Pris for print med Laser-printer ?
Fra : Morten Simonsen

Dato : 08-01-02 22:07

Hejsa
Jeg ville høre om nogle kunne fortælle mig ca. hvor dyrt det er at printe
med en laser printer.
Printeren vil ligge på ca. 30.000,- og siden der skal udprintes er sort/hvid
med ca. så meget tekst som en A4, skrevet med 2x linieafstand.

/Morten

Fra : Deaster

Dato : 08-01-02 22:18

"Morten Simonsen" <post@simonsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
sort/hvid
> med ca. så meget tekst som en A4, skrevet med 2x linieafstand.

Øhh, det kommer jo an på tonerpris, tonerholdbarhed og tromlens holdbarhed
og pris.

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Aksel

Dato : 08-01-02 22:33

"Morten Simonsen" <post@simonsen.mail.dk> wrote in message
> [...]
sort/hvid
> med ca. så meget tekst som en A4, skrevet med 2x linieafstand.

Ikke forstået, hvor meget skal der printes siden du vil bruge en printer som
har en kapacitet som Jyllansspostens avistrykkeri?
Hilsen Aksel

Fra : Morten Simonsen

Dato : 09-01-02 09:52

"Aksel" <Akselj@nospam.hotmail.com> wrote in message
> Ikke forstået, hvor meget skal der printes siden du vil bruge en printer
som
> har en kapacitet som Jyllansspostens avistrykkeri?
> Hilsen Aksel

Jeg har brug for en printer der kan printe præsist (til stregkoder o.l.),
som kan printe på div. labels, ark osv., som kan printe ret hurtigt, og som
kan printe så det er økonomisk forsvarligt (da det er mere end 25.000 sider
der skal udskrives)
Inde på edbpriser, er der ingen laser printere der kan udskrive mere end 25
sider/minut til under 20.000,-

Fra : D9N

Dato : 09-01-02 10:48

> "Aksel" <Akselj@nospam.hotmail.com> wrote in message
>
> Jeg har brug for en printer der kan printe præsist (til stregkoder o.l.),
> som kan printe på div. labels, ark osv.,

man kan få specielle labelprintere til labels og stregkoder, og det er klart
at anbefale med det behov.

> [...]
sider
> der skal udskrives)
> Inde på edbpriser, er der ingen laser printere der kan udskrive mere end

til det formål vil jeg anbefale en HP 4100 eller en Lexmark TXXX
men du skal nok ikke kigge på Edbpriser.dk for det er ikke stedet til at
købe det..
prøv www.atea.dk som kan både levere og rådgive om hvad du har precist brug
for.

--
vh
D9N

Fra : Leony

Dato : 09-01-02 06:21

> [...]

sort/hvid
> med ca. så meget tekst som en A4, skrevet med 2x linieafstand.

Spørg forhandleren det ved han sikkert eller gå ind på printerfabrikantens
hjemmeside.

Leony

Fra : Thïngmand

Dato : 09-01-02 09:38

> Jeg ville høre om nogle kunne fortælle mig ca. hvor dyrt det er at printe
> med en laser printer.

Næsten alle producenter har en print pris, opgivet ved 5% dækning.

Ellers læg alle priserne på forbrugsstoffer (husk tromle, fuseroil, o.lign.)
sammen og divider det med deres opgivet sideantal

Fra : Peter Rinder

Dato : 09-01-02 10:09

Det er ikke så tit man hører om folk der skal have så dyre printere. Men jeg
har stiftet bekendtskab med en som imponerede mig meget. Det er HP's
4100-serie:
http://www.laserjet.dk/printere.php3?lj=4100
Som du kan se her kan den fås i mange udgaver.

Ifølge edbpriser lå prisniveauet fra ca 11000 til knap 18000, så det er
selvfølgelig noget under dit budget : )

På edbpriser fandt jeg en tilhørende ultraprecise toner til 10000 kopier til
1483,-

/Peter