17" TFT til 5500,- !
Fra : Per Kristensen

Dato : 08-01-02 11:21

Computercity.dk sælger en AOC LM 17" TFT fladskærm til 5500kr,- Det er sgu
billigt! Har nogen erfaringer med den type skærm?

Fra : orbital

Dato : 08-01-02 12:43

On Tue, 8 Jan 2002 11:21:05 +0100, "Per Kristensen" <pzk@crayon.dk>
wrote:

>Computercity.dk sælger en AOC LM 17" TFT fladskærm til 5500kr,- Det er sgu
>billigt! Har nogen erfaringer med den type skærm?

Ja, billigt. Prisen har ligget under 6 kkr længe.

http://www.neoseeker.com/resourcelink.html?rlid=40122

The manual indicates that the LM700 supports a range of resolutions up
to 1280 by 1024 but doesn't explain that LCD monitors all have a
native resolution at which they work best. And in my experience the
LM700 doesn't support multiple resolutions very well at all--I found
the text and desktop icons blurry and shadowed at 1024 by 768 and 800
by 600, even with AOC's drivers installed. It would also be nice if
AOC and other monitor vendors explained how to resize your fonts and
desktop icons after setting the display to a high resolution, because
they can become minuscule.

Sådan er det med alle LCD skærme. Vi har erfaret det her på jobbet. De
er kun gode ved den maksimale opløsning.

Den medfødte opløsning er 1280x1024 for denne 17" og alle 17 og 18"
LCD skærme. Bruger man den er alt godt nok.

Men reducerer man opløsningen, får man et dårligt billede. Da 15 "
skærme har den fødte opløsning 1024x768 kan man udregne, at

1280/1024=1.25 og 17/15=1.13

og detaljerne på denne 17" er ved bedste opløsning (1280) faktisk 12%
mindre end de er på 15" ved dens bedste opløsning (1024).

Forholdet er lidt bedre med en 18 " LCD skærm, idet 18/15=1.20

Det ideelle ville være en 19" LCD skærm optimeret for 1280x1024, så
ville detaljer være marginalt lidt større end på en 15" med 1024x768.

Moralen er: køb en 15" LCD skærm, eller hvis du har skarpe øjne så nyd
det større billedfelt på en 17" optimeret for 1280x1024.

mvh

John

Fra : Jan Vesterlund

Dato : 08-01-02 14:15

orbital skrev i meddelelsen <13ml3us635gqq0m0houbgmjr30mr8l47fb@4ax.com>...
> [...]
>
>Moralen er: køb en 15" LCD skærm, eller hvis du har skarpe øjne så nyd
>det større billedfelt på en 17" optimeret for 1280x1024.

Hvilken 15" LCD skærm skal man så købe, når prisen er max. 4500,-.
eller er det bedre at bruge pengene på en god 17".

Skærmen skal primært bruges til videoredigering.

Hilsen Jan

Fra : Per Kristensen

Dato : 08-01-02 14:47

Hercules' skulle være god, også til spil. Og så er den ret flot designet og
ligner ikke en standard TFT skærm :)
http://dk.hercules.com/products/pview720/techspecs_pview720.php

Den koster 4500,- på EDBPriser

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 08-01-02 14:52

> Hvilken 15" LCD skærm skal man så købe, når prisen er max. 4500,-.
> eller er det bedre at bruge pengene på en god 17".
> Skærmen skal primært bruges til videoredigering.

Så ville jeg nok overveje at holde mig til en crt skæm med høj refresh i den
"valgte" opløsning. Men ellers så vælg blot en lysstærk skærm til <=4kkr -
der er mange at vælge imellem og et par døde pixels er ikke nogen ulykke til
det brug.

/Anders Majland - Der for 3/4år siden gav +7kkr for en 15" NEC TFT, men så
er den også uden pixelsfejl

Fra : Per Kristensen

Dato : 08-01-02 14:50

Det med at den skal køre max opløsning vidste jeg godt. Vi har selv
udelukkende fladskærme på arbejdet, men jeg syntes bare 1024 er for lille en
opløsning at køre med når man er vandt til 1280x1024.

Btw. så har Apple's 17" fladskærm det bedste billede jeg endnu har set på
nogen skærmtype nogensinde.

Fra : Peter Thornton

Dato : 08-01-02 17:56

> Moralen er: køb en 15" LCD skærm, eller hvis du har skarpe øjne så nyd
> det større billedfelt på en 17" optimeret for 1280x1024.

Jeg forstår det ikke..hvorfor faen kan man ikke få fladskærme der køre i
højere opløsninger en 1280*1024 ..? (med mindre man skal slippe 30k)

Min 15.1" på min bærbare køre 1600*1200, hvorfor kan man så ikke få en
stationær 17" der køre højere eller i den mindste 1600*1200..??

Peter

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 08-01-02 19:19

Per Kristensen wrote:

>Computercity.dk sælger en AOC LM 17" TFT fladskærm til 5500kr,- Det er sgu
>billigt! Har nogen erfaringer med den type skærm?

Det er billigt, men kan den overhovedet købes? Jeg søgte samme skærm for
3 måneder og fik aldrig en, men købte en anden (ADI S710) efter en
måneds ventetid. Leveringstiderne på edbpriser.dk har ikke ændret sig
siden jeg ledte efter samme model.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Karsten Feddersen