Fra England til DK retur
Fra : C L M

Dato : 07-01-02 12:55

Hej gruppe.

Jeg har en kæreste der lige er flyttet til England (London baby). Vi er dog
lidt i tvivl om de mere eller mindre suspekte telefonkort man kan købe
overalt derovre, de ser billige ud men et eller andet siger mig at der er
lidt skjulte udgifter forbundet med mange af dem.
Er der nogen af jer der har erfaringer med at bo i England som vil dele lidt
ud af dem? Måske også omkring etablering m. fastnet og mobil til brug af
hende kun i England, altså hvilken der er billigst og mest anvendelig?

På forhånd tak
Carsten

Fra : Carsten

Dato : 07-01-02 20:58

Davs Carsten

Mobil absolut Orange (bemærk at Orange understøtter kun gsm1800 i uk så hvis
din kærste skal bo ude "in the contry" må i finde på noget andet, men alle
storbyer med forstæder er ret godt dækket.
Prisen er god og servicen er bob bob.

Fastnet. Ja hvis der ikke er en telefon i den bolig din kærste flytter ind
i, må hun væbne sig med toldmodighed hvis hun vil have en fastnet telefon,
for leveringstiden fra BT er meget lang og som dansk statsborger skal hun
indbetale et depositum på ca 1.000 pund (12.000 kr) så måske ikke lige??

Det kan godt være at vi brokker os over tdc sonofon men kom til uk så er der
brok på alle hylder.

Hvis din kærste har en mobil, er det biligste at du ringer til hende fra
danmark. Brug feks. primustelecom jeg mener at prisen er ca 50 øre i
dagtimerne om det kan fåes billiger om natten ved jeg ikke. Men ellers må du
til at skrive email kærstebreve, der er mange steder feks i london hvor du
kan tjeke din hotmail.
Med hensyn til prepayd telefonkort det er en jungle og der er somregel ingen
garanti for at du får noget for pengende.
Skal du købe telefonkort så køb helst GlobalOne, AT&T ; Telegrup, SPrint.
mvh carsten

Fra : C L M

Dato : 07-01-02 22:49

Mange tak, hun skal bo i London, så jeg vil foreslå hende Orange.

Mvh
Carsten

Carsten <carsten@biinfeldt.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c39fd02$0$62862$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Simon Østergaard

Dato : 07-01-02 22:48

andre kort jeg har gode erfaringer med er "hello-card" , "message" og sidst
men ikke mindst "spicy-card"
HOLD DIG FRA "GOLDEN-link" - det er det rene fup. - der stod på plakaten
283 min til Australien for 100 kr. men der var kun 100 minutter .....

mvh Simon

Fra : Michael_Sørensen

Dato : 31-01-02 19:15

> HOLD DIG FRA "GOLDEN-link" - det er det rene fup. - der stod på plakaten
> 283 min til Australien for 100 kr. men der var kun 100 minutter .....

Det gælder kun om natten, når der er fuldmåne og snevejr samtidig, mens du
står på et ben.

mvh MIC

Fra : Claus E Beyer

Dato : 18-01-02 13:50

> [...]

> danmark. Brug feks. primustelecom jeg mener at prisen er ca 50 øre i
> dagtimerne om det kan fåes billiger om natten ved jeg ikke....

Du tænker vel på, at hvis kæresten har "britisk mobil", så kan man ringe
til ham/hende for 50 øre pr. min?

MEN, gælder det stadig ? Alle telefonselskaber jeg kender til i dag,
opkræver et tillæg for at ringe til mobiltelefoner i det pågældende udland,
men det gør PrimusTelecom måske ikke (endnu) ?

Det er nemt nok at komme til at ringe fra Danmark til britisk fastnet for
50-75 øre/min. Det kan eksempelvis gøres gennem GlobalOne telekortene
man køber på danske posthuse, og forvalg 1035 ( www.supertel.dk ) har
også gode lave priser på fastnettelefoni til næsten alle lande.

Claus

Fra : Jan

Dato : 08-01-02 16:20

> [...]
> ud af dem? Måske også omkring etablering m. fastnet og mobil til brug af
> hende kun i England, altså hvilken der er billigst og mest anvendelig?

Hvad med SMS?
Jeg har haft Debitel kort derovre (med Teledanmark nummer), og hvis jeg roamede over på One2One's
net kunne jeg sende gratis SMS - det samme kan jeg med Telmore's udenlandstelefoni som jeg nu
benytter (Ligeledes en operatør der benytter TDC's net) . Det er dog 4-5 måneder siden jeg sidst
prøvede det, så jeg kan ikke garantere at det stadigvæk er gratis.

MVH
Jan-E

Fra : C L M

Dato : 10-01-02 01:53

Man kan vel ikke selv vælge nettet. Jeg ved at den vælger BT cellnet som
start og der koster det mig 50 øre fra DK til GB men jeg ved ikke hvad det
koster fra GB til DK, det er værd at undersøge-

Mvh
Carsten
Jan <j-e@SLETMIGget2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a1f2or$1icc$1@news.cybercity.dk...