iPhoto-homepage
Fra : Ole lahm

Dato : 08-01-02 00:50

Har I alle hentet iPhoto, det virker som et fedt program.

Men er det kun mig der mangler den export mulighed der hedder Homepage,
som blev vist under keynoten?

Det kunne være fedt med et tryk at kunne oprette en hjemmeside med
fotos.

Ole

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-01-02 01:16

Ole lahm <ollie@privat.tdcadsl.dk> wrote:

> Men er det kun mig der mangler den export mulighed der hedder Homepage,
> som blev vist under keynoten?

den er der, der er to muligheder:

1) eksporterre til en sites mappe lokalt på maskinen (export)

2) Eksporter til en mac.com adresse

tryk "share" (efter: import, oranize, edit og book)
tryk på "export" (efter: print, slideshow, order prints og order book)
marker de ønskede billeder (max 41)
tryk på "homepage", off you go.

Det går dog meget langsomt (som når du bruger din idisk). På over en
time har jeg fået uploadet 5 af 10 billeder, samlet størrelse er 2.5MB.
jeg sidder på en 2048/512 ADSL orbindelse...

> Det kunne være fedt med et tryk at kunne oprette en hjemmeside med
> fotos.

5 tryk fra du sætter kamaraet i USB porten (såfremt du ikke vil redigere
dine billeder)

<icq:131382336>

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-01-02 01:31

> Det går dog meget langsomt (som når du bruger din idisk). På over en
> time har jeg fået uploadet 5 af 10 billeder, samlet størrelse er 2.5MB.
> jeg sidder på en 2048/512 ADSL orbindelse...

en halv time senere 6 billerer ud af 10.
- "homepageServer" som uploader billederne bruger over 60% af CPU
tiden... der er et eller andet galt

<icq:131382336>

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-01-02 10:21

> en halv time senere 6 billerer ud af 10.
^^^^^^^^^ fy!
> - "homepageServer" som uploader billederne bruger over 60% af CPU
> tiden... der er et eller andet galt

her til morgen fik jeg endelig uploadet 28 billeder (5MB) med succes.
Det tog kun par minutter, det var formegentlig tale om et par
hundredetusinde mac ejerere der gik grasat på deres idiske.

<icq:131382336>

Fra : Ollie

Dato : 08-01-02 01:33

In article <1f5o2xa.12f7d6q5cbl7sN%spam@reippuert.dk>, Morten Reippuert
Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:

> [...]
>

> tryk "share" (efter: import, oranize, edit og book)
> tryk på "export" (efter: print, slideshow, order prints og order book)

Jeg mangler muligheden homepage, den Jobs viste under keynoten og som
også før blev vist på apples hjemmeside.

Det så bare smart ud, man skulle bare trykke på iconet så var
hjmmesiden klar.

Jeg har forøvrigt heller ikke mulighederne for order prints og order
book, kan det have noget at gøre med systemts sprog version at gøre?

Fra : MacMan

Dato : 08-01-02 01:42

I brevet "080120020132544462%ollie@whatdoyouthink.com" skrev Ollie
(ollie@whatdoyouthink.com) den 08/01/02 1:32:

> Jeg mangler muligheden homepage, den Jobs viste under keynoten og som
> også før blev vist på apples hjemmeside.

Jeg mangler den også? Har prøvet at genstarte og iDisk er indstillet korrekt
i Internet kontrolpanelet.
Ved mig er der under "Share" kun "Print", "Slide Show" og "Export"...
Bruger 10.1.2 IE, forbindelsen er ADSL over lokalnet.

- Morten

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-01-02 01:45

Ollie <ollie@whatdoyouthink.com> wrote:

> [...]
>
> Jeg har forøvrigt heller ikke mulighederne for order prints og order
> book, kan det have noget at gøre med systemts sprog version at gøre?

du har ikke valgt custom install og valgt pegge pakker (iphoto og
netservices)

<icq:131382336>

Fra : MacMan

Dato : 08-01-02 02:00

I brevet "1f5o4qz.1kn6cqi1dd8ts7N%spam@reippuert.dk" skrev Morten Reippuert
Knudsen (spam@reippuert.dk) den 08/01/02 1:44:

> du har ikke valgt custom install og valgt pegge pakker (iphoto og
> netservices)

Begge dele er valgt her og jeg mangler stadig "Homepage" muligheden under
"Share".

- Morten

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-01-02 08:31

MacMan <nospam@nospam.com> wrote:

> Begge dele er valgt her og jeg mangler stadig "Homepage" muligheden under
> "Share".

Prøv at skifte til engelsk sprog og log in/ud. (har du udfyldt din
itools konto i Internet?)

<icq:131382336>

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-01-02 10:21

MacMan <nospam@nospam.com> wrote:

> Begge dele er valgt her og jeg mangler stadig "Homepage" muligheden under
> "Share".

jeg har lige oplevet at elementerne ikke blev indlæst da jeg startede
iPhoto efter logind. Jeg lukkede programmet ned og statede det igen -
vupti nu er de indlæst.

<icq:131382336>

Fra : Ole Lahm

Dato : 08-01-02 15:35

In article <B8600312.1258C%nospam@nospam.com>, MacMan
<nospam@nospam.com> wrote:

> [...]
> Knudsen (spam@reippuert.dk) den 08/01/02 1:44:

> Begge dele er valgt her og jeg mangler stadig "Homepage" muligheden under

Nu har jeg vist selv fundet løsningen.

Når jeg ændrer sprog i MacOS X til engelsk så kommer de manglende
muligheder vupti frem i iPhoto.

Det mærkelige er at hvis jeg går tilbage til dansk igen så forsvinder
de igen!

Man kan åbenbart kun lave homepages under engelsk system.

Ole (undskyld dobbelt posteringen den røg forkert første gang)

Fra : Ole lahm

Dato : 08-01-02 15:32

In article <080120020049599988%ollie@privat.tdcadsl.dk>, Ole lahm