/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
Den nye imac :-))
Fra : MadMacMan


Dato : 07-01-02 21:33

Hmm.. Har lige set den...
Skal lige se den i virkligheden, men lige nu og her er jeg for første gang
nogensinde
blevet skabsfan af imacen

Den er sgu sød... sådan lidt "R2-D2" agtig..

mvh

Nicolai

"ingen G5" Hmm



 
 
Gunnar Holse (07-01-2002)
Kommentar
Fra : Gunnar Holse


Dato : 07-01-02 21:26


> Den er sgu sød... sådan lidt "R2-D2" agtig..

Jep, og det er kun et spørgsmål om tid før den første irritation over
"klumpfoden" - som det jo i virkeligheden er - melder sig!

G




Henrik Münster (07-01-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 07-01-02 21:51

Gunnar Holse <gunnar@hhkol.dk> wrote:

> > Den er sgu sød... sådan lidt "R2-D2" agtig..
>
> Jep, og det er kun et spørgsmål om tid før den første irritation over
> "klumpfoden" - som det jo i virkeligheden er - melder sig!

Den er da nuttet. Den minder lidt om den lille Luxo-lampe fra
(den første?) computeranimerede kortfilm, Pixar lavede engang.
--
Med venlig hilsen
Henrik Münster
Esbjerg

Per Madsen (07-01-2002)
Kommentar
Fra : Per Madsen


Dato : 07-01-02 22:05

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

>
> Den er da nuttet. Den minder lidt om den lille Luxo-lampe fra
> (den første?) computeranimerede kortfilm, Pixar lavede engang.

Jooh, jeg synes bare ikke den ser så harmonisk ud,- i mangel af et bedre
ord. En plade + en overskåret bowlingkugle + en stang,... næh ikke
særlig harmonisk. Men den skal sikkert ses "live",- håber jeg.

Per

Henrik Münster (07-01-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 07-01-02 23:57

Per Madsen <permand@cool.dk> wrote:

> Jooh, jeg synes bare ikke den ser så harmonisk ud,- i mangel af et bedre
> ord. En plade + en overskåret bowlingkugle + en stang,... næh ikke
> særlig harmonisk. Men den skal sikkert ses "live",- håber jeg.

Skærmen skal se ud som om, den flyver frit i luften. Den blanke
arm der holder den, ses ikke meget. Blanke objekter tager jo farve efter
omgivelserne og bliver nærmest usynlige. Den effekt er en meget brugt
indenfor design. Skærmen har en transparent, let lysende kant, så den
nærmest har sit eget liv, og man får lyst til at gribe fat i den, så den
ikke svæver bort. Selve foden er en elegant, neutral halvkugle, der ser
solid ud, og som ikke virker som om, den er af billig plast; i
modsætning til visse konkurrenters "smarte" computere. Der er en
gennemgående idé bag designet: Alle dele er, hvad de giver sig ud for.
Steve Jobs fortalte selv Jonathan Ive om sin idé:
"Each element has to be true to itself," Jobs told Ive. "Why
have a flat display if you're going to glom all this stuff on its back?
Why stand a computer on its side when it really wants to be horizontal
and on the ground? Let each element be what it is, be true to itself."
--
Med venlig hilsen
Henrik Münster
Esbjerg

Morten Reippuert Knu~ (08-01-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 08-01-02 00:41

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

> Skærmen skal se ud som om, den flyver frit i luften. Den blanke
> arm der holder den, ses ikke meget. Blanke objekter tager jo farve efter
> omgivelserne og bliver nærmest usynlige. Den effekt er en meget brugt
> indenfor design. Skærmen har en transparent, let lysende kant, så den
> nærmest har sit eget liv, og man får lyst til at gribe fat i den, så den
> ikke svæver bort. Selve foden er en elegant, neutral halvkugle, der ser
> solid ud, og som ikke virker som om, den er af billig plast; i
> modsætning til visse konkurrenters "smarte" computere. Der er en
> gennemgående idé bag designet: Alle dele er, hvad de giver sig ud for.

er du sikkert på du ikke skulle have været reklame text forfatter,
istedet for "fotograf" ?

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen...

<icq:131382336>

Thomas Bjorn Anderse~ (08-01-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Bjorn Anderse~


Dato : 08-01-02 11:00

spam@reippuert.dk (Morten Reippuert Knudsen) writes:

> Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:
>
> > Skærmen skal se ud som om, den flyver frit i luften. Den blanke
> > arm der holder den, ses ikke meget. Blanke objekter tager jo farve efter
> > omgivelserne og bliver nærmest usynlige. Den effekt er en meget brugt
> > indenfor design. Skærmen har en transparent, let lysende kant, så den
> > nærmest har sit eget liv, og man får lyst til at gribe fat i den, så den
> > ikke svæver bort. Selve foden er en elegant, neutral halvkugle, der ser
> > solid ud, og som ikke virker som om, den er af billig plast; i
> > modsætning til visse konkurrenters "smarte" computere. Der er en
> > gennemgående idé bag designet: Alle dele er, hvad de giver sig ud for.
>
> er du sikkert på du ikke skulle have været reklame text forfatter,
> istedet for "fotograf" ?

Jeg synes det var en flot beskrivelse. Jeg har da i hvert fald tænkt
mig at anvende den, når jeg skal overbevise kæresten om, hvorfor jeg
absolut skal bruge en ny computer til april (ikke at hun skal
overtales meget, det er vist nærmere et spørgsmål om hvorvidt vi skal
have sofa eller iMac først).

--
Thomas Bjorn Andersen - tba@gen-v.net
+++ATH

Morten Reippuert Knu~ (08-01-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 08-01-02 18:49

Thomas Bjorn Andersen <thomas@gen-v.net> wrote:

> > er du sikkert på du ikke skulle have været reklame text forfatter,
> > istedet for "fotograf" ?
>
> Jeg synes det var en flot beskrivelse.

enig, så flot at den kunne være forfattet af en professionel.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen...

<icq:131382336>

Henrik Münster (08-01-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 08-01-02 23:16

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:

> Thomas Bjorn Andersen <thomas@gen-v.net> wrote:
>
> > > er du sikkert på du ikke skulle have været reklame text forfatter,
> > > istedet for "fotograf" ?
> >
> > Jeg synes det var en flot beskrivelse.
>
> enig, så flot at den kunne være forfattet af en professionel.

Tak for komplimenterne, men jeg vil nu ikke tage æren selv. Jeg
har faktisk blot refereret, hvad Jonathan Ive har sagt og direkte
citeret Steve Jobs. Jeg kan høre, at I ikke har læst artiklen i TIME
--
Med venlig hilsen
Henrik Münster
Esbjerg

Morten Reippuert Knu~ (09-01-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 09-01-02 02:21

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

> > enig, så flot at den kunne være forfattet af en professionel.
>
> Tak for komplimenterne, men jeg vil nu ikke tage æren selv. Jeg
> har faktisk blot refereret, hvad Jonathan Ive har sagt og direkte
> citeret Steve Jobs. Jeg kan høre, at I ikke har læst artiklen i TIME

ikke endnu... men min antagelse om at det var en professionel besrivelse
slog ikke helt fejl

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen...

<icq:131382336>

Morten Reippuert Knu~ (07-01-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 07-01-02 22:14

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

> Den minder lidt om den lille Luxo-lampe fra
> (den første?) computeranimerede kortfilm, Pixar lavede engang.

Yep, jeg ved ikke hvad jeg bedst kan lide, imac, lampe eler film - men
jeg har i al fald lammpen.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen...

<icq:131382336>

Martin Bredthauer (07-01-2002)
Kommentar
Fra : Martin Bredthauer


Dato : 07-01-02 22:40

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

> Den er da nuttet. Den minder lidt om den lille Luxo-lampe fra
> (den første?) computeranimerede kortfilm, Pixar lavede engang.

Ja, der er noget retro agtigt over den. Men jeg synes nu, at den gl.
iMac, fortsat står som en ener i computerdesign. Efter den kunne alt
lade sig gøre mht. farver og stil. MEN 800 MHz G4 og superdrive er bare
guf!

--
Mvh
Martin

Martin Bredthauer (07-01-2002)
Kommentar
Fra : Martin Bredthauer


Dato : 07-01-02 23:02

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

> Den er da nuttet. Den minder lidt om den lille Luxo-lampe fra
> (den første?) computeranimerede kortfilm, Pixar lavede engang.

Jeg har lige set promo. filmen for den nye iMac og Apple spiller endda
_meget_ på, at den ligner den nævnte lampe. Den hopper ikke, men den
"kikker" rundt på alle enhederne i den digitale "hub" og så svinger den
til musikken. Den er nu ret sød den lille ny! Ja det går nok som det
plejer - man kommer til at holde af den.

I filmen ser man også hvor let det er at flytte skærmen. Det virker som
om den er i perfekt balance og blot skal ha' et fjerlet tryk for at
ændre stilling.

Og som sædvane har Apple fået en flok kreative og kendte folk (Seal, F.
F. Coppola osv.) til at udtale sig positivt om produktet. Men ærlig talt
det de siger bliver lidt for "tykt" til tider. Typisk amerikansk!

--
Mvh
Martin

Mich. Ottosen (08-01-2002)
Kommentar
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 08-01-02 01:24

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:
> Den er nu ret sød den lille ny! Ja det går nok som det
> plejer - man kommer til at holde af den.
>
> I filmen ser man også hvor let det er at flytte skærmen. Det virker som
> om den er i perfekt balance og blot skal ha' et fjerlet tryk for at
> ændre stilling.

Netop. Har kun set et still-billede, men det imponerer mig med alle de
tilsyneladende indstillinger / stillinger, som skærmen kan have.
Funktionelt som bare Mac'sk.
Ned i den rette højde over tastaturet, den rigtige vinkel i forhold til
lys og meget andet. Flot gået. Den ser ud som et godt brugerredskab !
Den vil klæde ethvert kontorlandskab, så måske får Apple flere af den
slags kunder?
Prisen? Uuuuuh, det lyder lidt pebret?!
Men hvor er portene? Bagpå? Eller er det hele nu om dage med indbygget
AirPort og X'eren? :)

Jeg synes, at den ligner / er et fremskridt.

--
venlig hilsen,
Mich. Ottosen - og det var så det for en signatur

René Frej Nielsen (08-01-2002)
Kommentar
Fra : René Frej Nielsen


Dato : 08-01-02 02:27

Mich. Ottosen <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

> Netop. Har kun set et still-billede, men det imponerer mig med alle de
> tilsyneladende indstillinger / stillinger, som skærmen kan have.
> Funktionelt som bare Mac'sk.
> Ned i den rette højde over tastaturet, den rigtige vinkel i forhold til
> lys og meget andet. Flot gået. Den ser ud som et godt brugerredskab !
> Den vil klæde ethvert kontorlandskab, så måske får Apple flere af den
> slags kunder?

Det er smart i langt de fleste tilfælde, men kombinationen af TFT skærm
og justerbar vinkel vil næppe være noget hit til grafisk brug!

--
Mvh.
René Frej Nielsen

René Frej Nielsen (08-01-2002)
Kommentar
Fra : René Frej Nielsen


Dato : 08-01-02 01:38

Martin Bredthauer <mb@talent.dk> wrote:

> Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:
>
> > Den er da nuttet. Den minder lidt om den lille Luxo-lampe fra
> > (den første?) computeranimerede kortfilm, Pixar lavede engang.
>
> Jeg har lige set promo. filmen for den nye iMac og Apple spiller endda
> _meget_ på, at den ligner den nævnte lampe. Den hopper ikke, men den
> "kikker" rundt på alle enhederne i den digitale "hub" og så svinger den
> til musikken. Den er nu ret sød den lille ny! Ja det går nok som det
> plejer - man kommer til at holde af den.

Det er faktisk ærgeligt, at de ikke har ladet den hoppe rundt som den
lille lampe, da det ville være et sjovt indslag for "kendere" og det
ville helt sikkert have skabt jubel i salen!

