Tilbud hos ELGIGANTEN
Fra : Mikkel

Dato : 05-01-02 17:40

Så kom der en udsalgsavis fra elgiganten. De reklamere med en Athlon XP
1800+ , 512 MB RAM bla bla bla... Nogen der har set tilbudet, mening om det?
....eller er der sågar nogen der har købt den?

Fra : Titan Kræmmer Møller

Dato : 05-01-02 18:07

specs?
pris?

--
Med Venlig Hilsen
Titan K. Møller (aka [myg0t]Kadafi)

Titan's Hjemmeside
http://www.stefanskirken.dk/x

Westside Minigangstaz Crew
http://www.stefanskirken.dk/_/

Fra : Peter Binderup

Dato : 05-01-02 20:10
Fra : Deaster

Dato : 05-01-02 21:37

-- "Peter Binderup" <binderup@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> http://www.elgiganten.dk/archive/attachments/01/07/EG010002.pdf

Hmm, uden skærm. Der står ikke hvilket Geforce kort det, heller ingen info
om harddisk.

Det virker ikke specielt billigt.

Hvis du selv har et styresystem ville jeg hellere vælge f.eks. Zitechs
testvinder i Datatid.
Gå ind på www.zitech.dk og klik på pc-systemer, og et stykke nede på siden
kommer den.

AMD XP 1600
256 Mb DDR ram
RAID 100 med 2 x 40 gb diske
Geforce 3 TI 200
Pioneer 16x dvd
netkort
Lydkort
8995 kr.

og så lige 900 til en brænder, men ikke noget WinXP eller andet software.

Jesper (Deaster)
Sælges: Sony CDP-X777ES
cd afspiller

Fra : Torben Nielsen

Dato : 05-01-02 22:06

> Hmm, uden skærm. Der står ikke hvilket Geforce kort det, heller ingen info
> om harddisk.

HD er på 5400 RPM (håber der følger et håndsving med!!!). Grafikkortet
er et GeForce2 MX200.

Se evt. http://www.userfamily.com/denmark/local/pc/datablade/830A71100.pdf

IMHO et ringe tilbud.

MVH.

Torben Nielsen

Fra : Deaster

Dato : 05-01-02 22:21

"Torben Nielsen" <torniel@fjernes.post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

> HD er på 5400 RPM (håber der følger et håndsving med!!!). Grafikkortet
> er et GeForce2 MX200.
>
> Se evt. http://www.userfamily.com/denmark/local/pc/datablade/830A71100.pdf
>
> IMHO et ringe tilbud.

Jep, hvad fanden skal man så med en XP 1800, når resten af isenkrammet får
den til at gå i krampe.

Jesper (Deaster)
Sælges: Sony CDP-X777ES
cd afspiller

Fra : Peter Malling

Dato : 05-01-02 23:57

> [...]
det?
> ...eller er der sågar nogen der har købt den?

Jeg synes ikke det lyder specielt billigt eller godt. Derimod er det vist
computercity som i øjeblikket sælger et compaq med Intel 4/1800 og hele
svineriet, bortset fra skærm til 10.000. Den ville jeg have købt, hvis jeg
ikke havde købt en maskine med tilsv. konfig og til samme pris, men af
mærket Medion, hos Aldi. Den kommer også med div. software. Jeg er dog ikke
helt sikker på at det var Computercity der har den. Men jeg tror det.

Iøvrigt var der en artikel i Politiken idag om Elgigantens og andres
såkaldte prisgaranti. Det blev dokumenteret at det blot var et reklamefif
uden noget reelt i. De ligger ikke i bund, tværtimod var de i samtlige de
publiserede eksempler temmelig dyre. Op til 20-30% (2000 kr) dyrere. Dette
stemmer meget godt overens med mine observationer. Jeg husker da Bilka kørte
slagtilbud på et bestemt TV - jeg styrtede ned i Elgiganten for at købe det
der - da jeg ikke gad køre ud til Bilka - men de havde i en ruf fået fjernet
TV'et, selvom det netop havde stået der dagen i forvejen. Og de havde sjovt
nok ingen på lager, og regnede ikke med at få nogen i adskillige måneder, af
netop den model. Så meget for deres prisgaranti!

Prøv evt også at tjekke edbpriser.dk.

Mvh Peter.

Fra : max

Dato : 06-01-02 01:18

"Peter Malling" <malling@iname.com> wrote in message
> [...]

af
> netop den model. Så meget for deres prisgaranti!

Mht tilbudet hos elgiganten - så er der vel blevet sagt det væsentligste,
jeg vil bare tilføje at det ofte kan betale sig at købe en noname maskine da
den tit lettere kan opgraderes og er mere kombatibel med andet hardware -
Mht prisgaranti - læs det der står med småt, tit er det noget med at de
garanterer prisen inden for en rimelig afstand af den butik varen sælges i,
altså hvis du køber i glostrup kan du ikke være sikker på at prisgarantien
gælder helt ind til frederiksberg.. Hm
mvh max

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 06-01-02 16:03

In article <3c372bd9$0$62882$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, langmack@mail.dk
says...
> Så kom der en udsalgsavis fra elgiganten. De reklamere med en Athlon XP
> 1800+ , 512 MB RAM bla bla bla... Nogen der har set tilbudet, mening om det?
> ...eller er der sågar nogen der har købt den?

Personligt er jeg tryggere ved at bygge computere selv eller handle ved
websites, der lader en sammensætte computeren fra bunden. Tilbud fra "førende"
varehuse eller elektronikkæder viser sig ofte at være skod, fordi det netop er
blevet så billigt ved at spare på de komponenter, som folk normalt ikke
bekymrer sig så meget om (RAM, lydkort, bundkort, harddisk).

--
/Søren

Husk, Google er din ven :)