Forkortelser af spilnavne??
Fra : Casper

Dato : 08-01-02 12:56

Hej gruppe...

Undskyld min uvidenhed, men jeg er nogen gange hægtet helt af, når
spilnavne forkortes...

Jeg kan flg.:
RTCW - Return to Castle Wolfenstein
Q3 - Quake 3
SOD - Soldier of Fortune
CS - Counter Strike (tror jeg)
UT - Unreal Tournament

Men hvad med:
CM?
AVP2?
NOLF?

Kan/gider nogen strikke en liste sammen over de mest brugte
forkortelser, så uvidenende mig også kan følge med??

På forhånd mange tak!

Casper

Fra : Jakob Nørskov

Dato : 08-01-02 13:16

On Tue, 08 Jan 2002 12:56:13 +0100, Casper <caa@indbakke.dk> wrote:

>Hej gruppe...
>
>Undskyld min uvidenhed, men jeg er nogen gange hægtet helt af, når
>spilnavne forkortes...
>
>Jeg kan flg.:
>RTCW - Return to Castle Wolfenstein
>Q3 - Quake 3
>SOD - Soldier of Fortune
>CS - Counter Strike (tror jeg)
>UT - Unreal Tournament
>
>Men hvad med:
>CM?
Championship Manager
>AVP2?
Aleien vs. Predator 2
>NOLF?
No One Lives Forever

>Kan/gider nogen strikke en liste sammen over de mest brugte
>forkortelser, så uvidenende mig også kan følge med??

Et par stykker mere jeg lige kan komme på:

HL: HalfLife
D2 - Diablo2
LoD - Lord Of Destruction (Diablo 2 udvidelse)

/Jakob

Fra : Devast8or

Dato : 08-01-02 17:39

Det originale Diablo II (uden expansion) omtales også som D2C (C=Classic)

Derudover kan jeg tilføje lidt til listen:
BG=Baldur's Gate (men det er vel ikke så aktuelt mere, tror jeg nok)
DAOC=Dark Age Of Camelot
AO=Anarchy Online
BW el. B&W=Black & White

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 08-01-02 13:29

On 08 jan 2002 Casper enriched usenet with:

> Jeg kan flg.:
> RTCW - Return to Castle Wolfenstein
> Q3 - Quake 3
> SOD - Soldier of Fortune
> CS - Counter Strike (tror jeg)
> UT - Unreal Tournament
>
> Men hvad med:
> CM?

Championship Manager

> AVP2?

Aliens vs. Predator 2

> NOLF?

No One lives Forever

Der findes ikke nogen endegyldig liste over forkortelser. Nogle gange
er der spilfirmaet, der finder på forkortelsen, og andre gange er det
spillerne selv.

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi

The place to be

Fra : Mogens

Dato : 08-01-02 13:53

On Tue, 08 Jan 2002 12:56:13 +0100, Casper <caa@indbakke.dk> wrote:

>SOD - Soldier of Fortune

Du mener vist SOF

Fra : Henrik Dissing

Dato : 08-01-02 17:58

On Tue, 08 Jan 2002 12:56:13 +0100, Casper wrote:

> [...]
>
>Kan/gider nogen strikke en liste sammen over de mest brugte
>forkortelser, så uvidenende mig også kan følge med??

Jeg synes det ville være meget bedre hvis folk generelt ville lade være med
at gå ud fra at alle kender de forbistrerede forkortelser. Når man bruger
den slags signalerer man automatisk at udenforstående ikke er velkomne.

Det er naturligvis i orden at bruge forkortelserne hvis bare man én gang i
begyndelsen af indlægget skriver spillets navn fuldt ud.

Jeg gør mig dog ingen forestillinger om at dette indlæg hjælper en rygende
fis

Venlig hilsen
Henrik Dissing

Fra : Jens Kronborg

Dato : 08-01-02 18:27

D2 = Diablo 2 ? - Dog ikke, D2 er kendt som Delta Force 2

Fra : danni plougmann

Dato : 08-01-02 21:06

D2C = diablo 2 classic
D2X = daiblo 2 lod expasion

Fra : Devast8or

Dato : 08-01-02 22:30

Delta Force=DF
Delta Force 2=DF2
Delta Force Land Warrior=DFLW el. DF3

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Martin K

Dato : 08-01-02 21:53

Jeg kunne ikke være mere enig, det er ikke til at hitte ud af hvis man ikke
konstant følger med på spil-fronten, hvilket jeg ikke lægere gør

--
Martin K

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 09-01-02 02:11

Henrik Dissing wrote:

> [...]
> at gå ud fra at alle kender de forbistrerede forkortelser. Når man bruger
> den slags signalerer man automatisk at udenforstående ikke er velkomne.

Sludder. Det næste bliver vel at vi skal undgå ord med mere end to
stavelser af hensyn til de skolebørn som læser med

Hvis dem som ikke fulgte 110% med var uønskede, hvorfor er det så at de faste skribenter

altid kommer med en god hjælp på selv de mest banale spørgsmål.

> Jeg gør mig dog ingen forestillinger om at dette indlæg hjælper en rygende
> fis

Det har du fuldkommen ret i for helt ærlig, hvem gider fx. skrive "Medal
of Honour Allied Assault" når MOHAA er tilstrækkeligt, især hvis man har
et teknisk spørgsmål der alligevel kræver man har spillet for at det
giver mening.

Mvh

Bruno

Fra : Martin K

Dato : 09-01-02 10:21

Bob, bob, bob... det var jo heller ikke ment på den måde!

--
Martin K

Fra : Simon Nejmann

Dato : 09-01-02 18:19

On Wed, 9 Jan 2002 10:21:24 +0100, "Martin K"
<kirschmeyer@hotmail.com> wrote:

>Bob, bob, bob... det var jo heller ikke ment på den måde!
Det var jo også Henrik og ikke dig, som Bruno (iddqd@worldonline.dk)
svarede...

--
Med venlige hilsner
Simon Nejmann

Fra : Casper

Dato : 09-01-02 10:43

On Tue, 08 Jan 2002 12:56:13 +0100, Casper <caa@indbakke.dk> wrote:

Mange tak for de mange forkortelser. Nu kan jeg følge lidt med igen

Casper

Fra : Devast8or

Dato : 09-01-02 20:26

Np. Hvis du støder på en forkortelse du ikke lige kan finde ud af hvad
betyder så spørg endelig. Jeg kan ikke forestille mig et der ikke er nogle
mennesker der gider at svare dig. Hvis der er et spil man kan lide vil man
vel også gerne udbrede kendskabet til det :)

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : karstenhou

Dato : 01-07-02 12:22

hej jeg kan ikke finde noget snyde program til LOD kan i hjælpe mig?

http://www.kandu.dk/