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Sebastian Loeck (08-01-2002)
Kommentar
Fra : Sebastian Loeck


Dato : 08-01-02 20:05

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

> Den er da nuttet. Den minder lidt om den lille Luxo-lampe fra
> (den første?) computeranimerede kortfilm, Pixar lavede engang.

du har ret. til dem der ikke kan huske filmen
http://www.pixar.com/theater/shorts/ljr/quicktime/ljr_320.mov

hilsen
Sebastian

Henrik Münster (08-01-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 08-01-02 23:16

Sebastian Loeck <sebalo@worldonline.dk> wrote:

> du har ret. til dem der ikke kan huske filmen
> http://www.pixar.com/theater/shorts/ljr/quicktime/ljr_320.mov

8,4 MB! Jeg er godt nok glad for mit nye kabelmodem Faktsik
fatter jeg ikke, at man kan leve med en modemforbindelse. Det er jo helt
oldnordisk ikke at være på hele tiden med en hurtig forbindelse.
--
Med venlig hilsen
Henrik Münster
Esbjerg

Martin Edlich (08-01-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 08-01-02 23:22

In article <1f5psk1.rnnzh61nveveoN%henrik@muenster.dk>,
henrik@muenster.dk (Henrik Münster) wrote:

> Det er jo helt oldnordisk ikke at være på hele tiden med en hurtig
> forbindelse.

Hvor længe nåede du så at være oldnordisk?

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Henrik Münster (09-01-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 09-01-02 00:46

Martin Edlich <newsspam3@mail.edlich.dk> wrote:

> In article <1f5psk1.rnnzh61nveveoN%henrik@muenster.dk>,
> henrik@muenster.dk (Henrik Münster) wrote:
>
> > Det er jo helt oldnordisk ikke at være på hele tiden med en hurtig
> > forbindelse.
>
> Hvor længe nåede du så at være oldnordisk?

Jeg er vist stadig oldnordisk. Men jeg brugte modemforbindelse
til Internettet i næsten seks år. Utroligt, som tiden går.
--
Med venlig hilsen
Henrik Münster
Esbjerg

René Frej Nielsen (09-01-2002)
Kommentar
Fra : René Frej Nielsen


Dato : 09-01-02 00:06

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

> Sebastian Loeck <sebalo@worldonline.dk> wrote:
>
> > du har ret. til dem der ikke kan huske filmen
> > http://www.pixar.com/theater/shorts/ljr/quicktime/ljr_320.mov
>
> 8,4 MB! Jeg er godt nok glad for mit nye kabelmodem Faktsik
> fatter jeg ikke, at man kan leve med en modemforbindelse. Det er jo helt
> oldnordisk ikke at være på hele tiden med en hurtig forbindelse.

Så hent lige reklamen for den nye iMac. 80 MB!!

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Henrik Münster (09-01-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 09-01-02 00:57

René Frej Nielsen <rfn@altavista.net> wrote:

> Så hent lige reklamen for den nye iMac. 80 MB!!

Jeg tror, jeg venter til i morgen.
--
Med venlig hilsen
Henrik Münster
Esbjerg

MadMacMan (07-01-2002)
Kommentar
Fra : MadMacMan


Dato : 07-01-02 22:18


"Gunnar Holse" <gunnar@hhkol.dk> wrote in message
news:tvn_7.10319$aS.1580664@news010.worldonline.dk...
>
> > Den er sgu sød... sådan lidt "R2-D2" agtig..
>
> Jep, og det er kun et spørgsmål om tid før den første irritation over
> "klumpfoden" - som det jo i virkeligheden er - melder sig!
>
> G

Jammen, Professor Klump er da også et ok navn
Men du har sikkert ret,

Nicolai



NH (07-01-2002)
Kommentar
Fra : NH


Dato : 07-01-02 22:33

Højden er såmænd kun lig med højden på en cd skive.

Niles

"MadMacMan" <npe*remove*@mac.com> skrev i en meddelelse
news:3c3a0e67$0$62892$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "Gunnar Holse" <gunnar@hhkol.dk> wrote in message
> news:tvn_7.10319$aS.1580664@news010.worldonline.dk...
> >
> > > Den er sgu sød... sådan lidt "R2-D2" agtig..
> >
> > Jep, og det er kun et spørgsmål om tid før den første irritation over
> > "klumpfoden" - som det jo i virkeligheden er - melder sig!
> >
> > G
>
> Jammen, Professor Klump er da også et ok navn
> Men du har sikkert ret,
>
> Nicolai
>
>



René Frej Nielsen (08-01-2002)
Kommentar
Fra : René Frej Nielsen


Dato : 08-01-02 01:38

Gunnar Holse <gunnar@hhkol.dk> wrote:

> > Den er sgu sød... sådan lidt "R2-D2" agtig..
>
> Jep, og det er kun et spørgsmål om tid før den første irritation over
> "klumpfoden" - som det jo i virkeligheden er - melder sig!

Jeg tror nu ikke foden er så stor når man ser den i levende live. Tænk
på, at maskinen ikke engang er så høj som en CD jewel case. Det er kun
fordi den står helt frit, at den umiddelbart ser lidt stor ud.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Michael Tysk-Anderse~ (08-01-2002)
Kommentar
Fra : Michael Tysk-Anderse~


Dato : 08-01-02 02:03

René Frej Nielsen <rfn@altavista.net> wrote:

> Gunnar Holse <gunnar@hhkol.dk> wrote:
>
> > > Den er sgu sød... sådan lidt "R2-D2" agtig..
> >
> > Jep, og det er kun et spørgsmål om tid før den første irritation over
> > "klumpfoden" - som det jo i virkeligheden er - melder sig!
>
> Jeg tror nu ikke foden er så stor når man ser den i levende live. Tænk
> på, at maskinen ikke engang er så høj som en CD jewel case. Det er kun
> fordi den står helt frit, at den umiddelbart ser lidt stor ud.

Jeg tror du synsbedrager dig selv. Basen er 27 cm i diameter og højden
anslår jeg til ca 15 cm. Lille er den, men ikke så lille.
--
Mvh Michael Tysk-Andersen

René Frej Nielsen (08-01-2002)
Kommentar
Fra : René Frej Nielsen


Dato : 08-01-02 02:41

Michael Tysk-Andersen <mta@mac.com> wrote:

> René Frej Nielsen <rfn@altavista.net> wrote:
>
> > Gunnar Holse <gunnar@hhkol.dk> wrote:
> >
> > > > Den er sgu sød... sådan lidt "R2-D2" agtig..
> > >
> > > Jep, og det er kun et spørgsmål om tid før den første irritation over
> > > "klumpfoden" - som det jo i virkeligheden er - melder sig!
> >
> > Jeg tror nu ikke foden er så stor når man ser den i levende live. Tænk
> > på, at maskinen ikke engang er så høj som en CD jewel case. Det er kun
> > fordi den står helt frit, at den umiddelbart ser lidt stor ud.
>
> Jeg tror du synsbedrager dig selv. Basen er 27 cm i diameter og højden
> anslår jeg til ca 15 cm. Lille er den, men ikke så lille.

Men er det så stort igen? Der er vel grænser for, hvor lidt plads man
kan presse den slags ned på, især når strømforsyningen er indbygget.

Højden må nødvendigvis være under 12 cm, da det er højden på en jewel
case.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Morten Reippuert Knu~ (08-01-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 08-01-02 08:31

René Frej Nielsen <rfn@altavista.net> wrote:

> Højden må nødvendigvis være under 12 cm, da det er højden på en jewel
> case.

Jeg er næsten sikker på at den var en smule højere end den jevel-case
wonder-buy hev frem.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen...

<icq:131382336>

Michael Tysk-Anderse~ (08-01-2002)
Kommentar
Fra : Michael Tysk-Anderse~


Dato : 08-01-02 12:29

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:

> René Frej Nielsen <rfn@altavista.net> wrote:
>
> > Højden må nødvendigvis være under 12 cm, da det er højden på en jewel
> > case.
>
> Jeg er næsten sikker på at den var en smule højere end den jevel-case
> wonder-buy hev frem.

Med fatkta om en diameter på 27 cm, et profil billede af "lampen", en
linial og behændig brug af Mathematica kom jeg frem til en højde på ca
15 cm. Godt man har en G4 talknuser!
--
Mvh Michael Tysk-Andersen

René Frej Nielsen (08-01-2002)
Kommentar
Fra : René Frej Nielsen


Dato : 08-01-02 23:41

Michael Tysk-Andersen <mta@mac.com> wrote:

> Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:
>
> > René Frej Nielsen <rfn@altavista.net> wrote:
> >
> > > Højden må nødvendigvis være under 12 cm, da det er højden på en jewel
> > > case.
> >
> > Jeg er næsten sikker på at den var en smule højere end den jevel-case
> > wonder-buy hev frem.
>
> Med fatkta om en diameter på 27 cm, et profil billede af "lampen", en
> linial og behændig brug af Mathematica kom jeg frem til en højde på ca
> 15 cm. Godt man har en G4 talknuser!

OK, jeg giver mig. Sådan en ihærdighed kan man jo ikke stå for!

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Michael Tysk-Anderse~ (09-01-2002)
Kommentar
Fra : Michael Tysk-Anderse~


Dato : 09-01-02 00:24

René Frej Nielsen <rfn@altavista.net> wrote:

> Michael Tysk-Andersen <mta@mac.com> wrote:
>
> > Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:
> >
> > > René Frej Nielsen <rfn@altavista.net> wrote:
> > >
> > > > Højden må nødvendigvis være under 12 cm, da det er højden på en jewel
> > > > case.
> > >
> > > Jeg er næsten sikker på at den var en smule højere end den jevel-case
> > > wonder-buy hev frem.
> >
> > Med fatkta om en diameter på 27 cm, et profil billede af "lampen", en
> > linial og behændig brug af Mathematica kom jeg frem til en højde på ca
> > 15 cm. Godt man har en G4 talknuser!
>
> OK, jeg giver mig. Sådan en ihærdighed kan man jo ikke stå for!

Selvom jeg prøvede, følte jeg mig nu ikke helt så nørdet som Theordore
Gray fra Wolfram Research! Han var nu det bedste indslag i keynoten.
--
Mvh Michael Tysk-Andersen

Simon T (09-01-2002)
Kommentar
Fra : Simon T


Dato : 09-01-02 01:16

Michael Tysk-Andersen <mta@mac.com> wrote:

> René Frej Nielsen <rfn@altavista.net> wrote:
>
> > Michael Tysk-Andersen <mta@mac.com> wrote:
> >
> > > Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:
> > >
> > > > René Frej Nielsen <rfn@altavista.net> wrote:
> > > >
> > > > > Højden må nødvendigvis være under 12 cm, da det er højden på en jewel
> > > > > case.
> > > >
> > > > Jeg er næsten sikker på at den var en smule højere end den jevel-case
> > > > wonder-buy hev frem.
> > >
> > > Med fatkta om en diameter på 27 cm, et profil billede af "lampen", en
> > > linial og behændig brug af Mathematica kom jeg frem til en højde på ca
> > > 15 cm. Godt man har en G4 talknuser!
> >
> > OK, jeg giver mig. Sådan en ihærdighed kan man jo ikke stå for!
>
> Selvom jeg prøvede, følte jeg mig nu ikke helt så nørdet som Theordore
> Gray fra Wolfram Research! Han var nu det bedste indslag i keynoten.

