Suma GeForce 2 og fast write?
Fra : Jones

Dato : 06-01-02 14:39

Mit motherboard (K7S5A) understøtter fast write, hvis jeg opgraderer min
bios. Men det kan være pænt lige meget, hvis grafikkortet ikke understøtter
fastwrite.

På denne her hjemmeside understøtter Suma GeForce 2 GTS SE fast write:

http://www.usereasy.com/components/3698.htm

men ifg. programmet WCPUID understøtter kortet ikke fast wirte.

Nogle, som ved om Suma GeForce 2 GTS SE understøtter fast write?

MVH Jones

Fra : niels b pedersen

Dato : 07-01-02 18:38

Aner det ikke.
Men jeg kan sige dig at fastwrites IKKE giver nogen stor forbedring max 1%.
sæt hellere kortet til AGP2x.
-Niels-

Jones <nomail@no.com> skrev i en nyhedsmeddelelse:a19k1k$dbu$1@sunsite.dk...

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 07-01-02 19:03

In article <a19k1k$dbu$1@sunsite.dk>, nomail@no.com says...
> [...]
>
> men ifg. programmet WCPUID understøtter kortet ikke fast wirte.
>
> Nogle, som ved om Suma GeForce 2 GTS SE understøtter fast write?

Alle NVidia GeForce kort understøtter det.

--
/Søren

Husk, Google er din ven :)

Fra : Jones

Dato : 07-01-02 21:30

"Søren 'Mufoxe' Lund Jensen" <mufoxe@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:MPG.16a4013eea6fa6ab989690@news.inet.tele.dk...
> In article <a19k1k$dbu$1@sunsite.dk>, nomail@no.com says...

> Alle NVidia GeForce kort understøtter det.

Det er muligt at de understøtter det, men det er slået fra i grafikkortets bios, jævnfør fx:

Here's the problem, all the latest NVIDIA reference drivers turn off Sidebanding and Fast Writes by default. On top of that most
video card manufacturers are disabling the features in the video card BIOS. So you may ask, why? Because the potential gain in
performance of using them pales in comparison to the problems and instability they can cause. Furthermore, because the demanding
timings, these two features can prevent the overclocking of the video card.

http://forum.ocworkbench.com/ocwbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=4&t=002648
Se under afsnittet: "6. How do I enable Fast Writes and Sideband Addressing?"

MVH Jones