Cappacia?
Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 07-01-02 20:04

Hej

Jeg har tidligere spurgt vedr. Carppacio, og vil nu til at lave det selv.

Jeg vil få min slagter til at skære noget meget tyndt oksefilet og så vil
jeg anrette det på en seng af ruccola og marinere det i citron,
rødvinseddike og olie og drysse frisk revet parmesan over.

Nu kommer sprøgsmålet: Hvor længe skal det marinere i citronen osv. inde det
skal serveres. Skal parmesanen på med det samme eller først lige inden
serveringen?

Andre råd?

Kåre

Fra : Mrs Krabappel

Dato : 08-01-02 09:58

"Kåre Weng Madsen" <kwma00@hum.auc.dk> wrote in message
> Jeg har tidligere spurgt vedr. Carppacio, og vil nu til at lave det selv.

Det hedder CARPACCIO.
Hvis du søger på google.com på denne NG du finder et hav af postings om
hvordan og hvorledes og hvoforfor det hedder sådan...

> Jeg vil få min slagter til at skære noget meget tyndt oksefilet og så vil
> jeg anrette det på en seng af ruccola og marinere det i citron,
> rødvinseddike og olie og drysse frisk revet parmesan over.

Kødet kommer først på tallerken. Brug IKKE eddike! Rucola kan også bruges,
men ovenpå. Og parmesan er i flager, ikke "drysset". Hvis man er "dovn" kan
man køber "petali di parmigiano" i Irma, men det er bedst at bruge en høvler
og gøre det slev.
Jeg anbefaler du laver en "citronette" med olivenolie, salt og citronsaft,
og drypper den på kødet (toppings kommer på bagefter). Ellers dryp bare
olie, citron + lidt salt/peber. Den behøver ikke at trække mere end 5
minuter, ellers kan du bare stille tallerken(er) i køleren indtil de skal
bruges, men ikke mere end 1 time fordi ellers vil kødet "koge" med citronen.

Sandra