Helt sikkert et af de bedste indslag! I keynoten er det (med helt god
præcision) 25 minutter inde i streamen... Adressen:
http://www.apple.com/quicktime/qtv/mwsf02/


med venlig hilsen

Simon T

René Frej Nielsen (09-01-2002)
Kommentar
Fra : René Frej Nielsen


Dato : 09-01-02 01:45

Michael Tysk-Andersen <mta@mac.com> wrote:

> René Frej Nielsen <rfn@altavista.net> wrote:
>
> > Michael Tysk-Andersen <mta@mac.com> wrote:
> >
> > > Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:
> > >
> > > > René Frej Nielsen <rfn@altavista.net> wrote:
> > > >
> > > > > Højden må nødvendigvis være under 12 cm, da det er højden på en jewel
> > > > > case.
> > > >
> > > > Jeg er næsten sikker på at den var en smule højere end den jevel-case
> > > > wonder-buy hev frem.
> > >
> > > Med fatkta om en diameter på 27 cm, et profil billede af "lampen", en
> > > linial og behændig brug af Mathematica kom jeg frem til en højde på ca
> > > 15 cm. Godt man har en G4 talknuser!
> >
> > OK, jeg giver mig. Sådan en ihærdighed kan man jo ikke stå for!
>
> Selvom jeg prøvede, følte jeg mig nu ikke helt så nørdet som Theordore
> Gray fra Wolfram Research! Han var nu det bedste indslag i keynoten.

Ja, totalt matematik-nørd men alligevel en hyggelig fyr! Alle hos DR i
Kbh grinede også!

--
Mvh.
René Frej Nielsen

tom dissing (09-01-2002)
Kommentar
Fra : tom dissing


Dato : 09-01-02 02:10

Jep !
Det kan godt være at Apple ikke prioriterer uddannelses sektoren herhjemme (
med store rabatter...) Sådan at alle institutioner vælger denne platform..
Men ham der nørden der regnede noget ud ingen forstod, kombineret med det
endnu mere komplicere regnestykke hans computer... Med OSX på.... Havde
regnet ud i baggrunden over to uger, gjorde virkelig en forskel.
Regnestykket resulterede i sådan en firkant, der bevægede sig på en sjov
måde.
Jeg tror faktisk at jeg - og med mig mange andre - kunne skabe sådan en
firkant på få minutter i et shareware program..
Men OK, vi ville selvfølgelig ikke vide hvorfor firkanten bevægede sig.
Sjovt var det..

PS
Hvad er det han hedder ham det fysikprofessoren der råber så højt i både
radio og på TV ?? ... Måske kunne Apple bruge ham i en reklamefilm.. ??
Tom


On 09/01/02 1:45, in article 1f5pzfh.vlha069rm5zrN%rfn@altavista.net, "René
Frej Nielsen" <rfn@altavista.net> wrote:

>> Selvom jeg prøvede, følte jeg mig nu ikke helt så nørdet som Theordore
>> Gray fra Wolfram Research! Han var nu det bedste indslag i keynoten.
>
> Ja, totalt matematik-nørd men alligevel en hyggelig fyr! Alle hos DR i
> Kbh grinede også!


Per Madsen (09-01-2002)
Kommentar
Fra : Per Madsen


Dato : 09-01-02 02:23

tom dissing <tom@mir.dk> wrote:
> PS
> Hvad er det han hedder ham det fysikprofessoren der råber så højt i både
> radio og på TV ?? ... Måske kunne Apple bruge ham i en reklamefilm.. ??
> Tom


Han hedder Holger Bech Nielsen, og er professor i højenergi
partikelfysik på Niels Bohr instituttet,- en pudsig fyr

Jakob H K (07-01-2002)
Kommentar
Fra : Jakob H K


Dato : 07-01-02 23:38

MadMacMan <npe*remove*@mac.com> wrote:

> Hmm.. Har lige set den...
> Skal lige se den i virkligheden, men lige nu og her er jeg for første gang
> nogensinde
> blevet skabsfan af imacen
>

Designet er da ok, men hvis priserne skal op i nærheden af 15 kilo, er
da sgu da ingen andre end design freaks der vil købe den, jeg tror
ihvertfald det vil være meget svært at få folk til at skifte platform.



Hygge



Jakob H K

macsteen (08-01-2002)
Kommentar
Fra : macsteen


Dato : 08-01-02 00:02

in article 1f5nyor.1is6z8pdoy7ruN%ingen@mail.dk, Jakob H K at ingen@mail.dk
wrote on 07.01.2002 23:38:

> MadMacMan <npe*remove*@mac.com> wrote:
>
>> Hmm.. Har lige set den...
>> Skal lige se den i virkligheden, men lige nu og her er jeg for første gang
>> nogensinde
>> blevet skabsfan af imacen
>>
> Designet er da ok, men hvis priserne skal op i nærheden af 15 kilo, er
> da sgu da ingen andre end design freaks der vil købe den, jeg tror
> ihvertfald det vil være meget svært at få folk til at skifte platform.
>
> Hygge
> Jakob H K

Du kan jo ikke sammenligne den med et slag-tilbud på en bambus-pc med 17
crt!

Prøv at se hvad IBM skal have for deres NetVista X Series som vel er det
nærmeste de kommer på Apples seneste iMac:
http://commerce.www.ibm.com/cgi-bin/ncommerce/CategoryDisplay?cgrfnbr=228644
3&smrfnbr=2072488&cntrfnbr=1&cgmenbr=1&cntry=840&lang=en_US&scrfnbr=73

Så er det ikke sikkert at Apples prissætning er så tosset.


Morten Reippuert Knu~ (08-01-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 08-01-02 00:42

macsteen <macsteen.remove@yahoo.com> wrote:

> Så er det ikke sikkert at Apples prissætning er så tosset.

Den er tosset i og med at den billigste Apple computer pt er en iBook.
og den billigste stationære en imac til 14500kr. Apple _skal_ have et
sub 1000kr's produkt hvis de vil gøre sig forhåbninger om mainstream
markedet.

bambus'en koster 5000kr med skærm, og man kan sagtens få en god
mærkevare PC for 10000kr med skærm. Apples billigste bud koster 150%
gange så meget som bambus-PC verdenens og 50% mere end konkurenternes.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen...

<icq:131382336>

René Frej Nielsen (08-01-2002)
Kommentar
Fra : René Frej Nielsen


Dato : 08-01-02 01:38

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:

> macsteen <macsteen.remove@yahoo.com> wrote:
>
> > Så er det ikke sikkert at Apples prissætning er så tosset.
>
> Den er tosset i og med at den billigste Apple computer pt er en iBook.
> og den billigste stationære en imac til 14500kr. Apple _skal_ have et
> sub 1000kr's produkt hvis de vil gøre sig forhåbninger om mainstream
> markedet.

sub 1000 kr. er måske lige i underkanten, men sub 10.000 kr. er jeg helt
enig i

> bambus'en koster 5000kr med skærm, og man kan sagtens få en god
> mærkevare PC for 10000kr med skærm. Apples billigste bud koster 150%
> gange så meget som bambus-PC verdenens og 50% mere end konkurenternes.

Det er også hvad jeg siger, for maskinerne er ikke _for_ dyre i forhold
til hvad man får, men det er dælme mange penge! De bliver nødt til at
have nogle mindre fede produkter i en prisklasse, hvor flere kan være
med.

Selv en nørd som mig, der bruger mange penge på computere, kvier sig
noget ved at skulle bruge op imod 20 stærke på en computer!! Hvad siger
Hr. og Fru Danmark så ikke, når Fona har en IBM dit-dat til 8000 kr.,
som jo kan det de skal bruge. En sådan maskine kan selvfølgelig ikke
konkurrere med en iMac på stil og muligheder, men det ved de jo ikke
noget om!

De unge er helt tabt med de priser, for de vil bare have en hurtig
bambus PC til at spille på og surfe på nettet.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Morten Reippuert Knu~ (08-01-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 08-01-02 01:58

René Frej Nielsen <rfn@altavista.net> wrote:

> Selv en nørd som mig, der bruger mange penge på computere, kvier sig
> noget ved at skulle bruge op imod 20 stærke på en computer!! Hvad siger
> Hr. og Fru Danmark så ikke, når Fona har en IBM dit-dat til 8000 kr.,
> som jo kan det de skal bruge.

De siger ja tak - hvorfor bruge +15000kr for en computer, som knægten
ikke en gang kan spille sine yndlingspil på, og som de ikke kan bruge
til deres homebanking.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen...

<icq:131382336>

Martin Bredthauer (08-01-2002)
Kommentar
Fra : Martin Bredthauer


Dato : 08-01-02 02:10

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:

> De siger ja tak - hvorfor bruge +15000kr for en computer, som knægten
> ikke en gang kan spille sine yndlingspil på, og som de ikke kan bruge
> til deres homebanking.

Jeg synes at opleve at spil (heldigvis for Apple) er ved at flytte mere
og mere over på konsoller. Min søn snakker i hvert tilfælde ikke om
"PC-spil" - nej, det hedder "PS 1" og "PS 2", når de (helt små på 7år)
taler om computerspil.

Men det homebanking er sgu' en torn i øjet - av!

--
Mvh
Martin

René Frej Nielsen (08-01-2002)
Kommentar
Fra : René Frej Nielsen


Dato : 08-01-02 02:41

Martin Bredthauer <mb@talent.dk> wrote:

> Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:
>
> > De siger ja tak - hvorfor bruge +15000kr for en computer, som knægten
> > ikke en gang kan spille sine yndlingspil på, og som de ikke kan bruge
> > til deres homebanking.
>
> Jeg synes at opleve at spil (heldigvis for Apple) er ved at flytte mere
> og mere over på konsoller. Min søn snakker i hvert tilfælde ikke om
> "PC-spil" - nej, det hedder "PS 1" og "PS 2", når de (helt små på 7år)
> taler om computerspil.
>
> Men det homebanking er sgu' en torn i øjet - av!

Det er det værste ja, så det er noget Apple Danmark burde tage seriøst
fat i. Hvis der virkeligt er et problem med Mac'ens browsere, som
bankerne påstår, så bør Apple Danmark tage det op med hovedkvareteret og
se om det kan laves, så det virker.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Morten Reippuert Knu~ (08-01-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 08-01-02 08:31

René Frej Nielsen <rfn@altavista.net> wrote:

> Det er det værste ja, så det er noget Apple Danmark burde tage seriøst
> fat i. Hvis der virkeligt er et problem med Mac'ens browsere, som
> bankerne påstår, så bør Apple Danmark tage det op med hovedkvareteret og
> se om det kan laves, så det virker.

Jeg tror ikke det nytter meget, problemet er at bankerne i danmark
bruger lukkede standarter. I stedet burde Apple danmark hjælpe bankerne
med at udvikle en mac kompatibel løsning, eller betale deres
ekstraomkostninger ved udvikling af en kompatibel løsning.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen...

<icq:131382336>

René Frej Nielsen (08-01-2002)
Kommentar
Fra : René Frej Nielsen


Dato : 08-01-02 23:41

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:

> René Frej Nielsen <rfn@altavista.net> wrote:
>
> > Det er det værste ja, så det er noget Apple Danmark burde tage seriøst
> > fat i. Hvis der virkeligt er et problem med Mac'ens browsere, som
> > bankerne påstår, så bør Apple Danmark tage det op med hovedkvareteret og
> > se om det kan laves, så det virker.
>
> Jeg tror ikke det nytter meget, problemet er at bankerne i danmark
> bruger lukkede standarter. I stedet burde Apple danmark hjælpe bankerne
> med at udvikle en mac kompatibel løsning, eller betale deres
> ekstraomkostninger ved udvikling af en kompatibel løsning.

Det er bestemt også en mulighed, men det er straks mere tvivlsomt om
Apple vil tage dette op, og om bankerne vil være med på legen.

Det er faktisk temmeligt vigtigt det her, for ret mange køber computere
for bl.a. at kunne bruge netbank og de må blive slemt skuffede, når de
kommer hjem med deres Mac og finder ud af, at det ikke virker!

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Thorbjørn Ravn Ander~ (09-01-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 09-01-02 10:27

rfn@altavista.net (=?ISO-8859-1?Q?Ren=E9_Frej_Nielsen?=) writes:

> Det er faktisk temmeligt vigtigt det her, for ret mange køber computere
> for bl.a. at kunne bruge netbank og de må blive slemt skuffede, når de
> kommer hjem med deres Mac og finder ud af, at det ikke virker!

