3dmark2001 scores på Geforce 2ti
Fra : Kirsten og Hans Erik

Dato : 05-01-02 12:09

Hej NG

Jeg har netop monteret et Palit Daytona GF2Ti med 64 MB ram og TV-out.

Det kører fint, men jeg vil gerne vide, om den kan køre endnu bedre.

Jeg har netop fået et 3dmark2001 score på 2499 med følgende opsætning:

skærm: 1024 * 768 *16
PIII 866 Mhz
384 MB ram
Windows ME

Jeg anvender den nyeste Detonator 23.11 driver og har opdateret VIA-driveren
til mit bundkort, men jeg kan jo alligevel spekulere over, om der er andre
steder, jeg skal have opdateret.

Jeg ser frem til gode svar.

Med venlig hilsen

Hans Erik Jensen

Fra : Torben Rasmussen

Dato : 05-01-02 13:03

Jeg får en 3Dmark 2001 score på 3449, med flg. konfiguration

1024x768x32bit
Hercules 3D Prophet GF2 Ti 64mb ddrram
Duron 933
384mb ram
Detonator 23.11, windows 98se

MvH
Torben

Fra : Jonny Jensen

Dato : 05-01-02 14:36

Jeg synes det lyder lidt rigeligt lavt. Kører du virkelig 16 bit i
benchmarken? Som default står den på 32... Med kun 16 og dit system ville
jeg skyde på at du kunne score en 500-1000 stykker mere, selv med 32 Bit.

Jonny

Fra : Kirsten og Hans Erik

Dato : 05-01-02 16:48

Tak for svarene.

Ja, det er med 16 bit, jeg har været inde og stille om i forhold til
default, fordi jeg fandt nogle andre tests af MX400 kort, jeg ville
sammenligne med.

Jeg havde nok på fornemmelsen, at ydelsen var lidt lav. Spørgsmålet er så,
hvad jeg gør nu? Gode forslag modtages med begejstring.

Med venlig hilsen

Hans Erik Jensen

Fra : TBC

Dato : 06-01-02 00:35

"Kirsten og Hans Erik" <hanserik@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg havde nok på fornemmelsen, at ydelsen var lidt lav. Spørgsmålet er så,
> hvad jeg gør nu? Gode forslag modtages med begejstring.

Jeg oplevede det underlige med mit forrige system (1 Ghz Athlon Thunderbird,
Geforce 2 ultra) at jeg fik lavere score end min lillebror med identisk
bunkort og proccesor. Han arvede mit "gamle" Geforce 2 (Asus), og han havde
HØJERE score end jeg havde med mit nye Geforce 2 ultra kort (Creative).

--- Den eneste grundlæggende forskel på vores systemer var at han brugte
SDRAM PC133 VCM og jeg kun brugte almindelige SDRAM PC133 uden VCM. - Jeg
havde endog flere MB end han.

TBC

Fra : Kristian

Dato : 05-01-02 22:04

> [...]
VIA-driveren
> til mit bundkort, men jeg kan jo alligevel spekulere over, om der er andre

Ca. 2500 fik jeg også i 1024x768x32 men det var et Geforce 2 MX-400 m. 64 MB
men det var så også en AMD Athlon XP 1600+ (1400 Mhz), 256 MB DDR RAM, Epox
bundkort med VIA KT 266A chipsæt!

Fra : Jan Ransdam

Dato : 06-01-02 12:13

Hej Hans Erik

Ja, din score er godt nok lidt lav. Den burde ligge i omegnen af 4000 (i 32
bit), det gjorde mine da jeg havde et Creative GF2.

Har du husket at slå Anti Aliasing samt V-synch fra i dine drivere (de er
default slået til)???

Hilsen
Jan

Fra : Kirsten og Hans Erik

Dato : 06-01-02 14:00

Næh, det har jeg ikke husket.

Nu har jeg lige været inde og slå indstillingerne fra i egenskaber for
skærmkortet - er det rigtigt? Tak for rådet - jeg glæder mig allerede til at
køre en ny 3dmark2001 test.

Med venlig hilsen

Hans Erik Jensen