"indsæt simkort"?
Fra : Kasper Madsen

Dato : 07-01-02 18:45

Hej NG
Jeg har et problem. Min gamle Nokia 5110 er begyndt at sige "indsæt
simkort". Simkortet sidder i, men ca. 6-7 gange om dagen siger den at jeg
skal indsætte det. Fuldstændig umotiveret. Den kan finde på at sige det mens
jeg er ved at sms'e, og jeg er nødt til at vente og starte forfra. Så vidt
jeg kan se sidder det som det skal?Ellers virker den som normalt.Er der
nogen der har haft samme problem, og ved hvordan det løses?
På forhånd tak
Mvh Kasper Madsen

Fra : Michael Jensen

Dato : 07-01-02 20:36

> [...]
> jeg kan se sidder det som det skal?Ellers virker den som normalt.Er der
> nogen der har haft samme problem, og ved hvordan det løses?

Hej!

Enten er det dit sim-kort der er noget galt med og ellers er det telefonen.

Prøv en dags tid at benytte din telefon med et andet sim-kort! Fremkommer
fejlen ikke i den forbindelse kan man jo næsten udelukke at det er telefonen
der er fejlbærende.

Fra : CHAPY/ Kasper Peders~

Dato : 07-01-02 20:50

Jeps!!

Enten er det Kortet eller også er det simkort holderen i telefonen!!

Du kan evt prøve at bøje benene på simkort holderen lidt ud!!

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 07-01-02 21:58

"CHAPY/ Kasper Pedersen" <chapy@mail.dk> wrote:

>Jeps!!
>
>Enten er det Kortet eller også er det simkort holderen i telefonen!!
>
>Du kan evt prøve at bøje benene på simkort holderen lidt ud!!

Uha, det var dog en grim ide....

Jeg ville rense simkortets kontaktflader først ( fedtede fingre osv. ).
En af de ikke kemiske måder er viskelæder ( den bløde hvide slags )
om så en gang blød køkkenruller eller engangs-lommetørklæde til at
fjerne 'smuller' med.

Hvis det ikke er nok, så igen viskelæder evt. skær en lille stump af,
og forsigtig rens kontakt-fjedrene i holderen i telefonen ( rens i
den rigtige retning _med_ fjedrene, eller udefra og mod midten ),
pust eller børst ren til sidst.

PS.: Ovennævnte er selvfølgelig helt og aldeles på eget ansvar.

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Fra : Christian Johannesen

Dato : 08-01-02 13:08

Gå til din forhandler og få dem til at rense dit SIM-kort...
Det er vel en naturlig del af kundeservice?

/Christian