problem med de ekstra knapper på MS Intell~
Fra : Madsen

Dato : 05-01-02 13:45

Hej

Jeg kan ikke lige regne ud om dette er et hardware eller et
software problem, så jeg beklager hvis det er den forkerte gruppe.

Jeg har en MS Intellimouse Explorer og det undrer mig lidt at når
den er sat til med USB stikket, så finder mi PC den som en
Intellimouse Optical med kun 3 knapper. De 2 ekstra knapper
på siden virker, men jeg kan ikke ændre indstillingerne for dem
i driveren.

Sætter jeg musen til med den medfølgende USB>PS2 adapter,
så findes musen korrekt og alle 5 knapper kan programmeres.

Jeg har prøvet på 2 forskellige PC'ere og med 2 forskellige mus,
både en Intellimouse Explorer 2 og Intellimouse Explorer 3, men
med samme resultat hver gang.

Er der virkelig ingen måde hvorpå det kan køre korrekt over
USB porten eller hvad ? Det virker lidt dumt at en USB mus
kun virker korrekt når den sidder i PS2 stikket.

Nogen gode ideer ?

Mvh Madsen

Fra : Linde

Dato : 06-01-02 01:50

Har selv haft samme prob med min...og værre end det, på visse maskiner fik
den det hele til at fryse og gå ned. Jeg tror sgu mere det er mangelfuld
udnyttelse af USB af OS´et(W2K), end musen...så jeg har bare vænnet mig til
at bruge den med PS/2 stikket i stedet(en såkaldt nul-løsning.

Men hvis du finder en løsning på problemet vil jeg sætte stor pris på hvis
du gad gi´ et praj til mig.

Mvh Linde

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 06-01-02 16:14

In article <8qsd3ucv0hifcg99r6vd2g3636ti7th8at@4ax.com>, madsen@dontmailme.dk
says...

> Er der virkelig ingen måde hvorpå det kan køre korrekt over
> USB porten eller hvad ? Det virker lidt dumt at en USB mus
> kun virker korrekt når den sidder i PS2 stikket.

Hvorfor ikke bare bruge PS/2 stikket? Det sampler alligvel oftere end USB
(200Hz <> 125Hz).

Det skal siges at jeg har oplevet noget lignende med en Boomslang mus uden W2k.
Problemet forsvandt da jeg installerede OS med musen siddende i USB porten fra
starten.

--
/Søren

Husk, Google er din ven :)

Fra : Madsen

Dato : 06-01-02 18:04

On Sun, 6 Jan 2002 16:14:21 +0100, Søren 'Mufoxe' Lund Jensen
<mufoxe@hotmail.com> wrote:

>Hvorfor ikke bare bruge PS/2 stikket? Det sampler alligvel oftere end USB
>(200Hz <> 125Hz).

Det gør jeg skam også. Det undrede mig bare at USB musen kun
virker 100% når den sidder i PS2 stikket.

Mvh Madsen

Fra : John Gehrcke

Dato : 06-01-02 21:08

Jeg har prøvet musen under både 98se , me , 2000 og XP .
Den virker perfekt på usb (alle 5 knapper) når man instalere den medfølgende
software.

Med venlig hilsen
John Blom Gehrcke
jgehrcke@post6.tele.dk

Fra : Madsen

Dato : 07-01-02 00:44

On Sun, 6 Jan 2002 21:08:29 +0100, "John Gehrcke"
<jgehrcke@post6.tele.dk> wrote:

>Jeg har prøvet musen under både 98se , me , 2000 og XP .
>Den virker perfekt på usb (alle 5 knapper) når man instalere den medfølgende
>software.

Jeg kører Win98 og har prøvet på 2 forskellige maskiner, begge gange
med den originale driver software. Musen virker skam på USB, men
når den sidder i USB porten kan jeg ikke ændre instillingerne for de 2
knapper på siden af musen. De virker, men mangler simpelthen i musens
kontrolpanel.
Skifter jeg til PS2 dukker indstillingerne til de ekstra knapper op
med det samme.