Det kunne vaere relevant for mig. Hvor kan jeg faa netbank som jeg
ikke har faaet det foer paa maccen min?
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk

René Frej Nielsen (09-01-2002)
Kommentar
Fra : René Frej Nielsen


Dato : 09-01-02 22:10

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> rfn@altavista.net (=?ISO-8859-1?Q?Ren=E9_Frej_Nielsen?=) writes:
>
> > Det er faktisk temmeligt vigtigt det her, for ret mange køber computere
> > for bl.a. at kunne bruge netbank og de må blive slemt skuffede, når de
> > kommer hjem med deres Mac og finder ud af, at det ikke virker!
>
> Det kunne vaere relevant for mig. Hvor kan jeg faa netbank som jeg
> ikke har faaet det foer paa maccen min?

Kun Jyske Bank og Nextbank virker på Mac.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Thorbjørn Ravn Ander~ (08-01-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 08-01-02 15:36

rfn@altavista.net (=?ISO-8859-1?Q?Ren=E9_Frej_Nielsen?=) writes:

> Det er det værste ja, så det er noget Apple Danmark burde tage seriøst
> fat i. Hvis der virkeligt er et problem med Mac'ens browsere, som
> bankerne påstår, så bør Apple Danmark tage det op med hovedkvareteret og
> se om det kan laves, så det virker.

Java-baserede Homebanking systemer burde virke under OS-X. Den
tilhoerende Java er af ok kvalitet.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk

Jan Oksfeldt Jonasen (08-01-2002)
Kommentar
Fra : Jan Oksfeldt Jonasen


Dato : 08-01-02 18:57

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Java-baserede Homebanking systemer burde virke under OS-X. Den
> tilhoerende Java er af ok kvalitet.

De burde i teorien, men der er det desværre browserne der mangler. Jeg
mener ikke IE har fået java understøttelse endnu, og selv hvis den har,
så kniber det nok stadig med javascript -> java applet kommunikationen,
der desværre ikke findes. Udviklerne bag skulle have tæsk med en våd
karklud.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Thomas Bjorn Anderse~ (08-01-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Bjorn Anderse~


Dato : 08-01-02 20:12

jonasenREMOVE@THISit.dk (Jan Oksfeldt Jonasen) writes:

> Thorbjørn Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:
>
> > Java-baserede Homebanking systemer burde virke under OS-X. Den
> > tilhoerende Java er af ok kvalitet.
>
> De burde i teorien, men der er det desværre browserne der mangler. Jeg
> mener ikke IE har fået java understøttelse endnu, og selv hvis den har,
> så kniber det nok stadig med javascript -> java applet kommunikationen,
> der desværre ikke findes. Udviklerne bag skulle have tæsk med en våd
> karklud.

Hvad med hotsauce? En browser skrevet i Java burde vel have en
chance.

--
Thomas Bjorn Andersen - tba@gen-v.net
+++ATH

Jan Oksfeldt Jonasen (08-01-2002)
Kommentar
Fra : Jan Oksfeldt Jonasen


Dato : 08-01-02 21:04

Thomas Bjorn Andersen <thomas@gen-v.net> wrote:

> Hvad med hotsauce? En browser skrevet i Java burde vel have en
> chance.

Erhhh næ, den kan ikke nødvendigvis javascript, da det bestemt ikke er
det samme.
--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Thorbjørn Ravn Ander~ (08-01-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 08-01-02 22:19

jonasenREMOVE@THISit.dk (Jan Oksfeldt Jonasen) writes:

> Thomas Bjorn Andersen <thomas@gen-v.net> wrote:
>
> > Hvad med hotsauce? En browser skrevet i Java burde vel have en
> > chance.
>
> Erhhh næ, den kan ikke nødvendigvis javascript, da det bestemt ikke er
> det samme.

Sandt. HotJava fra Sun er Netscape 3 kompatibel og skrevet i Java.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk

Thorbjørn Ravn Ander~ (08-01-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 08-01-02 21:32

jonasenREMOVE@THISit.dk (Jan Oksfeldt Jonasen) writes:

> Thorbjørn Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:
>
> > Java-baserede Homebanking systemer burde virke under OS-X. Den
> > tilhoerende Java er af ok kvalitet.
>
> De burde i teorien, men der er det desværre browserne der mangler. Jeg
> mener ikke IE har fået java understøttelse endnu, og selv hvis den har,
> så kniber det nok stadig med javascript -> java applet kommunikationen,
> der desværre ikke findes. Udviklerne bag skulle have tæsk med en våd
> karklud.

Java virker i IE 5.1. Har du en URL til et ikke-passwordbeskyttet
websted der har det du beskriver, så skal jeg gerne checke om det
virker som det skal.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk

Jan Oksfeldt Jonasen (08-01-2002)
Kommentar
Fra : Jan Oksfeldt Jonasen


Dato : 08-01-02 21:04

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Java virker i IE 5.1. Har du en URL til et ikke-passwordbeskyttet
> websted der har det du beskriver, så skal jeg gerne checke om det
> virker som det skal.

Mener Midtbank har en demo af deres webbank.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

René Frej Nielsen (08-01-2002)
Kommentar
Fra : René Frej Nielsen


Dato : 08-01-02 02:41

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:

> De siger ja tak - hvorfor bruge +15000kr for en computer, som knægten
> ikke en gang kan spille sine yndlingspil på, og som de ikke kan bruge
> til deres homebanking.

Vi kunne ikke være mere enige her.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Martin Bredthauer (08-01-2002)
Kommentar
Fra : Martin Bredthauer


Dato : 08-01-02 02:03

René Frej Nielsen <rfn@altavista.net> wrote:

> sub 1000 kr. er måske lige i underkanten, men sub 10.000 kr. er jeg helt
> enig i

Der vil jo fortsat være en af de gl. iMac'er på programmet til at
udfylde dette "hul". (En fiks lille ting med indbygget brænder og med
firewire til $799,- er det ikke en okay maskine til low-budget
markedet?)

--
Mvh
Martin

René Frej Nielsen (08-01-2002)
Kommentar
Fra : René Frej Nielsen


Dato : 08-01-02 02:41

Martin Bredthauer <mb@talent.dk> wrote:

> René Frej Nielsen <rfn@altavista.net> wrote:
>
> > sub 1000 kr. er måske lige i underkanten, men sub 10.000 kr. er jeg helt
> > enig i
>
> Der vil jo fortsat være en af de gl. iMac'er på programmet til at
> udfylde dette "hul". (En fiks lille ting med indbygget brænder og med
> firewire til $799,- er det ikke en okay maskine til low-budget
> markedet?)

Det er jo rigtigt og det er en god ide. Jeg håber bare, at denne model
faktisk bliver på markedet og ikke bare er et restsalg.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Morten Reippuert Knu~ (08-01-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 08-01-02 08:31

Martin Bredthauer <mb@talent.dk> wrote:

> Der vil jo fortsat være en af de gl. iMac'er på programmet til at udfylde
> dette "hul". (En fiks lille ting med indbygget brænder og med firewire til
> $799,- er det ikke en okay maskine til low-budget markedet?)

det havde jeg slet ikke set - men mon den findes efter 1 marts? jeg går
ud fra at det er denne du mener.

DKK 9.490,00
500MHz
PowerPC G3
256K L2 cache (at 500MHz)
128MB SDRAM
20GB Ultra ATA drive
CD-ROM drive
ATI RAGE 128 Ultra
10/100BASE-T Ethernet
56K internal modem
15-inch display
Two USB ports
Two FireWire ports
VGA video mirroring

9500kr er godt nok lige i overkanten for en 500Mhz G3 med en 15" CRT,
det Apple mangler er en lowbutget model _uden_ skærm, uden PCI slots men
med et udskifteligt AGP kort. Om den har G3 eller G4 er nok prismessigt
ligegyldigt.

Mit ønske ligger meget tæt på Cube/iMac-TFT, den måtte dog gerne være
fysisk større og bruge almindeligt 5.25" optisk drev, hvilket sikkert
ville kunne sænke prisen en del. - men prisen på den fætter skal være
under 10000kr.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen...

<icq:131382336>

Martin Bredthauer (08-01-2002)
Kommentar
Fra : Martin Bredthauer


Dato : 08-01-02 10:23

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:

> jeg går
> ud fra at det er denne du mener.
>
> DKK 9.490,00
> 500MHz
> PowerPC G3
> 256K L2 cache (at 500MHz)
> 128MB SDRAM
> 20GB Ultra ATA drive
> CD-ROM drive...

Ja det gik vist lidt stærkt igår! Det ser ud til at både den gl. iMac
uden brænder og med brænder fortsat er på programmet. Og ja, priserne
kunne godt få et hak ned. De kunne være en slags billig
Macintosh-folkevogn.

En billig standalone Mac tror jeg aldrig kommer. Steve J. er meget mere
fokuseret på helhedsløsninger & design og mindre på pris. Mac'en er og
vil fortsat være en luksusprodukt i stil med BMW biler, Sony fjernsyn,
B&O stereoanlæg osv. Man kan altid kritisere disse produkter for ikke at
levere nok ydelse pr. krone, men de giver til gengæld noget udefinerbart
"fedt" til deres ejerer, som en Bambus PC eller en Toyota Corolla slet
ikke kan. Det kan da godt være det er en eller anden "snob-" eller
"jeg-er-ikke-som-de-andre-værdi", men det virker


--
Mvh
Martin

Morten Reippuert Knu~ (08-01-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 08-01-02 10:32

Martin Bredthauer <mb@talent.dk> wrote:

> En billig standalone Mac tror jeg aldrig kommer. Steve J. er meget mere
> fokuseret på helhedsløsninger & design og mindre på pris. Mac'en er og
> vil fortsat være en luksusprodukt i stil med BMW biler, Sony fjernsyn,
> B&O stereoanlæg osv. Man kan altid kritisere disse produkter for ikke at
> levere nok ydelse pr. krone, men de giver til gengæld noget udefinerbart
> "fedt" til deres ejerer, som en Bambus PC eller en Toyota Corolla slet
> ikke kan. Det kan da godt være det er en eller anden "snob-" eller
> "jeg-er-ikke-som-de-andre-værdi", men det virker

Helt enig, men mac'en er en meget lille platform, der _har_ behov for at
tiltrække udviklere af både software og hardware, Apples markedsandele
skal ikke falde meget, før dem der er allerede er der forsvinder, det så
vi senest i årene 95-98. Selv en markedsandel på +1% vil være meget
velkomment

En slave model der appelerer ikke-libhaverne, vil formegenlig ikke gøre
indhug i Apples øvige sortiment - køberne vil være dem der køber PC
fordi de ikke har råd til andet og dem der køber 2-3 år gamle brugte
mac'er


--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen...

<icq:131382336>

Thorbjørn Ravn Ander~ (08-01-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 08-01-02 15:35

spam@reippuert.dk (Morten Reippuert Knudsen) writes:


> Den er tosset i og med at den billigste Apple computer pt er en iBook.
> og den billigste stationære en imac til 14500kr. Apple _skal_ have et
> sub 1000kr's produkt hvis de vil gøre sig forhåbninger om mainstream
> markedet.

Til den pris, kan du vist kun faa en mus

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk

macsteen (08-01-2002)
Kommentar
Fra : macsteen


Dato : 08-01-02 19:56

in article 1f5o1jy.19wop901eoe4v8N%spam@reippuert.dk, Morten Reippuert
Knudsen at spam@reippuert.dk wrote on 08.01.2002 00:41:

> macsteen <macsteen.remove@yahoo.com> wrote:
>
>> Så er det ikke sikkert at Apples prissætning er så tosset.
>
> Den er tosset i og med at den billigste Apple computer pt er en iBook.
> og den billigste stationære en imac til 14500kr. Apple _skal_ have et
> sub 1000kr's produkt hvis de vil gøre sig forhåbninger om mainstream
> markedet.
>
> bambus'en koster 5000kr med skærm, og man kan sagtens få en god
> mærkevare PC for 10000kr med skærm. Apples billigste bud koster 150%
> gange så meget som bambus-PC verdenens og 50% mere end konkurenternes.

