Isfugl
Fra : Thor

Dato : 07-01-02 21:08

Jeg så en isfugl i Brede ved Mølleåen og fik et billede
af den.
Se den her:
http://home.worldonline.dk/~thr/fugle/isfugl.jpg

Jeg fik næsten ikke set fuglen, kun gennem søgeren

på mit nye Olympus Ultrazoom digital kamera,
som i øvrigt kun kan anbefales.

mvh Thomas Riedel

Fra : Hans Mikkelsen

Dato : 17-01-02 01:44

Hej Thomas ,
så lige du reklamerede for et godt digital kamera
Har det nogen typebetegnelse ?
og pris?
Jeg overvejer nemlig at købe et sådant ..men er også blevet anbefalet et
Sony
Derfor vil jeg gerne høre om dine erfaringer
- Kan det evt bruges til telescopet ?
Hilsen Ingrid

Fra : Thor

Dato : 18-01-02 11:43

Hej Ingrid

Det hedder Olympus C-2100 UZ, og har en zoom svarende til 38-380 mm tele,
2.100.000 pixels, pris ca. 4800 i Bingo hvis de har flere, ellers prøv
Kamerahuset.
Jeg har lagt nogle flere billeder ud på

www.image.dk/~thr/fugle

bla. af vandstær, isfuglen, foderbrættet og skeænder,
- alle taget med kameraet. (original størrelse er 1600 x 1200 pixels)

Jeg har ikke erfaring med teleskoper, så det ved jeg ikke om kan lade sig
gøre.

Et andet godt kamera er Canon Ixus til ca. samme pris, det kan sikkert
bruges sammen med teleskoper.

mvh Thomas Riedel

Fra : Thor

Dato : 18-01-02 11:57

Kig iøvrigt på

http://www.steves-digicams.com

der er detaljeret anmeldelse af alle digitalkameraer på markedet.

Fra : Niels Sloth

Dato : 18-01-02 20:12

Jeg har samme kamera, og jeg kan anbefale en B-300 teleforsats, det
giver 1,8x , dvs. svarende til 18x forstørrelse på fuld tele.

Den er stort set udsolgt i hele verden, men Martin her: www.achatzi.de
kan skaffe den, jeg har lige købt en.

Det gav i hvert fald mig nogle flere muligheder mht. fugle.

Men jeg tror desværre ikke kameraet duer til digiscoping, jeg har kun
hørt negative rapporter, objektivet er for stort.

Mvh. Niels