Hvilket kabel fra bærbar til TV?
Fra : Alex

Dato : 07-01-02 15:37

Jeg har en IBM Thinkpad (T21) og vil gerne kunne se afspille film på den
bærbare og se dem på mit alm. TV (16:9).

Kan det lade sig gøre, og hvilke stik/kabler skal jeg bruge? Hvilke krav er
der til TV'et? Hvor kan delene skaffes til en ordentlig pris?

På forhånd tak!

AJ

Fra : Dyl

Dato : 07-01-02 17:19

Jeg har selv T20'eren og bruger dermed et Super VHS kabel (ca. 120 kroner i
Fona) + kabel til lyd (alm. jackstik til walkman i den ene ende og med 2
phonestik i den anden).

Ovenstående er løsningen hvis dit TV har Super VHS indgang. Lyden skal dog
ind via dit scarstik, eller du kan sætte lyden til at spille via dit anlæg.

LØSNING 2:

Hvis du IKKE har Super VHS på dit TV, så kan man købe et kabel hvor der i
den ene ende er stik til T21'erens Super VHS udgang + til lyden, og i den
anden ende er et SCAR-stik som du propper i TV'et.

Og det virker godt !

// Bjarne

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-01-02 17:27

Dyl skriver:
> LØSNING 2:
>
> Hvis du IKKE har Super VHS på dit TV,

Det har han ikke, han har sikker s-video indgang i scart......
(Kunne ikke lade være)

Klaus
det er Modelbane Europas hjemmeside

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-01-02 17:21

Alex skriver:

> [...]
>
> Kan det lade sig gøre, og hvilke stik/kabler skal jeg bruge? Hvilke krav er
> der til TV'et? Hvor kan delene skaffes til en ordentlig pris?

Du skal have et kabel der kan overføre s-video. Jeg ved ikke om det er
et specielt kabel til din bærbare, men et typisk s-video stik ser
således ud:
http://hwb.sunsite.dk/co_SVideo.html