Vurdering inden køb!
Fra : Lars L

Dato : 08-01-02 15:24

Hejsa

Jeg skal købe en ny 'spille'computer, da min gamle 350mhz pc med Voodoo2 er
ved at være træt .

Jeg skal købe Computer helt fra bunden, har dog selv 17"Compaqskærm .

Jeg er på vippen til at købe følgende :

AMDPalaminoXP 1600+
ECS K7s5 m lan
256 mb ddr-ram PC2100 spacewalker
Daytona GeForce3 Ti200 64mb ddr-ram
40Gb IBM deskstar 60GXP
Code 6013-1 ATX miditower kabinet
+mus,tastatur,diskettedrev,cdromdrev,højtalere (i den sædvanlige billige
ende)
(monteret, da det er en pctilbudspakke hvor jeg i købet har opgraderet
grafikkortet)

Ialtpris Pris : 7000 kr

Hvordan vil I vurdere det køb ?

Mvh
Lars L

Fra : orbital

Dato : 08-01-02 15:40

On Tue, 8 Jan 2002 15:23:55 +0100, "Lars L" <notemail@hotm.com> wrote:

> [...]
>ved at være træt .
>
>Jeg skal købe Computer helt fra bunden, har dog selv 17"Compaqskærm .

med mindre en anden her garanterer, at det ikke er noget problem at
køre fsb 133 med det ECS, så ville jeg ikke købe. Det er ærgerligt,
når der lige ryger 33 % hurtighed, fordi cpu'en kun kan køre med fsb
100 (altså 2x100=200). Det har vi læst mange klager omkring med ECS
K7S5. Når du alligevel køber DDR ram, hvorfor så ikke overveje et
billigt bundkort med kt266a chipset, f.eks. dfi ad70 eller soltek
sl-75drv2.

Check eventuelt forum for ECS på http://www.ocworkbench.com eller/og
http://www.amdmb.com

mvh

John

Fra : Klaus

Dato : 08-01-02 16:10

orbital wrote:

> [...]
> K7S5. Når du alligevel køber DDR ram, hvorfor så ikke overveje et
> billigt bundkort med kt266a chipset, f.eks. dfi ad70 eller soltek

På mit arbejde står der et par maskiner med K7S5A / XP1500+ / 512Mb RAM
og kører uden problemer (8 timer om dagen). I BIOS er CPU menuen sat til
133/133 og i opstartsskærm meldes CPU hastighed 1333MHz.

/klaus

Fra : Stefan

Dato : 08-01-02 17:26

+mus,tastatur,diskettedrev,cdromdrev,højtalere (i den sædvanlige billige
ende)

Da du skrev det var et spillesystem, vil jeg tilråde dig at overveje køb af
en ordentlig mus feks den nye Intellimouse Explorer v3.0 og en understøttet
musemåtte, feks en Steelpad (www.steelpad.com) eller en everglide
(www.everglide.de), jeg garanterer dig at disse to ting for evigt vil ændre
din opfattelse af at spille computerspil, ikke bare FPS men alle spil.
Præcisionen er helt i top og du vil mærke en stor forskel lige med det
samme, jeg kan ikke sige nok omkring hvor godt et køb, for den rigtige
gamer, dette er.
Ligegyldigt om du spiller Counterstrike, Quake, starcraft, Diablo, Age of
empires eller lign så vil du ikke fortryde

Venlig hilsen Stefan

Fra : Lars L

Dato : 09-01-02 10:39

"Stefan" <fireztorm@*goa*r.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Ligegyldigt om du spiller Counterstrike, Quake, starcraft, Diablo, Age of
> empires eller lign så vil du ikke fortryde

OK, det vil jeg lige chekke op på !

Mvh
Lars

Fra : Deaster

Dato : 08-01-02 20:46

"Lars L" <notemail@hotm.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ende)
> (monteret, da det er en pctilbudspakke hvor jeg i købet har opgraderet

Jeg har lige købt nogenlunde det samme, dog 512 Mb Mab-man ram, og så valgte
jeg at bruge lidt flere penge på et Soltek board istedet, det har nu kørt 5
timer klippestabilt, med 4-5 gennemførte 3Dmark 2001, men lad være med at
bruge den medfølgende driver til G3 kortet, men istedet 23.11 som giver en
50% forbedring hos mig.

Jeg har hørt om en del problemer med ECS boardet.

Husk at købe en ordentlig køler, jeg købte en Thermaltake Silent Viking og
den bliver 49 grader varm ved fuld load.

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Lars L

Dato : 09-01-02 14:10

"Deaster" <frankatnasa@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Husk at købe en ordentlig køler, jeg købte en Thermaltake Silent Viking og
> den bliver 49 grader varm ved fuld load.

Jeg er overbevist !

Skal lige høre om Soltekkortet har netkort 10/100 onboard ?

+ Skal jeg forstå det sådan at Thermaltake Silent Viking var et godt køb ?
(det var det vel med temp 49 G!)

Mvh
Lars

Fra : Deaster

Dato : 09-01-02 14:33

"Lars L" <notemail@hotm.com> wrote in message

> [...]
> 5

> Jeg er overbevist !
>
> Skal lige høre om Soltekkortet har netkort 10/100 onboard ?

Det har det ikke, det er et DRV2.

> + Skal jeg forstå det sådan at Thermaltake Silent Viking var et godt køb ?
> (det var det vel med temp 49 G!)

Jep, kanon god. Seti@home i 4 timer 48-49 grader, så det fuldt
tilfredsstillende. Og det er uden at jeg har monteret andre blæsere i mit
Noise Control server kabinet end den i PSU'en.

Fra : Casper G Thomsen

Dato : 09-01-02 19:41

"Deaster" skrev:

> Husk at købe en ordentlig køler, jeg købte en Thermaltake Silent Viking og
> den bliver 49 grader varm ved fuld load.

Fuck! Jeg har netop bestilt et system med den køler på en 1600+.

Hvilket kabinet har du & har du kabinetkølere monteret?

Andre der har dårlige erfaringer med Thermaltake Silent Viking?

--
Casper G Thomsen

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 14-01-02 19:22

> [...]
>
> Hvilket kabinet har du & har du kabinetkølere monteret?
>
> Andre der har dårlige erfaringer med Thermaltake Silent Viking?

Dårlige ??
hvad mener du ?

49 Grader ved fuld load er da meget fint .. især når man tænker på at ens
Hdd næsten ( larmer ) mere Thermaltake Silent Viking har da kun fået gode
anbefalinger ( de steder jeg har set )

MVH

Lars Bisgaard

1 stk Thermaltake Volcano 7 tilsalg. ønskes Silent Viking :)