Man kan og skal ikke sammenligne pærer og bananer! Apple (Steve) vil
tydeligvis ikke lave computere til masserne, men prissætningen af dette
produkt er faktisk reel nok.


Jakob H K (08-01-2002)
Kommentar
Fra : Jakob H K


Dato : 08-01-02 21:11

macsteen <macsteen.remove@yahoo.com> wrote:

> Man kan og skal ikke sammenligne pærer og bananer! Apple (Steve) vil
> tydeligvis ikke lave computere til masserne,

Hvis ikke masserne kommer med på vognen, dør produktet da snart ud.


Hygge



Jakob H K

macsteen (08-01-2002)
Kommentar
Fra : macsteen


Dato : 08-01-02 21:14

in article 1f5pmt3.13e6fypyf51mN%ingen@mail.dk, Jakob H K at ingen@mail.dk
wrote on 08.01.2002 21:11:

> macsteen <macsteen.remove@yahoo.com> wrote:
>
>> Man kan og skal ikke sammenligne pærer og bananer! Apple (Steve) vil
>> tydeligvis ikke lave computere til masserne,
>
> Hvis ikke masserne kommer med på vognen, dør produktet da snart ud.
>
>
> Hygge
>
> Jakob H K

Det er gået rimelig godt i snart 20 år uden såeehhh!


Jakob H K (08-01-2002)
Kommentar
Fra : Jakob H K


Dato : 08-01-02 22:47


>
> Det er gået rimelig godt i snart 20 år uden såeehhh!

Arhhh det er vel ikke gået lige godt altid



Hygge



Jakob H K

Peter Gersmann (08-01-2002)
Kommentar
Fra : Peter Gersmann


Dato : 08-01-02 22:04

In article <1f5pmt3.13e6fypyf51mN%ingen@mail.dk>, ingen@mail.dk (Jakob
H K) wrote:

> Hvis ikke masserne kommer med på vognen, dør produktet da snart ud.

Den dommedagsprofeti er både for Apple og B&O ret tyndslidt. Hvorfor
tror du at Macintosh dør? Fordi der findes flere spil til PlayStation?
Eller flere regnskabsprogrammer til Windows?

//Peter Gersmann

Jakob H K (08-01-2002)
Kommentar
Fra : Jakob H K


Dato : 08-01-02 22:47


>
> Den dommedagsprofeti er både for Apple og B&O ret tyndslidt. Hvorfor
> tror du at Macintosh dør? Fordi der findes flere spil til PlayStation?
> Eller flere regnskabsprogrammer til Windows?

Fordi man får mere for pengene. Desuden synes jeg der er tendens til at
efterhånden som computereren får mere indflydelse på dagligdags ting,
(netbank, chat/kommunikationsprogrammer/internet) er macen mere og mere
"uden for".



Hygge


Jkaob H K

Peter Gersmann (10-01-2002)
Kommentar
Fra : Peter Gersmann


Dato : 10-01-02 00:41

In article <1f5pqwv.14pu6ex1rpz77eN%ingen@mail.dk>, ingen@mail.dk
(Jakob H K) wrote:

> Fordi man får mere for pengene. Desuden synes jeg der er tendens til at
> efterhånden som computereren får mere indflydelse på dagligdags ting,
> (netbank, chat/kommunikationsprogrammer/internet) er macen mere og mere
> "uden for".

Så du mener at nu hvor alm. dødelige skal bruge computeren i det
daglige, og at det ofte er relateret til Internet, så sendes mac'en
yderligere ud i mørket? Interessant påstand.

Og den med at man får mere på pengene på en pc'er - er det mængden af
problemer, antallet af kabler eller ? For mac'erne er fortsat mere
helstøbte.

//Peter Gersmann

Jakob H K (10-01-2002)
Kommentar
Fra : Jakob H K


Dato : 10-01-02 09:24


> Så du mener at nu hvor alm. dødelige skal bruge computeren i det
> daglige, og at det ofte er relateret til Internet, så sendes mac'en
> yderligere ud i mørket? Interessant påstand.

Ja det mener jeg da, især hvis macen bliver ved med at halte bagefter på
nettet. Det er da svært at komme uden om at netbank stinker på en mac,
og jeg møder da ofte sider og interesante småprogrammer der ikke
fungerer på min mac. Personligt er jeg da også lidt irreteret over at
ICQ halter bagefter på macsiden (jeg ved godt der laves kopiprodukter).
Sådan nogle dagligdags småirretationer er da med til at jeg, og sikkert
også mange andre almindelige dødelige overvejer pc næste gang.
>
> Og den med at man får mere på pengene på en pc'er - er det mængden af
> problemer, antallet af kabler eller ? For mac'erne er fortsat mere
> helstøbte.

Jeg er da fuldstændig enig med dig i at design mæssigt etc, er der ingen
der kommer op på siden af en mac. Der er heller ingen tvivl om at apple
suverænt er dem der hele tiden springer rammerne og går nye veje.

Når det derimod drejer sig om antallet af problemer er jeg ikke enig.
Jeg tror det er meget individuelt, jeg kender da mange pc brugere der
har haft væsentlig færre problemer med deres maskine end jeg har haft
med min mac. Det der med at man skal arbejde til søndag med en pc, hvor
man ville have været færdig om fredagen hvis man sad med en mac er
simpelthen det mest latterlige reklameslogan. Og med hensyn til
stabilitet tror jeg simpelthen ikke på at macen er bedre end en pc. Det
er ligesom blevet et mantra der bliver gentaget igen og igen. Min mac er
hvertfald stået af utallige gange med alt fra system 8.1 til 9.1. Og det
kan så godt være at det er MS programmernes skyld, men hvad hjælper det
når det er dem jeg vil bruge.
Det man får for pengene med en pc er vel væsentlig mere hardware for
pengene og muligheden for at opgradere når maskineriet ældes. Antallet
er kabler er vel nogenlunde det samme mac eller pc, jeg vil hvertfald
ikke smide 10 kilo mere på bordet for en mac for at spare et par kabler

Som jeg ser det er macen langt foran når det drejer sig om
videoredigering, sikkerhed (STORT plus) og lækkert design (og fed
nyhedsgruppe backup .
PC'en vinder klart på pris, fleksibilitet, langt langt bedre
understøttelse fra producenter, udbydere etc, og anvendelighed på
nettet.
En almindelig dødelig som mig bliver altså fristet af muligheden for at
få en spritny lynende hurtig computer der kan afvikle alt fra kazaa,
vilde spil, divXfilm, netbank, grafiske programmer, messenger programmer
etc. til 6000 kr. Også selv om det betyder væsentlig mere bøvl med
sikkerheden.



Hygge



Jakob H K

Karl Antz (10-01-2002)
Kommentar
Fra : Karl Antz


Dato : 10-01-02 09:44

Jakob H K <ingen@mail.dk> wrote:

> Det er da svært at komme uden om at netbank stinker på en mac

Lige præcist dette er og bliver et rent dansk problem. I Tyskland f.eks.
kører langt den største del af netbanking helt og aldeles problemfrit på
Mac.

Og det beviser efter min mening at det her ikke er Mac'en der har et
problem men de danske banker - med Den danske bank som en af synderne.
--
Karl Antz
Albaniensgade 4
2300 København S
3258 1630

Morten Reippuert Knu~ (10-01-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 10-01-02 10:25

Karl Antz <karlantz@isa.dknet.dk> wrote:

> Og det beviser efter min mening at det her ikke er Mac'en der har et
> problem men de danske banker

På dette felt er det helt klart bankernes skyld, men Apple Danmark burde
også erkende at det er et problem og gå de to store banker på klingen.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen...

<icq:131382336>

Peter Gersmann (10-01-2002)
Kommentar
Fra : Peter Gersmann


Dato : 10-01-02 18:16

In article <1f5si0k.8rb4h1nc0417N%spam@reippuert.dk>, spam@reippuert.dk
(Morten Reippuert Knudsen) wrote:

> På dette felt er det helt klart bankernes skyld, men Apple Danmark burde
> også erkende at det er et problem og gå de to store banker på klingen.

Apple Danmark har været der, men det er lidt svært at vinke med 3% mod
titaner som Nordea og Danske Bank. Heldigvis opdagede Jyske Bank at der var
et marked, og jeg skiftede da personligt bank.

Så det er altså ikke Apples skyld

//Peter Gersmann

Jakob H K (10-01-2002)
Kommentar
Fra : Jakob H K


Dato : 10-01-02 17:42

Karl Antz <karlantz@isa.dknet.dk> wrote:

> Lige præcist dette er og bliver et rent dansk problem. I Tyskland f.eks.
> kører langt den største del af netbanking helt og aldeles problemfrit på
> Mac.

Det er marginalt nemmere for mig at købe en pc, end at flytte til
Tyskland . (og ja, jeg ved godt at en sand macfan ikke ville betænke
sig på at flytte til broderlandet i syd).

> Og det beviser efter min mening at det her ikke er Mac'en der har et
> problem men de danske banker -

Og dermed også mig.



Hygge



Jakob H K

Karl Antz (10-01-2002)
Kommentar
Fra : Karl Antz


Dato : 10-01-02 18:05

Jakob H K <ingen@mail.dk> wrote:

> Det er marginalt nemmere for mig at købe en pc, end at flytte til
> Tyskland . (og ja, jeg ved godt at en sand macfan ikke ville betænke
> sig på at flytte til broderlandet i syd).

nu er det rent faktisk sådan at jeg er flyttet fra Tyskland til
Danmark

> > Og det beviser efter min mening at det her ikke er Mac'en der har et
> > problem men de danske banker -
>
> Og dermed også mig.

Fuldstændig enig - men ligeså enig er jeg med Morten Reippuert, når han
siger at "Apple Danmark burde også erkende at det er et problem og gå de
to store banker på klingen".

hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4
2300 København S
3258 1630

David Blangstrup (10-01-2002)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 10-01-02 10:56

On 10.1.2002 9:24, in article 1f5sdzn.13ypx9h1vjyjluN%ingen@mail.dk, "Jakob
H K" <ingen@mail.dk> wrote:

