Tastatur længe om at blive opdaget m. swit~
Fra : Simon Mikkelsen

Dato : 08-01-02 20:06

Jeg har netop investeret i en KVM TK-200 switch, så jeg kan benytte ét
tastatur, én mus og én skærm til to computere.

Den ene er en ældre stationær Olivetti, og den anden er en ældre (2 år
gammel) IBM Thinkpad i 1452 bærbar. Sidstnævnte har kun én PS/2 port, og
derfor benytter jeg et PS/2 y-kabel, så jeg kan sætte både mus og tastatur
i denne. Dette virker fint.

Problemet er så, at når jeg switcher over på Olivetti'en, og tilbage på
IBM'en, kan der går alt fra nogle sek. til et par min (oftest omk. 1 min.)
før IBM'en finder tastatur og mus (skærmen kommer med det samme).
Olivetti'en finder dem med det samme, og IBM'ens eget tastatur og
trackpoint ("mus") virker også hele tiden. Der er endvidere ikke nogen
unormal høj CPU-aktivitet i perioden hvor tastatur og mus ikke er
tilgængelig.

Forhandleren/importøren af switchen siger, at årsagen nok er, at switchen
skal snakke om to enheder gennem samme port, men det er nu ret lang tid den
bruger på dette, i forhold til at jeg ikke opdager noget som helst v.
Olivetti'en.

Derfor vil jeg spørge, om der er nogle der ved hvordan jeg får IBM'en til
at opdage tastatur og mus noget hurtigere.

Det skal lige siges, at der elles aldrig har været problemer med at få
IBM'en til at opdage mus og tastatur når det blev sat i, mens den var tændt
- den finder det altid med det samme.
--
Mvh. Simon Mikkelsen, ingeniørstuderende

www.zipstat.dk Gratis, reklamefri tæller/statistik til enhver hjemmeside
-Se bla. hvor dine besøgende kommer fra, og brug den usynlige tællerkode.