stdin flush?
Fra : Andreas Hjordt

Dato : 06-01-02 22:36

Efter et gennem løb af nedenstående while loop modtager jeg følgende
fejlmeddelse indtil jeg afslutter processen:
<b>Warning</b>: fopen("php://stdin","r") - Bad file descriptor in

Pointen er at rstdin() kun stopper for input en gang (jeg ved godt at der
ikke er nogen exit mulighed.). Skal jeg flush en eller anden buffer eller
sådan noget?
Jeg er ikke så meget for at bruge ncurses, da jeg ikke lige har mulighed for
at installere de libs.

mvh
Andreas Hjordt

1 #! /usr/local/bin/php -q
2 <?
3 while(true)
4 {
5 echo("> ");
6
7 $expr = rstdin();
8 echo($expr . "\n");
9
10 }
11
12
13 function rstdin($length = 255)
14 {
15 // $fp = @fopen("php://stdin", "r");
16 $fp = fopen("php://stdin", "r");
17 if($fp)
18 {
19 $tmp = fgets($fp, $length);
20 fclose($fp);
21 return(trim($tmp));
22 }
23 else
24 {
25 return(false);
26 }
27 }
28 ?>

Fra : Morten Winther

Dato : 06-01-02 23:54

"Andreas Hjordt" <ahj@SPAMOFF_trition.dk> wrote in message

> Efter et gennem løb af nedenstående while loop modtager jeg følgende
> fejlmeddelse indtil jeg afslutter processen:
> <b>Warning</b>: fopen("php://stdin","r") - Bad file descriptor in

Har du prøvet...

$fp = @fopen("/dev/stdin", r);
if ($fp > 0) {
while (!feof($fp)) {

/ morten

Fra : Christian Schmidt

Dato : 07-01-02 00:22

Andreas Hjordt wrote:

> Efter et gennem løb af nedenstående while loop modtager jeg følgende
> fejlmeddelse indtil jeg afslutter processen:
> <b>Warning</b>: fopen("php://stdin","r") - Bad file descriptor in

Prøv at undlade at åbne og lukke stdin mere end én gang. Når først, du
har lukket stdin, tror jeg ikke, du kan åbne den igen.

Christian

Fra : Andreas Hjordt

Dato : 07-01-02 05:47

"Christian Schmidt" <christian@schmidt.net> wrote in message

> Prøv at undlade at åbne og lukke stdin mere end én gang. Når først, du
> har lukket stdin, tror jeg ikke, du kan åbne den igen.

Takker lige hvad jeg manglede.

mvh
Andreas Hjordt