E-Mail
webnoob 5265
Default server. (Ja, Xnews selvfølgelig!)
Fra : Madsen

Dato : 08-01-02 18:24

Hej igen,

Jeg har opsat tre servere i Xnews som jeg skifter lidt imellem.
Netsite er stillet som Default-server, men hvorfor pokker starter
den så ikke op på den server når jeg starter Xnews? For at få den
til det er jeg nødt til at lukke vinduerne for de andre servere
inden jeg lukker Xnews, for ellers starter den op på news.tele.dk
og ikke netsite ved opstart.

Noget andet er Xnews' opdatering. Setup > Misc > 'Update message
counts every x minutes.' Hvis man f.eks. sidder og kigger i
gruppelisten over grupper man _ikke_ abonnerer på, så springer
Xnews tilbage til kun at vise abonnerede grupper når den
opdaterer message counts. Kan man ikke få den til at holde op
med det? Man kan selvfølgelig bare slå funktionen fra, men det
er vel rart nok at den opdaterer de abonnerede grupper engang
imellem(?)

Madsen.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 08-01-02 21:23

Hej Madsen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Jeg har opsat tre servere i Xnews som jeg skifter lidt imellem.
> Netsite er stillet som Default-server, men hvorfor pokker starter
> den så ikke op på den server når jeg starter Xnews?

Den server, du har aktiv, når du lukker Xnews, er den aktive, når du
igen starter op. Sagt på anden måde: Når du lukker Xnews, skal du
blot sørge for, at det er Netsite, du "står i".

> [...]
> Xnews tilbage til kun at vise abonnerede grupper når den
> opdaterer message counts. Kan man ikke få den til at holde op

Jeg ved ikke, om man kan få den til at opdatere "i baggrunden", så at
sige. Men jeg tror det ikke.

> Man kan selvfølgelig bare slå funktionen fra, men det
> er vel rart nok at den opdaterer de abonnerede grupper engang
> imellem(?)

Det kan du såmænd manuelt: Stå i artikelvinduet (over grupper i
abonnement) og tast Ctrl+F5.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Rudi Stegen

Dato : 08-01-02 21:29

Hej Rudi Stegen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Hej Madsen
>
> Den server, du har aktiv, når du lukker Xnews, er den aktive,
> når du igen starter op. Sagt på anden måde: Når du lukker Xnews,
> skal du blot sørge for, at det er Netsite, du "står i".

Jeg vrøvler. Den server, der ligger længst til højre i "bjælken"
forneden [1], når du lukker Xnews, er den, der startes op ved næste
opstart.
Dvs. hav Netsite til være længst væk fra venstre kant

[1] Kan du ikke lige se "bjælken forneden" med servere, kan du bruge
Ctrl+Z (og få den væk igen med Ctrl+Z).

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Madsen

Dato : 08-01-02 21:47

Rudi Stegen skrev:

> Jeg vrøvler.

Nå jeg skulle lige til at svare på det første indlæg for sådan
fungerer det altså ikke hos mig. (Altså det her med at det er den
sidst åbne server der åbner op ved genstart.)

> Den server, der ligger længst til højre i "bjælken" forneden
> [1], når du lukker Xnews, er den, der startes op ved næste
> opstart. Dvs. hav Netsite til være længst væk fra venstre kant

Aha. Nu kommer problemet så bare at finde ud af hvordan jeg flytter
netsite til højre. Jeg kan ikke bare tage ved den og trække den til
højre for news.tele.dk.

> [1] Kan du ikke lige se "bjælken forneden" med servere, kan du
> bruge Ctrl+Z (og få den væk igen med Ctrl+Z).

Jo tak, den har jeg efterhånden lært fordi jeg altid trykker Ctrl +
Z hvis jeg laver en fejl inde i editor-vinduet og det eneste jeg
får ud af det er den pokkers "bjælke forneden" som står og slukker
og tænder. Ctrl + Z er indgroet i min rygrad som en genvej til
undo. Jeg tror aldrig jeg lærer at der er en Undo-knap i editor-
vinduet :)

Madsen.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 08-01-02 21:57

Hej Madsen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Aha. Nu kommer problemet så bare at finde ud af hvordan jeg
> flytter netsite til højre.

Den første, du åbner, lægger sig først i rækken fra venstre. Den
næste nr. 2 i rækken etc.
Dvs. start med at lukke alle serverne. Luk så dem op, du vil have
parat i bjælken - men husk at gøre det i "omvendt rækkefølge", så at
sige, dvs. åbn sidst den server, du vil have som default.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Madsen

Dato : 08-01-02 22:15

Rudi Stegen skrev:

> [...]
> have parat i bjælken - men husk at gøre det i "omvendt
> rækkefølge", så at sige, dvs. åbn sidst den server, du vil

Utroligt at det kan lade sig gøre. Nu "funger" det. :)

Madsen.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 08-01-02 22:01

Hej Madsen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

Hov, jeg læste ikke det hele

> Ctrl + Z er indgroet i min rygrad som en genvej til undo. Jeg
> tror aldrig jeg lærer at der er en Undo-knap i editor- vinduet

Du kan da bare ændre dem. Hive mappingdyret frem (Alt+K), fis helt
ned i bunden (en af sidste på listen) og lav en anden end Ctrl+Z.

Når du har åbnet et editorvindue (ellers bliver editormappingdyret
ikke vist), kan du igen prøve Alt+K, og undu-kommandoen ligger meget
praktisk øverst uden nogen genvej. Den laver du så som Ctrl+Z

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Rudi Stegen

Dato : 08-01-02 22:03

Hej Rudi Stegen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> undu

undo, forstås

--
Hygge fra Århus - Rudi