt fil.

De orme, som florerer på nettet vil ikke virke, da (altid?) er
skrevet til at udnytte OE og Outlooks sikkerhedshuller (eller
smarte features, hvis man er af den opfatning).

Jeg kunne aldrig drømme om, at slå e-mailprotection til i et
mailprogram.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Henning Lund

Dato : 08-01-02 22:32

Knud Gert Ellentoft griflede følgende ned:

>Det burde det ikke være, vent blot med at udpakke vedhæftede
>filer, før du har gemt dem, selom et ordentligt virusprogram bør
>opdage når du forsøger at gemme en irusbefængt fil.

Javel, jeg har ikke de store erfaringer med NAV 2002, jeg blev den
foræret af en bekendt som solgte sin pc, og han sagde god for den, så
jeg håber den finder skidtet jeg evt redder mig i mail.

>De orme, som florerer på nettet vil ikke virke, da (altid?) er
>skrevet til at udnytte OE og Outlooks sikkerhedshuller (eller
>smarte features, hvis man er af den opfatning).

Jae jeg ved ikke hvad man skal sige om OE, men den er god til at
videresende vira, jeg er før blevet angrebet af noget skidt fra
personer som jeg aldrig har haft tilknytning til, og så er fanden løs
hvis min også begynder at fyre mails af til højre og venstre.

>Jeg kunne aldrig drømme om, at slå e-mailprotection til i et
>mailprogram.

Øh hvorfor ikke?

--
Mvh/best regards
Henning Lund

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-01-02 00:42

Tue, 08 Jan 2002 22:31:35 +0100, skrev Henning Lund
<hla@tdcspace.dk>:

> [...]
>personer som jeg aldrig har haft tilknytning til, og så er fanden løs
>hvis min også begynder at fyre mails af til højre og venstre.

Det gør den ikke, for du bruger (forhåbentlig) ikke længere OE
eller Outlooks adressebog, det er via dem, de bliver spredt.

>Øh hvorfor ikke?

Fordi jeg bruger Agent.

Fra : Henning Lund

Dato : 09-01-02 11:09

Knud Gert Ellentoft griflede følgende ned:

>Det gør den ikke, for du bruger (forhåbentlig) ikke længere OE
>eller Outlooks adressebog, det er via dem, de bliver spredt.

Nix

>Fordi jeg bruger Agent.
'
Godt svar, jeg takker

--
Mvh/best regards
Henning Lund

Fra : Peter Loumann

Dato : 08-01-02 22:27

Tue, 08 Jan 2002 21:28:50 +0100, Henning Lund <hla@tdcspace.dk>
wrote:

>Er det ikke nødvendig at bruge AV program til Agent

Nej, hvorfor dog? Agent viser ikke html, og kan altså ikke smittes ad
den vej. Evt. binaries kan du jo virustjekke, når/hvis du gemmer dem,
så længe de blot ligger uåbnede i Agent kan de ikke smitte.

hilsen p