halvautomat rifler?
Fra : skc

Dato : 08-01-02 13:03

Hvor mange patroner må en halvautomat riffel kunne have i magasinet i Danmark?
Jeg tænkte mest på carbin rifler som tit er med et 5 skuds magazin og så tænkte
jeg om det er lovligt at jage med sådan en i dk?

m.v.h skc

Fra : René Bayer Kruhöffer

Dato : 08-01-02 13:20

En halvautomat riffel må max indeholde 2 skud.
Den skal endvidere være "plombleret" til det, dvs. det er ikke nok at bare
magasinet kan indeholde 2 skud.

mvh.
René

skc <brondby.if@jubiimail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:4556b3aa8f66757c7c1962b252088938.26266@mygate.mailgate.org.

Fra : Bent Erik Thomsen

Dato : 17-02-02 16:51

"skc" <brondby.if@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
tænkte
> jeg om det er lovligt at jage med sådan en i dk?

Den skal være blokeret så den kun kan rumme 2 patroner for at være lovlig
til jagt

Bent Erik Thomsen
Nær Ålborg

Fra : Michael Foget Kundsg~

Dato : 18-02-02 17:31

2 patroner ,1 i kammeret og 1 i magsinet så magasinet skal bygges om ,