>
>> Så du mener at nu hvor alm. dødelige skal bruge computeren i det
>> daglige, og at det ofte er relateret til Internet, så sendes mac'en
>> yderligere ud i mørket? Interessant påstand.
>
> Ja det mener jeg da, især hvis macen bliver ved med at halte bagefter på
> nettet. Det er da svært at komme uden om at netbank stinker på en mac,
> og jeg møder da ofte sider og interesante småprogrammer der ikke
> fungerer på min mac. Personligt er jeg da også lidt irreteret over at
> ICQ halter bagefter på macsiden (jeg ved godt der laves kopiprodukter).
> Sådan nogle dagligdags småirretationer er da med til at jeg, og sikkert
> også mange andre almindelige dødelige overvejer pc næste gang.
>>
>> Og den med at man får mere på pengene på en pc'er - er det mængden af
>> problemer, antallet af kabler eller ? For mac'erne er fortsat mere
>> helstøbte.
>
> Jeg er da fuldstændig enig med dig i at design mæssigt etc, er der ingen
> der kommer op på siden af en mac. Der er heller ingen tvivl om at apple
> suverænt er dem der hele tiden springer rammerne og går nye veje.
>
> Når det derimod drejer sig om antallet af problemer er jeg ikke enig.
> Jeg tror det er meget individuelt, jeg kender da mange pc brugere der
> har haft væsentlig færre problemer med deres maskine end jeg har haft
> med min mac. Det der med at man skal arbejde til søndag med en pc, hvor
> man ville have været færdig om fredagen hvis man sad med en mac er
> simpelthen det mest latterlige reklameslogan. Og med hensyn til
> stabilitet tror jeg simpelthen ikke på at macen er bedre end en pc. Det
> er ligesom blevet et mantra der bliver gentaget igen og igen. Min mac er
> hvertfald stået af utallige gange med alt fra system 8.1 til 9.1. Og det
> kan så godt være at det er MS programmernes skyld, men hvad hjælper det
> når det er dem jeg vil bruge.
> Det man får for pengene med en pc er vel væsentlig mere hardware for
> pengene og muligheden for at opgradere når maskineriet ældes. Antallet
> er kabler er vel nogenlunde det samme mac eller pc, jeg vil hvertfald
> ikke smide 10 kilo mere på bordet for en mac for at spare et par kabler
>
> Som jeg ser det er macen langt foran når det drejer sig om
> videoredigering, sikkerhed (STORT plus) og lækkert design (og fed
> nyhedsgruppe backup .
> PC'en vinder klart på pris, fleksibilitet, langt langt bedre
> understøttelse fra producenter, udbydere etc, og anvendelighed på
> nettet.
> En almindelig dødelig som mig bliver altså fristet af muligheden for at
> få en spritny lynende hurtig computer der kan afvikle alt fra kazaa,
> vilde spil, divXfilm, netbank, grafiske programmer, messenger programmer
> etc. til 6000 kr. Også selv om det betyder væsentlig mere bøvl med
> sikkerheden.
>
>
Nå, du er en almindelig dødelig? Så gå du bare over til pc.
- David
[Hvem kunne finde på at omfavne en pc, der stod helt alene mellem en masse
iMacs? Nej, vel? Der har du forskellen. Det finder du ud af, når du er gået
over til the dark side og mærker din personlighed blive udvisket. Er jeg i
en bank? hvisker du til dig selv. På et kontor? Du ser ned på dine hænder,
og de er beige].
Hügge (gotisk for hygge)
- David
>
> Hygge
>
>
>
> Jakob H K

--
http://david.blangstrup.dk


Jakob H K (10-01-2002)
Kommentar
Fra : Jakob H K


Dato : 10-01-02 17:42


> Nå, du er en almindelig dødelig?

Det er der desværre kun en måde at finde ud af, så jeg foretrækker
uvidenhed lidt endnu.

Det kan dog være at jeg finder hurtigere ud af det hvis alle de kommende
problemer med en pc driver mig ud over kanten, men så ses vi ikke på den
anden side, for det er vist kun mac brugere der kommer i himlen ,
alle andre ryger i den varme kælder....



Hygge




Jakob H K

Henrik Münster (10-01-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 10-01-02 22:21

Jakob H K <ingen@mail.dk> wrote:

> Det kan dog være at jeg finder hurtigere ud af det hvis alle de kommende
> problemer med en pc driver mig ud over kanten, men så ses vi ikke på den
> anden side, for det er vist kun mac brugere der kommer i himlen ,
> alle andre ryger i den varme kælder....

Gary Larsson, der laver "Langt ude" eller "Far out" har netop
engang lavet en tegning med det tema. Vorherre står oppe i himlen og
siger: "Velkommen til Paradis. Her har du en Macintosh". Og nede i
Helvede står Djævelen med et diabolsk grin og siger: "Velkommen til
Helvede. Her har du en pc", hvorefter han sender folk videre ind i
flammerne.
--
Henrik Münster <henrik@muenster.dk>
Esbjerg, Danmark

Jakob H K (11-01-2002)
Kommentar
Fra : Jakob H K


Dato : 11-01-02 11:00


> Helvede står Djævelen med et diabolsk grin og siger: "Velkommen til
> Helvede. Her har du en pc", hvorefter han sender folk videre ind i
> flammerne.

Den må jeg da have gravet frem


Hygge


Jakob

Christian Bech (10-01-2002)
Kommentar
Fra : Christian Bech


Dato : 10-01-02 11:37

Jakob H K <ingen@mail.dk> wrote:

> Når det derimod drejer sig om antallet af problemer er jeg ikke enig.
> Jeg tror det er meget individuelt, jeg kender da mange pc brugere der
> har haft væsentlig færre problemer med deres maskine end jeg har haft
> med min mac. Det der med at man skal arbejde til søndag med en pc, hvor
> man ville have været færdig om fredagen hvis man sad med en mac er
> simpelthen det mest latterlige reklameslogan. Og med hensyn til
> stabilitet tror jeg simpelthen ikke på at macen er bedre end en pc. Det
> er ligesom blevet et mantra der bliver gentaget igen og igen. Min mac er
> hvertfald stået af utallige gange med alt fra system 8.1 til 9.1. Og det
> kan så godt være at det er MS programmernes skyld, men hvad hjælper det
> når det er dem jeg vil bruge.

Jeg er egentlig ikke voldsomt uenig med dig - primært mener jeg, at folk
skal købe den computer, der matcher deres behov. På den måde bliver
problemerne også overskygget nemmere.

Men når det er sagt, så har jeg altså her på gangen set nogle hæslige
resultater af skift fra Mac til pc. Det har kostet en del effektive
arbejdsdage. Jeg var heldig og fik 2000 i stedet for Me og har derfor
ikke haft så store problemer. Men alt i alt er der mindre problemer med
at få programmer til at fungere på Mac'erne i fht. pc'erne.

Det er fint med den større fleksibilitet, men når man alligevel skal
bøvle i lang tid med at få pc'en til at fungere sammen med en projektor
og en printer, så giver jeg altså ikke meget for, at den pricipielt set
kan fungere sammen med alverdens projektorer og printere, når en
tilsvarende Mac kunne plugges direkte i.

--
Christian

Jakob H K (10-01-2002)
Kommentar
Fra : Jakob H K


Dato : 10-01-02 17:42


>
> Men når det er sagt, så har jeg altså her på gangen set nogle hæslige
> resultater af skift fra Mac til pc. Det har kostet en del effektive
> arbejdsdage. Jeg var heldig og fik 2000 i stedet for Me og har derfor
> ikke haft så store problemer. Men alt i alt er der mindre problemer med
> at få programmer til at fungere på Mac'erne i fht. pc'erne.

Det kan jo være at jeg bliver klogere hvis jeg først for fat i en pc, og
kommer kravlende tilbage og beder macfolket om tilgivelse for min
ufattelig kyniske indstilling , men når alternativet er en meget
brugt mac med 2-3-4 år på bagen er valget ikke så svært, det bliver
pengepungen der bestemmer.



Hygge



Jakob h K

Christian Bech (11-01-2002)
Kommentar
Fra : Christian Bech


Dato : 11-01-02 16:49

Jakob H K <ingen@mail.dk> wrote:

> Det kan jo være at jeg bliver klogere hvis jeg først for fat i en pc, og
> kommer kravlende tilbage og beder macfolket om tilgivelse for min
> ufattelig kyniske indstilling , men når alternativet er en meget
> brugt mac med 2-3-4 år på bagen er valget ikke så svært, det bliver
> pengepungen der bestemmer.

Jamen held og lykke.

Hvis du har brugt Mac indtil nu, kommer du helt klart ud for nogle
irritationsmomenter og min erfaring er, at man mange gange længes
tilbage. Men alt i alt skal du nok overleve.

Desudene kan valget godt være svært. Jeg foretrækker faktisk den ca. fem
år gamle 9600, jeg skriver på nu, til de fleste opgaver, mens den
splinternye bærbare Dell, der står ved siden af, er reduceret til
reservecomputer.



--
Christian

Jakob H K (10-01-2002)
Kommentar
Fra : Jakob H K


Dato : 10-01-02 17:42

og B&O ret tyndslidt.


Foriøvrigt er sammenligningen med B&O ret søgt. Den kan du da højest
sammenligne med en mærkevære pc. Det er jo en helt anden situation, B&O
er jo ikke afhængige af at en masse uafhængige firmaer ser nok profit i
at udvikle til dem.


Hygge



Jakob H K

Morten Reippuert Knu~ (08-01-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 08-01-02 00:20

Jakob H K <ingen@mail.dk> wrote:

> Designet er da ok, men hvis priserne skal op i nærheden af 15 kilo, er
> da sgu da ingen andre end design freaks der vil købe den, jeg tror
> ihvertfald det vil være meget svært at få folk til at skifte platform.

lige netop, 14.5 killo kroner er for meget til hr. og fru danmark

Det er Cube'en om igen: afsindig lækker, fed teknologi også i forrhold
til prisen - men for dyr til at alle kan være med.

Apple bør bibeholde en CRT model

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen...

<icq:131382336>

Jakob H K (08-01-2002)
Kommentar
Fra : Jakob H K


Dato : 08-01-02 18:58


> lige netop, 14.5 killo kroner er for meget til hr. og fru danmark

og for studerende, og det er genem dem at markedsandele skal vindes .
Der mangler en "imac" med 17" skærm og god processor i et rimeligt
prisniveau.

Jeg er ved at undersøge hvad jeg kan bygge en bambus pc for til min far.
For omkring 6 kilo kan der laves en 1500 gHtz maskine med ddr ram,
geforce grafik etc, vel og mærke bestående af kvalitetskomponenter. Der
er langt op til 15 kilo, også for mig der er glad for at arbejde på mac.


Hygge



Jakob H K

Jan Oksfeldt Jonasen (09-01-2002)
Kommentar
Fra : Jan Oksfeldt Jonasen


Dato : 09-01-02 18:48

Jakob H K <ingen@mail.dk> wrote:

> og for studerende, og det er genem dem at markedsandele skal vindes .
> Der mangler en "imac" med 17" skærm og god processor i et rimeligt
> prisniveau.
>
iMac uden skærm, udskiftlige dele samt kortpladser, max 10.000.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Jan Oksfeldt Jonasen (08-01-2002)
Kommentar
Fra : Jan Oksfeldt Jonasen


Dato : 08-01-02 18:57

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:

> lige netop, 14.5 killo kroner er for meget til hr. og fru danmark
>
Også for hr Jonasen.

> Det er Cube'en om igen: afsindig lækker, fed teknologi også i forrhold
> til prisen - men for dyr til at alle kan være med.
>
Kube og iPod. Kuben fandt jeg aldrig lækker, bevares lille var den, men
fyldte stadig mere på bordet en min 7300 desktop. iPod, sød nok, er
muligvis pengene værd i forhold til andre ligende produkter, men hvor
mange har brug for både en firewire disk (næsten ingen Windows brugere)
samt en mp3 afspiller? Men nu talte vi om iMac'en, undskyld
sidespringet.

> Apple bør bibeholde en CRT model

Sidespring eller ej, gårsdagens iMac indenholder nøjagtigt de samme fejl
som den tidligere model: Alt for lille skærm og for lidt mulighed for
udvidelse, en køb og smid væk computer. Hvis der nu bare kunne
tilsluttes en ekstern skærm, lo and behold det kan der sørme, men kun
til mirroring, hvilket på en stationær maskine vel er lige så brugbart
som sand i Sahara. Grunden er naturligvis at den ellers kunne blive en
reel trusel mod den "ægte" G4, da flere nok kunne se gennem fingre med
den manglende udvidelse, når der nu er den (omend gennerelt ringe)
understøttede G4 i. Nu melder spørgsmålet sig så, hvorfor er en "ægte"
G4'er dyere end en iMac? Simplere design, (altfor)gennemprøvet hardware
og ingen fladskærm.

