IR-port
Fra : TCB

Dato : 07-01-02 11:28

Jeg kunne godt tænke mig en IR-port til min stationære, så jeg kan hente
billeder til min T68. Men hvis jeg selv laver en, skal jeg vel bruge noget
software.
Er det bedre at købe en IR-port, hvor og hvor meget koster så'en.

TCB

Fra : Boris Mathiasen

Dato : 07-01-02 11:30

"TCB" <TCB@hotmail.com> skrev i news:cLe_7.48$uY5.2281@news.get2net.dk:

> [...]
> bruge noget software.
> Er det bedre at købe en IR-port, hvor og hvor meget koster så'en.

Hvorfor ikke bare baruge WAP hvis det kun er billeder du vil bruge den
til...?!

/bm

--
--> www.gsmunlock.dk <--
Den største danske unlockside...

Fra : TCB

Dato : 07-01-02 11:34

Kan du så gi' mig nogle gode adresser.

Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 07-01-02 14:00

Læg billederne ind via http://www.esato.com
og hent dem via wap på http://www.esato.com/wap

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 07-01-02 21:34

"TCB" <TCB@hotmail.com> skrev i melding
> [...]
> software.
> Er det bedre at købe en IR-port, hvor og hvor meget koster så'en.

Det finnes et produkt som heter ChipIR, som kobles til seriell-porten på
PCen. Den ser ok ut.

Lages vel av samme produsent som Chipy, et produkt som man bruker til å
gjøre en rekke innstillinger på simkortet.

Produktene er ganske rimelige. Jeg kan tenke meg at de koster ca 300 DKK pr
stk.

Vet ikke hvem som selger produktet i Danmark, men her en en norsk link:
http://www.mobilsentrum.no/product.asp?c=34521696&n=282595267&pn=451266696

Lykke til!

Mvh

Thorolv

Fra : Kasper Hyllested

Dato : 08-01-02 09:41

TCB@hotmail.com writes:
> [...]
>software.
>Er det bedre at købe en IR-port, hvor og hvor meget koster så'en.

Hvis du har et Asus-motherboard, så har du ganske givet også en oplagt
IR-mulighed - featuren er nemlig indbygget i nyere boards. Du skal således
blot have fat i IrDA-øjet og sætte det til stikket på dit M/B.

Ellers kan du sagtens finde serielle "øjne" hos elektronik-forhandlere og
i velassorterede hardware-butikker. De koster ikke meget mere end 2-300
kroner.

Ift. software, så behøver du ikke andet end det, der er indbygget i
Windows 95 og frem. Når du lægger telefonen ved øjet, så oprettes en
forbindelse og der kommer et ikon frem på dit skrivebord. Her kan du
trække gif-filer over på - de bliver så overført til telefonen med det
samme.

Jeg bruger selv Asus-modulet til min Ericsson T39m.

Iflg. http://www.attech.dk/activepage/spares.asp?type=10 koster
Asus-modulet 299,- incl. moms

Hos Brinck Elektronik (www.brinck.dk) kan man både finde vejledninger,
priser mv. på alt, hvad du har brug for, hvis du vil bygge en selv. Jeg
kan ikke se, du skulle have problemer i den forbindelse. Jeg mener også,
de forhandler serielle IrDA-moduler.

Mange hilsner,

Kasper Hyllested
hyllested@net.dialog.dk