Rosiner til katte???
Fra : Pernille Scharff

Dato : 08-01-02 11:28

Hej gruppe,

vores misser var "rigtig dygtige" i går - ha ha..... Da jeg kom hjem fra
arbejde havde de på en hylde i køkkenet fundet en pose
potteplante-jord - som de havde flået op og spredt ud over hele
køkkengulvet. Posen var ellers godt gemt væk, men den lugtede sikkert
spændende..... Senere på aftenen havde jeg været ude at motionere - og
da jeg kom hjem havde de på mystisk vis fået åbnet døren til stuen - som
ellers er lukket når vi ikke er hjemme fordi der stadig er lidt for
mange interessante ting for små misser (ledninger f.eks.). Jeg daffede
ud i soveværelset for at hænge mit svedige tøj til tørre, og da jeg så
kom ind i stuen igen sad begge katte og gumlede løs på et eller andet
vanvittig lækkert! Silk havde på spisebordet fundet en pose med tørret
frugt - mest rosiner - som Jesper havde ladet ligge, raget en stak ud
til sig selv oppe på bordet og smidt et par stykker ned til Ce'Nedra som
sad under bordet (pænt gjort!). På trods af at han så mig komme ind i
stuen og at han udmærket godt ved at katte ikke har adgang på
spisebordet så blev han bare stående og rå-åd sine rosiner indtil jeg
kom og smed ham ned - så rosiner var åbenbart et hit....

Er der nogen som har rosin-spisende katte som kan fortælle mig om katte
kan tåle rosiner? Der er ikke nogen af dem der har opført sig som om de
havde det skidt, men der var lidt tyndt skidt i kattebakken her til
morgen....

/Pernille

Fra : Lisbeth Jakobsen

Dato : 08-01-02 12:20

"Pernille Scharff" <pernille@btob.dk> wrote in message

> [...]
> kan tåle rosiner? Der er ikke nogen af dem der har opført sig som om de
> havde det skidt, men der var lidt tyndt skidt i kattebakken her til

Hej Pernille.

Ja jeg har også haft en rosin-elskende kat. Banse, vores nu afdøde havana var
meget glad for rosiner (og frugtpålæg forresten) men mest rosiner som han
gnaskede i sig med største velbehag og tilsyneladende uden noget som helst
ubehag. Men nu skal det så siges at Banse som regel ikke gad æde ret mange
rosiner for det var lidt som at se en hund spise karamel: de hang fast i hans
tænder *L* og da han aldeles ikke var ansat som hofnar holdt han som regel op
med at spise når vi uvægerligt kom til at grine af hans kvaler med de klistrede
tingester
Men han tålte dem fint, jeg har aldrig lagt mærke til at han fik tynd/dårlig
mave af dem. Men måske har dine fået ædt flere? Rosiner har i al fald en VIS
effekt på mig selv, såååå....

Hilsen
Lisbeth

~http://cutiecats.tripod.com ~

Fra : Sidsel L. Espersen

Dato : 08-01-02 18:29

Ved ikke om det er så vigtigt med katte, men husk på sukkerindholdet i
rosiner. Og de er vist heller ikke helt gode for tænderne... ;)

*lusker tilbage i sit lurkerhjørne*

- Sidsel

Fra : Claus Daugbjerg

Dato : 08-01-02 19:49

Hej Sidsel

> *lusker tilbage i sit lurkerhjørne*
>
> - Sidsel

Hihi, det var sgu da et skægt udtryk.

Hilsen Denise

Fra : Sidsel L. Espersen

Dato : 08-01-02 23:50

Well, jeg lurker som regel kun...men sommetider så titter jeg lige frem og
si'r noget... ;)

- Sidsel

Fra : x

Dato : 11-01-02 23:29

> men der var lidt tyndt skidt i kattebakken her til
> morgen....
>
> /Pernille

Jeg gætter på at en pakke svedsker ville have samme
virkning på os.
mvh jensenjs