Opfordring til alle der spiller Diablo 2 L~
Fra : RpR

Dato : 30-12-01 19:16

Jeg har som den første (hvad jeg ved af) fået en Closed Realm op at køre på
Windows NT.

Hvis nogen gider (PLZ!) så hent Gateway selectoren
http://www.bnetd.org/files.php/tools/BnetGCfg.exe og opret en ny Diablo 2
gateway med IP: 62.243.54.149 og opret en ny character. Den vil blive gemt
på serveren, præcis som ved det rigtige battle.net

På forhånd, tak!

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Jesper Barrit

Dato : 31-12-01 10:44

> Jeg har som den første (hvad jeg ved af) fået en Closed Realm op at køre

> Windows NT.

Kan du ikke forklare hvordan du har gjort det? (vi er nogle stykker som
sidder bag en firewall på et kollegie... vi ku godt bruge sådan en server)

Jesper Barrit

Fra : RpR

Dato : 31-12-01 20:28

> Kan du ikke forklare hvordan du har gjort det? (vi er nogle stykker som
> sidder bag en firewall på et kollegie... vi ku godt bruge sådan en server)

Sagtens.

1. I har brug for enten Windows 2000 eller XP. Det er ikke lykkedes mig at
få bnetw til at køre på win9x, men jeg arbejder på det. Og så kræver
serveren alle MPQ og DLL filer fra Diablo2 Expansion 1.09d.
2. Hent bnetw binær filerne fra http://pages.infinit.net/phil/
3. Hent D2GS binær OG Source koden fra http://d2dev.dhs.org
4. I tgz filen med sourcekoden i hentede er der en række .conf filer.
bnetd.conf, d2cs.conf og d2dbs.conf. De skal alle modificeres til at passe
til win32 filsystemet i stedet for UNIX, det gir lidt sig selv. "f.eks \ i
stedet for / osv.." Husk at bruge komplette stier til filerne! Alle filer
der skal bruges i .conf filerne ligger i source tgz filen. Hvor i ligger de
enkelte filer må i selv om, bare stierne i .conf filerne passer.
5. Så er det blot at importere .reg filen der fulgte med D2GS og ændre
indstillingerne ved hjælp af Regedit.exe. Det er primært IP'erne til D2CS og
D2DBS i vil ændre så de peger til den rigtige maskine.

Læg mærke til at bnetw stadigvæk er i beta stadie, og mange ting virker ikke
som det skal. Blandt andet ville jeg disable alle "/blah" koder som man
kender fra battle.net da nogle af dem ikke er implementeret endnu, og får
serveren til at crashe = accounts går tabt (ens characters ligger der dog
endnu. Opret en ny account med samme navn og pass, så har man sine chars
igen).

bnetw er en win32 port af bnetd, den oprindelige UNIX server. Har man en
UNIX maskine stående ville det nok være det bedste at compile sourcen man
hentede fra http://d2dev.dhs.org og så køre bnetd, D2CS & D2DBS på UNIX
maskinen og D2GS på NT maskinen. D2GS _kan_ også godt køre på win9x, men det
gælder kun win98se eller winme. Desuden skal alle registrysettings selv
tastes ind, da NT og 9x ikke bruger samme format i registreringsdatabasen.

Håber det er til hjælp =)
Serveren er kun oppe i dagtimerne lige nu (min altså), men forventes at køre
24/7 i løbet af et par dage. Vi har siddet 4 mand og spillet, HELT UDEN LAG,
så i kan roligt belaste den lidt nu =)

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com