Peter Germann efterlyste engang en LC boks G4 med en PCI plads til
<10.000. Nu er det hele blevet endnu nemmere for Apple, standard G4
kabinet til <10.000, de slipper endda for at give en skærm med. Kan man
lide og har råd til B&O, så er iMac'en nok et godt valg hvor ens
muligheder bliver begrænset tilstrækkeligt, således beslutningen bliver
nem at tage.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Peter Gersmann (08-01-2002)
Kommentar
Fra : Peter Gersmann


Dato : 08-01-02 20:40

In article <1f5phd5.kaejqrg92o0N%jonasenREMOVE@THISit.dk>,
jonasenREMOVE@THISit.dk (Jan Oksfeldt Jonasen) wrote:

> Peter Germann efterlyste engang en LC boks G4 med en PCI plads til
> <10.000. Nu er det hele blevet endnu nemmere for Apple, standard G4
> kabinet til <10.000, de slipper endda for at give en skærm med. Kan man
> lide og har råd til B&O, så er iMac'en nok et godt valg hvor ens
> muligheder bliver begrænset tilstrækkeligt, således beslutningen bliver
> nem at tage.

Yep, men det ser ikke ud til at Apple vil lave sådan en ting, og vil man
danse med Apple, så må man tage de modeller som tilbydes. Desuden er
computerindkøb til hjemmet efterhånden blevet noget der skal cleares
internt, og her havde hverken pc'ere eller PowerMac'er en chance.

I øvrigt passer den pænt til B&O.

//Peter Gersmann

René Frej Nielsen (09-01-2002)
Kommentar
Fra : René Frej Nielsen


Dato : 09-01-02 00:07

Peter Gersmann <moof@mail.tele.dk> wrote:

> In article <1f5phd5.kaejqrg92o0N%jonasenREMOVE@THISit.dk>,
> jonasenREMOVE@THISit.dk (Jan Oksfeldt Jonasen) wrote:
>
> > Peter Germann efterlyste engang en LC boks G4 med en PCI plads til
> > <10.000. Nu er det hele blevet endnu nemmere for Apple, standard G4
> > kabinet til <10.000, de slipper endda for at give en skærm med. Kan man
> > lide og har råd til B&O, så er iMac'en nok et godt valg hvor ens
> > muligheder bliver begrænset tilstrækkeligt, således beslutningen bliver
> > nem at tage.
>
> Yep, men det ser ikke ud til at Apple vil lave sådan en ting, og vil man
> danse med Apple, så må man tage de modeller som tilbydes. Desuden er
> computerindkøb til hjemmet efterhånden blevet noget der skal cleares
> internt, og her havde hverken pc'ere eller PowerMac'er en chance.
>
> I øvrigt passer den pænt til B&O.

Ja, det er svært det her, for vi er jo trods alt alle en smule nørdede,
så det er svært for os at vide, hvad Hr. og Fru Danmark ønsker.

Personligt vil jeg også hellere have en billig og opgraderbar Mac men
hvis vi er "heldige", så har Apple styr på det de gør og så er der
faktisk mere marked for en maskine som den nye iMac.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Sebastian Loeck (08-01-2002)
Kommentar
Fra : Sebastian Loeck


Dato : 08-01-02 00:51

MadMacMan <npe*remove*@mac.com> wrote:

> Hmm.. Har lige set den...
> Skal lige se den i virkligheden, men lige nu og her er jeg for første gang
> nogensinde
> blevet skabsfan af imacen
>
> Den er sgu sød... sådan lidt "R2-D2" agtig..
> (...)
> "ingen G5" Hmm
Ne ingen G5 - men IBM, Motorola lod heller ikke som om de var i gang med
at producere massen. Derudover passer en ny iMac bedre i "digital hub"
strategien. Men vi har jo set før at Apple "glemmer" de professionelle
og hvad det kan blive til.....

heller ingen "iWalk" ( men jeg tror simpelthen ikke på en Apple PDA, jeg
syncer fx. med notes on PC på arbejde og med Mac derhjemme og jeg er
ikke den eneste der bruger en PDA X-plattform, det vil nok betyde en
masse conduit programmering.)

Meeeen
En 800 MHz G4 iMac for mig er det bare en "must have". Aldrig mere
beige! Nu skal jeg "bare" overbevise min Far om at overtage Rubiline,
hvis han betaler en god pris er der måske noget tilbage til en iBook
(den lille tak) og Airport desværre mangler den nye iMac
lydindgangen - så en MOTU 828 må ikke mangle.

De hellige 3 konger, der kom frem med de gode gaver....bare en dag
forsinket.

hygge
Sebastian Thorfinn

Morten Reippuert Knu~ (08-01-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 08-01-02 01:16

MadMacMan <npe*remove*@mac.com> wrote:

> Hmm.. Har lige set den... Skal lige se den i virkligheden, men lige nu og
> her er jeg for første gang nogensinde blevet skabsfan af imacen

Er det kun nig der har lagt mærke til at den har fået hvidt tastatur?

Alt i alt er det ærlig talt det _absolut_ fedeste ved den. På de mørke
tastature som apple har brugt siden 98 (ibook undtaget), er det ret
svært at finde tasterne i dæmpet belysning.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen...

<icq:131382336>

Henrik Münster (08-01-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 08-01-02 01:34

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:

> Er det kun nig der har lagt mærke til at den har fået hvidt tastatur?

Nej. Mediamac og Macnyt har også set det.

> Alt i alt er det ærlig talt det _absolut_ fedeste ved den. På de mørke
> tastature som apple har brugt siden 98 (ibook undtaget), er det ret
> svært at finde tasterne i dæmpet belysning.

Så skulle du se mit tastatur. Min iMac har i årevis stået ved
siden af cykelrummet, så jeg er gået mellem cykelreparation og computer
med jævne mellemrum. Mit tastatur har sorte taster med sorte bogstaver.
Det er ikke for sjov, jeg har lært blindskrift.
--
Med venlig hilsen
Henrik Münster
Esbjerg

Morten Reippuert Knu~ (08-01-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 08-01-02 01:58

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

> > Er det kun nig der har lagt mærke til at den har fået hvidt tastatur?
>
> Nej. Mediamac og Macnyt har også set det.

det har jeg lige lagt mærke til, men ingen af dem lader til at bide
mærke i funktionaliteten.

> > Alt i alt er det ærlig talt det _absolut_ fedeste ved den. På de mørke
> > tastature som apple har brugt siden 98 (ibook undtaget), er det ret
> > svært at finde tasterne i dæmpet belysning.
>
> Så skulle du se mit tastatur. Min iMac har i årevis stået ved
> siden af cykelrummet, så jeg er gået mellem cykelreparation og computer
> med jævne mellemrum. Mit tastatur har sorte taster med sorte bogstaver.
> Det er ikke for sjov, jeg har lært blindskrift.

uff... godt du ikke er kirug med den hygieine.

(sagt af ham der fandt både pizza, cola, aske og kaffe i i sit udvidede
tastatur - heldigvis var kunne det skilles ad i atomer og rensess på en
aften - et ritual der svarer til når jægeren renser sin bøsse)

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen...

<icq:131382336> nu slår jeg fame den upload fra iphoto ihjel.... stadig
6 ud af 10 billeder efter et par timer og den bruger konstant 60-70%
cpu tid, så det er komplet umuligt at skrive.........
arrrrrrrrrrggggggggggggfweeeeehkjlvjsløækf pou438756987 809 7489tnu

Jacob Toxwenius (08-01-2002)
Kommentar
Fra : Jacob Toxwenius


Dato : 08-01-02 20:33

In article <1f5o53s.ts4bcz2peh2cN%spam@reippuert.dk>,
spam@reippuert.dk (Morten Reippuert Knudsen) wrote:

> Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:
>
*Blabblab snip*
>
> (sagt af ham der fandt både pizza, cola, aske og kaffe i i sit udvidede
> tastatur - heldigvis var kunne det skilles ad i atomer og rensess på en
> aften - et ritual der svarer til når jægeren renser sin bøsse)

Ork, jeg destruerede mit gamle Yosemite tastatur, med det meste af en
0.5 l. Beck Øl, sidste år til påske. Jeg var til Mekka/Symposium
(http://ms.demo.org/) før, under og efter de ulyksalige hændelser...
Heldigvis havde en tysk Mac-ejer et _ubrugt_ G4 tastatur, som jeg købte
for 50 DM (samt et stk. USB/PSX-Pad-adapter-thingie).
Jeg ødelagde kærven på en af skruerne, da jeg prøvede at åbne
tastaturet; ude på et af toiletterne. -rep. af tastaturet, på kanten af
en håndvask... Det gav en eller anden indlysende mening på det
tidspunkt, underligt nok er det ikke så indlysende nu. Jeg havde kun
drukket omkring 3 liter øl i timerne før Yosemite tasturet omkom.
Hvordan ulykken kunne ske, er mig til stadighed et komplet mysterium.

Mvh
/TXW

René Frej Nielsen (09-01-2002)
Kommentar
Fra : René Frej Nielsen


Dato : 09-01-02 00:07

Jacob Toxwenius <canis_vulpes@hotmail.com> wrote:

> Ork, jeg destruerede mit gamle Yosemite tastatur, med det meste af en
> 0.5 l. Beck Øl, sidste år til påske. Jeg var til Mekka/Symposium
> (http://ms.demo.org/) før, under og efter de ulyksalige hændelser...
> Heldigvis havde en tysk Mac-ejer et _ubrugt_ G4 tastatur, som jeg købte
> for 50 DM (samt et stk. USB/PSX-Pad-adapter-thingie).
> Jeg ødelagde kærven på en af skruerne, da jeg prøvede at åbne
> tastaturet; ude på et af toiletterne. -rep. af tastaturet, på kanten af
> en håndvask... Det gav en eller anden indlysende mening på det
> tidspunkt, underligt nok er det ikke så indlysende nu. Jeg havde kun
> drukket omkring 3 liter øl i timerne før Yosemite tasturet omkom.
> Hvordan ulykken kunne ske, er mig til stadighed et komplet mysterium.

Nu var den tastaturmodel heller ikke meget mere værd... IMHO!

--
Mvh.
René Frej Nielsen

René Frej Nielsen (08-01-2002)
Kommentar
Fra : René Frej Nielsen


Dato : 08-01-02 01:38

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:

> Alt i alt er det ærlig talt det _absolut_ fedeste ved den. På de mørke
> tastature som apple har brugt siden 98 (ibook undtaget), er det ret
> svært at finde tasterne i dæmpet belysning.

For ikke at sige næsten umuligt!

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Morten Reippuert Knu~ (08-01-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 08-01-02 01:58

René Frej Nielsen <rfn@altavista.net> wrote:

> > Alt i alt er det ærlig talt det _absolut_ fedeste ved den. På de mørke
> > tastature som apple har brugt siden 98 (ibook undtaget), er det ret
> > svært at finde tasterne i dæmpet belysning.
>
> For ikke at sige næsten umuligt!

kort sagt: elendigt design

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen...

<icq:131382336>

René Frej Nielsen (08-01-2002)
Kommentar
Fra : René Frej Nielsen


Dato : 08-01-02 02:41

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:

> René Frej Nielsen <rfn@altavista.net> wrote:
>
> > > Alt i alt er det ærlig talt det _absolut_ fedeste ved den. På de mørke
> > > tastature som apple har brugt siden 98 (ibook undtaget), er det ret
> > > svært at finde tasterne i dæmpet belysning.
> >
> > For ikke at sige næsten umuligt!
>
> kort sagt: elendigt design

Jaeh... man kan ikke vinde hver gang. Men hvis nu der havde været en
smule lys i tasterne...

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Jesper Haaber Gyllin~ (08-01-2002)
Kommentar
Fra : Jesper Haaber Gyllin~


Dato : 08-01-02 10:03

René Frej Nielsen <rfn@altavista.net> wrote:

> Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:
>
> > René Frej Nielsen <rfn@altavista.net> wrote:
> >
> > > > Alt i alt er det ærlig talt det _absolut_ fedeste ved den. På de mørke
> > > > tastature som apple har brugt siden 98 (ibook undtaget), er det ret
> > > > svært at finde tasterne i dæmpet belysning.
> > >
> > > For ikke at sige næsten umuligt!
> >
> > kort sagt: elendigt design
>
> Jaeh... man kan ikke vinde hver gang. Men hvis nu der havde været en
> smule lys i tasterne...

