Godt nyt for Fincher fans
Fra : Jakob Madsen

Dato : 07-01-02 22:24

Så kom der endelig en officiel trailer til Panic Room, se den her:

http://www.cinemovies.fr/evenementpub/panic_room/

Desuden skulle en kilde hos Criterion have sagt, at The Game udkommer i
Criterion Collection med DTS og en masse dejlig ekstra materiale til April.
Dette er nu ikke officielt bekræftet, og criteriondvd.com nævner det da også
kun som

"A distinct possibility, but I can't comment further"

Indtil da må jeg jo så nøjes med den almindelige udgave der gerne skulle
lande i min postkasse snart

--
mvh:// Jakob Madsen / http://zoidberg.dk/dvd/

Fra : Stefan Holm

Dato : 08-01-02 00:32

"Jakob Madsen" <jakob@zoidberg.dk> writes:

> Så kom der endelig en officiel trailer til Panic Room, se den her:

Det ser jo spændende ud. Jeg vil hermed officielt glæde mig.

--
"It was at that point an unconsious argentinian fell through my ceiling."

Fra : Troels

Dato : 08-01-02 21:07

Den ser for vild ud!

Troels
--
Slå et smut forbi min hjemmeside og
tjeck mit anlæg og filmsamling på:

Fra : Per Kristensen

Dato : 08-01-02 09:06

Jeg syntes "The Game" er en af Finchers dårligere film, og var ret skuffet
over den. Især slutningen er elendig. Slet ikke hvad jeg forventede af en
Fincher film.

Fra : Martin Møller

Dato : 08-01-02 11:21

"Per Kristensen" wrote:

> Jeg syntes "The Game" er en af Finchers dårligere film, og var ret skuffet
> over den. Især slutningen er elendig.

Du må meget gerne skrive _hvorfor_ du synes det.

> Slet ikke hvad jeg forventede af en
> Fincher film.

Han driver også _kun _publikum rundt, hvilket bevirker at man til sidst
vitterligt ikke aner, hvorvidt Michael Douglas er ude at skide eller om han
_bare_ er med i et spil. Det synes jeg, Fincher gør til UG med kryds og
slange.

Mvh Martin

Fra : Per Kristensen

Dato : 08-01-02 13:30

I slutningen springer Douglas ud fra højhuset. Han kunne springe ud hvor som
helst, men vælger sørme at springe lige nøjagtig ned og lande i en luftpude,
som ellers er skujlt af det kæmpe glasloft han falder igennem, hvor det
ovenikøbet lykkedes ham at undvige diverse store stålbjælker samt ikke at
skære sig på glasset. Ganske imponerende

Fra : Martin Møller

Dato : 08-01-02 13:47

"Per Kristensen" wrote:

> [...]
> ovenikøbet lykkedes ham at undvige diverse store stålbjælker samt ikke at
> skære sig på glasset. Ganske imponerende

Så vidt jeg husker er det ikke rigtig glas, han falder igennem. Det andet
synes jeg bare virker som om, at Firmaet, der laver spillet, har tænkt på
_alt_.

Kan jeg i øvrigt ikke få dig til at læse denne side?
Jeg ved vi er nogle stykker, der vil blive glade, hvis du gider bruge 5 min,
på at lære denne simple teknik.

Mvh Martin

Fra : Per Kristensen

Dato : 08-01-02 14:15

Ja, men man kan faktisk komme slemt tilskade med kunstig glas også. Især med
den fart han har på. "Firmaet har tænkt på det hele"??? Den pude han lander
på er max 5x5 meter! Hvordan skulle de dog vide præcis hvor han springer ud?
Det er da fuldkommen ulogisk.

Fra : Martin Møller

Dato : 08-01-02 14:34

"Per Kristensen" wrote:

> [...]
lander
> på er max 5x5 meter! Hvordan skulle de dog vide præcis hvor han springer

Ligesom så meget andet i filmen har de bevist, at de vitterligt tænker på
_alt_, hvilket på ingen måde virker ulogisk for mig.
Hvad der derimod virker ulogisk er, at du ikke følger en venlig hentydning
om at lære at quote korrekt, vha. denne side:
http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html.
Måske vil det bevirke, at de fleste igen begynder at læse dine indlæg.

Mvh Martin

Fra : Per Kristensen

Dato : 08-01-02 15:27

Mener du at jeg skal svare nedenunder teksten?

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 08-01-02 15:34

Per Kristensen skrev:

> Mener du at jeg skal svare nedenunder teksten?

Bingo. Og skære det irrelevante fra. :)

--
Mvh. Peter
http://www.filmsvar.dk - online filmbrevkasse

Fra : Per Kristensen

Dato : 08-01-02 16:09

> Bingo. Og skære det irrelevante fra. :)

Ah sorry, will do fremover :)

Fra : Martin Møller

Dato : 08-01-02 16:12

"Per Kristensen" wrote:

> Ah sorry, will do fremover :)

*Stort bifald*

Mvh Martin

Fra : Jens Thomsen

Dato : 08-01-02 15:59

"Martin Møller" <martin@NOGODDAMNSPAMsophusmedical.dk> skrev i en meddelelse

> Ligesom så meget andet i filmen har de bevist, at de vitterligt tænker på
> _alt_, hvilket på ingen måde virker ulogisk for mig.

