Scary Movie 2
Fra : Troels

Dato : 06-01-02 03:10

Hej
Er der nogen der har en liste liggende over hvilke film derbliver parodieret
i Scary Movie 2? Gerne i den rigtig rækkefølge og evt. med tidspunkt på.

/Troels

http://home.musling.dk/~lundlaursen/dureforsog/
-Düreforsög-bootleg-bytte-bytte??? Send mig en mail tllund@hotmail.com

Fra : HKJ

Dato : 06-01-02 08:12

"Troels" <tllund[blah_blah]@hotmail.com> wrote in message
> Hej
> Er der nogen der har en liste liggende over hvilke film derbliver
parodieret
> i Scary Movie 2?

Prøv imdb:

http://us.imdb.com/Mlinks?0257106

> Gerne i den rigtig rækkefølge og evt. med tidspunkt på.

Men rækkefølge og placering i filmen kan de ikke svare på.

Fra : Troels

Dato : 06-01-02 20:16

> Prøv imdb:
>
> http://us.imdb.com/Mlinks?0257106

Tak for det, men hvad er forskellen på en spoof og en reference? I satire
som f.eks. Scary movie er det så ikke i stor stil det samme?

/Troels

Fra : Ulrik Jensen

Dato : 06-01-02 20:33

Hej

Troels wrote:
> Tak for det, men hvad er forskellen på en spoof og en reference? I
> satire som f.eks. Scary movie er det så ikke i stor stil det samme?

Jeg vil mene at en spoof er en større efterligning, hvor en reference
kan være alt muligt i alle størrelser... Hvis en mand samler en shampoo
op der hedder "Big Kauna Shampoo" så er der nok straks nogle film-buffs
der begynder at tænke Tarantino-reference.... Hvis derimod prinsessen
i Shrek hopper op og leger Neo, så vil de fleste nok kalde det et spoof.

Ulrik Jensen
ulrik@qcom.dk
http://www.qcom.dk/2a/film - min filmsamling.....

Fra : Wertigo

Dato : 07-01-02 08:59

Ulrik Jensen <ulrik@qcom.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Usenet.sebehghg@localhost...

>Hvis derimod prinsessen
> i Shrek hopper op og leger Neo, så vil de fleste nok kalde det et spoof.

Lidt en anden ting, men jeg opfattede mere denne sekvens som et spoof af
Charlie's Angels (hvor Cameron Diaz selv leger Neo). At den så er _kraftigt
inspireret_ af Matrix's kampscener, er en anden sag.

MvH Mikkel