Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Widescreen TV...
Fra : Andreas Swiatek

Dato : 06-01-02 22:58

Hej

Jeg ved ikke helt hvilken gruppe jeg skal poste i, såå...

Hvordan virker et widescreen tv sammen med tv out? Kan den godt finde ud af
at der er et widescreen tv, som sidder på porten, og hvordan ser det ud med
divx film? Det er jo ikke noget problem med 4:3, men 16:9. Kommer der ikke
de der sorte bjælker ude i siden hvis man der divx film foreksempel?

Vh. Andreas Swiatek

Fra : Thomas Hjort

Dato : 06-01-02 23:38

Jeg har et widescreen TV og det virker fint. Hvad du ser på computerskærmen
er hvad du ser på TV'et. Ved cinemascope format kan du justere (i powerDVD)
hvor meget billedet skal strækkes inden det sendes til TV'et (så du (næsten)
undgår sorte streger i top og bund).

Mvh Thomas

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 08-01-02 10:00

Hvis du har et WS TV af rimelig kvalitet kan det selv justere billedet så
det fylder hele skærmen !

Fra : Thomas Hjort

Dato : 08-01-02 16:51

> Hvis du har et WS TV af rimelig kvalitet kan det selv justere billedet så
> det fylder hele skærmen !

Naturligvis kan man det. Men det giver en bedre kvalitet at gøre det
allerede INDEN det kommer over på TV'et !

Mvh Thomas