Jeg må (for en sjælden gangs skyld) give Per ret. Jeg nød det kringlede
plot, men slutningen virkede også lidt for let på mig. Jeg ved (fra
Criterion-udgaven), at målet var et bibeholde filmens drømmende udtryk. Det
er forståeligt, men jeg følte mig nu bare irriteret. Hvis udspringspunktet
så i det mindste var motiveret af f.eks. en afspærring af det resterende
tagområde...

Jeg vil forøvrigt anbefale John Frankenheimers Seconds, som skulle komme ud
på DVD i denne måned. Både tema (midaldrende, livstræt mand får usædvanlig
chance for at ændre sin tilværelse) og enkelte scener virker stærkt
inspireret fra denne.

MVH
Jens

Fra : Martin Møller

Dato : 08-01-02 16:08

"Jens Thomsen" wrote:

[SNIP]
> Hvis udspringspunktet
> så i det mindste var motiveret af f.eks. en afspærring af det resterende
> tagområde...

Tja... det ville nok virke mere overbevisende at gøre det på denne måde. Jeg
skal dog også indrømme, at det ikke er fordi, jeg ikke har tænkt over
slutningen. Den påvirkede mig bare ikke synderligt i negativ retning, som
det har gjort på jer andre.

> [...]
> på DVD i denne måned. Både tema (midaldrende, livstræt mand får usædvanlig
> chance for at ændre sin tilværelse) og enkelte scener virker stærkt

Lyder spændende. Den vil jeg lige nærstudere.

Mvh Martin

Fra : Per Kristensen

Dato : 09-01-02 10:01

> [...]
> skal dog også indrømme, at det ikke er fordi, jeg ikke har tænkt over
> slutningen. Den påvirkede mig bare ikke synderligt i negativ retning, som

Det var nu ikke bare slutningen jeg var skuffet over. Men filmen var
Fincher's første film efter Se7en, så man kunne nok kun blive skuffet.

Fra : Martin Møller

Dato : 09-01-02 11:51

"Per Kristensen" wrote:

> Det var nu ikke bare slutningen jeg var skuffet over. Men filmen var
> Fincher's første film efter Se7en, så man kunne nok kun blive skuffet.

Fair nok. Fandt du så også slutningen af Fight Club skuffende?

Mvh Martin

Fra : Per Kristensen

Dato : 10-01-02 09:01

> Fair nok. Fandt du så også slutningen af Fight Club skuffende?
>
> Mvh Martin

Nej den kunne jeg godt lide. Den var mere original. Hvis Douglas rent
faktisk havde begået selvmord i slutningen af The Game, så havde den været
bedre.

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 08-01-02 18:09

"Martin Møller" wrote:

> Så vidt jeg husker er det ikke rigtig glas, han falder igennem. Det andet
> synes jeg bare virker som om, at Firmaet, der laver spillet, har tænkt på
> _alt_.

Nemlig! Jeg måtte da også grinte højlydt, da han landede lige midt
i krydset - fantastisk slutning og fantastisk film.

Ulrik Magnusson

Fra : Jens Thomsen

Dato : 08-01-02 19:13

"Ulrik Magnusson" <ulrikm@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Nemlig! Jeg måtte da også grinte højlydt, da han landede lige midt
> i krydset - fantastisk slutning og fantastisk film.

Se, det var en anden og interessant mulighed. Jeg synes bare ikke, at filmen
rigtigt lægger op til, at man skal tage afslutningen humoristisk. Den virker
drømmende uden antydning af et blink i øjnene. En skam, for det havde ellers
været en rigtig, rigtig morsom idé.

MVH
Jens

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 08-01-02 21:30

Jens Thomsen wrote:

> Se, det var en anden og interessant mulighed. Jeg synes bare ikke, at filmen
> rigtigt lægger op til, at man skal tage afslutningen humoristisk.

Sådan et kæmpe fedt hvidt kryds som en paranoid mand lander i ved et
selvmordsforsøg - er det kun mig, der kan se det komiske i det?

Ulrik Magnusson

Fra : Jens Thomsen

Dato : 08-01-02 23:23

> Sådan et kæmpe fedt hvidt kryds som en paranoid mand lander i ved et
> selvmordsforsøg - er det kun mig, der kan se det komiske i det?

Du er en syg mand, Ulrik

Nej, jeg ved ikke...nu du beskriver det sådan, så sidder jeg faktisk og
smågriner. Tanken er bare ikke faldet mig ind en eneste af de gange, jeg har
set The Game.

MVH
Jens

Fra : JSMadsen

Dato : 08-01-02 13:51

Martin Møller skrev i meddelelsen ...
> [...]
>_bare_ er med i et spil. Det synes jeg, Fincher gør til UG med kryds og slange.

Fuldstændig enig!
Helt frem til slutningen er man "fanget" og ved ikke helt hvad man skal tro på.

--
med venlig hilsen JONAS

Har du en PSX, PS2, N64, DC eller anden spillekonsol?
Så er news:dk.spil.computer.konsol gruppen for dig!