Gad vide om man ikke kan lave det ? Sådan lidt i stil med alle dem der
tilbyder nyt lys i mobiltelefonerne ?

Det ville da være vildt funky med blåt lys i.......

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Morten Reippuert Knu~ (08-01-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 08-01-02 10:32

Jesper Haaber Gylling <jesper@gylling.net> wrote:

> Gad vide om man ikke kan lave det ? Sådan lidt i stil med alle dem der
> tilbyder nyt lys i mobiltelefonerne ?
>
> Det ville da være vildt funky med blåt lys i.......

men ikke videre nyttigt, et hvidt tastaur er formegentlig mere
funktionelt.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen...

<icq:131382336>

Jan Oksfeldt Jonasen (08-01-2002)
Kommentar
Fra : Jan Oksfeldt Jonasen


Dato : 08-01-02 18:57

René Frej Nielsen <rfn@altavista.net> wrote:

> Jaeh... man kan ikke vinde hver gang. Men hvis nu der havde været en
> smule lys i tasterne...

Jeps, f.eks. caps lock er let genkendelig

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Mich. Ottosen (08-01-2002)
Kommentar
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 08-01-02 02:03

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:

> Alt i alt er det ærlig talt det _absolut_ fedeste ved den. På de mørke
> tastature som apple har brugt siden 98 (ibook undtaget), er det ret
> svært at finde tasterne i dæmpet belysning.
SVJH tænder man da bare den baggrundbelysning, der ligger i tastaruret -
den findes da som mulighed for PB G4 i MacOS X, ik'? ;) De små (store?)
sorte sataner af tastaturknapper er da gennemskinnelige.
Det ser sikkert flot ud, men jeg har ikke liiiiiige fundet indstillingen
endu. Måske er det fordi jeg ikke er superXbruger? Endnu!?

PS. læs det endelig som en en venlig, ironisk hilsen

--
venlig hilsen,
Mich. Ottosen - og det var så det for en signatur

Mich. Ottosen (08-01-2002)
Kommentar
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 08-01-02 02:03

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:
På de mørke
> tastature som apple har brugt siden 98 (ibook undtaget), er det ret
> svært at finde tasterne i dæmpet belysning.
Kan Summinariet ikke betale et kursus i såkaldt ti-finger blindskrift
(no offense) for dig ... det _er_ et nyttigt redskab !

--
venlig hilsen,
Mich. Ottosen - og det var så det for en signatur

Morten Reippuert Knu~ (08-01-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 08-01-02 08:31

Mich. Ottosen <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

> > tastature som apple har brugt siden 98 (ibook undtaget), er det ret
> > svært at finde tasterne i dæmpet belysning.

> Kan Summinariet ikke betale et kursus i såkaldt ti-finger blindskrift
> (no offense) for dig ... det _er_ et nyttigt redskab !

det tror jeg ikke desværre ikke... spørgsmålet er nok om jeg har
tolmodighed til at lærer blindskrift, det har jeg nok ikke

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen...

<icq:131382336>

Henrik Münster (08-01-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 08-01-02 23:47

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:

> det tror jeg ikke desværre ikke... spørgsmålet er nok om jeg har
> tolmodighed til at lærer blindskrift, det har jeg nok ikke

Ja undskyld, men hvordan undgår man at lære blindskrift, når man
er så meget på nettet, som du og jeg er. Som med alt andet gør øvelse jo
mester, og der er da grænser for, hvor mange gange man skal lede efter
"r", før man har lært, hvor det er.
Jeg gik til maskinskrivning i folkeskolen og lærte, hvordan man
sætter fingrene på tastaturet, men blindskrift fik jeg aldrig lært. Da
jeg så kom på Internettet 20 år senere (hold k..., hvor er jeg gammel!)
og havde været på nettet et års tid eller to, opdagede jeg pludseligt
til min store forbavselse, at jeg faktisk skrev blindskrift. Det var
kommet helt af sig selv, da jeg naturligvis efter tusindvis af
repetitioner helt ubevidst havde lært, hvor tasterne sidder. Det ligger
bare i fingrene. Man skal ikke spørge mig, hvor de er.
--
Med venlig hilsen
Henrik Münster
Esbjerg

Morten Reippuert Knu~ (09-01-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 09-01-02 02:21

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

> Ja undskyld, men hvordan undgår man at lære blindskrift, når man
> er så meget på nettet, som du og jeg er. Som med alt andet gør øvelse jo
> mester, og der er da grænser for, hvor mange gange man skal lede efter
> "r", før man har lært, hvor det er.
> Jeg gik til maskinskrivning i folkeskolen og lærte, hvordan man
> sætter fingrene på tastaturet, men blindskrift fik jeg aldrig lært.

Jeg kan godt huske de valgfag - jeg havde elektronik og edb (gab) i
8.klasse samt biolog (gab) og latin i 9. klasse.

> Da jeg så kom på Internettet 20 år senere (hold k..., hvor er jeg gammel!)
> og havde været på nettet et års tid eller to, opdagede jeg pludseligt til
> min store forbavselse, at jeg faktisk skrev blindskrift. Det var kommet
> helt af sig selv, da jeg naturligvis efter tusindvis af repetitioner helt
> ubevidst havde lært, hvor tasterne sidder. Det ligger bare i fingrene. Man
> skal ikke spørge mig, hvor de er.

jeg ved også nogen lunde hvor tasterne sidder, og kan ofte "mærke" hvis
jeg ramme den forkerte tast - men ti fingre bruger jeg ikke - jeg tæller
lige og tæller efter og kan se at jeg bruger 6-7 fingre - Jeg er dog
langt sikrere på tastaturet hvis jeg kigger lidt med.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen...

<icq:131382336>

David Blangstrup (09-01-2002)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 09-01-02 11:26

On 9.1.2002 2:21, in article 1f5pzta.6lf4xhmr76huN%spam@reippuert.dk,
"Morten Reippuert Knudsen" <spam@reippuert.dk> wrote:

> Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:
>
>> Ja undskyld, men hvordan undgår man at lære blindskrift, når man
>> er så meget på nettet, som du og jeg er. Som med alt andet gør øvelse jo
>> mester, og der er da grænser for, hvor mange gange man skal lede efter
>> "r", før man har lært, hvor det er.
>> Jeg gik til maskinskrivning i folkeskolen og lærte, hvordan man
>> sætter fingrene på tastaturet, men blindskrift fik jeg aldrig lært.
>
> Jeg kan godt huske de valgfag - jeg havde elektronik og edb (gab) i
> 8.klasse samt biolog (gab) og latin i 9. klasse.
>
>> Da jeg så kom på Internettet 20 år senere (hold k..., hvor er jeg gammel!)
>> og havde været på nettet et års tid eller to, opdagede jeg pludseligt til
>> min store forbavselse, at jeg faktisk skrev blindskrift. Det var kommet
>> helt af sig selv, da jeg naturligvis efter tusindvis af repetitioner helt
>> ubevidst havde lært, hvor tasterne sidder. Det ligger bare i fingrene. Man
>> skal ikke spørge mig, hvor de er.
>
> jeg ved også nogen lunde hvor tasterne sidder, og kan ofte "mærke" hvis
> jeg ramme den forkerte tast - men ti fingre bruger jeg ikke - jeg tæller
> lige og tæller efter og kan se at jeg bruger 6-7 fingre - Jeg er dog
> langt sikrere på tastaturet hvis jeg kigger lidt med.
>
Det er en træningssag. Tving dig til at kigge på skærmen mens du skriver, og
efter et par år kan du blindskrift. Et spørgsmål om viljestyrke.
- David
--
http://david.blangstrup.dk


Morten Reippuert Knu~ (09-01-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 09-01-02 12:50

David Blangstrup <david@blangstrup.dk> wrote:

> Et spørgsmål om viljestyrke.

det har aldrig været min stærke side... jeg er svag.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen...

<icq:131382336>

David Blangstrup (09-01-2002)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 09-01-02 13:19

On 9.1.2002 12:49, in article 1f5qtoz.1qt3ipztngijuN%spam@reippuert.dk,
"Morten Reippuert Knudsen" <spam@reippuert.dk> wrote:

> David Blangstrup <david@blangstrup.dk> wrote:
>
>> Et spørgsmål om viljestyrke.
>
> det har aldrig været min stærke side... jeg er svag.
Nå, men okŠ Jeg mener det faktisk, du behøver ikke engang at have en
rygrad som en elastik, det eneste du skal prøve er at kigge på skærmen. En
tilvænningssag, det er let. No need for viljestyrke eller rygrad.
- David
(Nu snart på Hogwasher X! ha ha ha!)
--
http://david.blangstrup.dk


Michael Holm (09-01-2002)
Kommentar
Fra : Michael Holm


Dato : 09-01-02 14:37

David Blangstrup <david@blangstrup.dk> wrote:

> - David
> (Nu snart på Hogwasher X! ha ha ha!)

Du kan ikke være en ægte Superdisk bruger hvis du ikke bruger MacSoup
(snart MacSoup X
--
Mangler du penge til den 7. januar ?
så har jeg et rengøringsjob ledigt hver weekend til en mac-mand m/k
god løn ! mobilos 2125 1471 - Michael 
kiaikidoRemove@mac.comRemove

David Blangstrup (09-01-2002)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 09-01-02 14:50

On 9.1.2002 14:37, in article 1f5qz8f.qmet011w9f9zeN%virkerikke@anthro.dk,
"Michael Holm" <virkerikke@anthro.dk> wrote:

> David Blangstrup <david@blangstrup.dk> wrote:
>
>> - David
>> (Nu snart på Hogwasher X! ha ha ha!)
>
> Du kan ikke være en ægte Superdisk bruger hvis du ikke bruger MacSoup
> (snart MacSoup X
Jo, for macbrugere er jo netop kendetegnet ved ikke at være ensrettede og
alle bruge det samme produkt, de er individualister. Desuden er det jo
ikke en SuppeDisk, men en SuperDisk.
- David
--
http://david.blangstrup.dk


Michael Holm (09-01-2002)
Kommentar
Fra : Michael Holm


Dato : 09-01-02 14:54

David Blangstrup <david@blangstrup.dk> wrote:

> kke en SuppeDisk

LOL !
--
Mangler du penge til den 7. januar ?
så har jeg et rengøringsjob ledigt hver weekend til en mac-mand m/k
god løn ! mobilos 2125 1471 - Michael 
kiaikidoRemove@mac.comRemove

Magnus Rohde (09-01-2002)
Kommentar
Fra : Magnus Rohde


Dato : 09-01-02 14:55

David Blangstrup <david@blangstrup.dk> wrote:

> On 9.1.2002 2:21, in article 1f5pzta.6lf4xhmr76huN%spam@reippuert.dk,
> "Morten Reippuert Knudsen" <spam@reippuert.dk> wrote:
>
....
> >
> > jeg ved også nogen lunde hvor tasterne sidder, og kan ofte "mærke" hvis
> > jeg ramme den forkerte tast - men ti fingre bruger jeg ikke - jeg tæller
> > lige og tæller efter og kan se at jeg bruger 6-7 fingre - Jeg er dog
> > langt sikrere på tastaturet hvis jeg kigger lidt med.
> >
> Det er en træningssag. Tving dig til at kigge på skærmen mens du skriver, og
> efter et par år kan du blindskrift. Et spørgsmål om viljestyrke.
> - David

Et udmærket program til træning af blindskrift, er 3d shoot'em up
spillet "Typing of the Dead", hvor man dræber dæmoner ved at skrive
bestemte ord meget hurtigt.
Det findes desværre kun til Dreamcast, og jeg tror ikke der bliver lavet
andre versioner. Grafikken er ok, svjh ca. som Quake 2.

Magnus

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408670
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste