Mystiske lyde ved maskinstart
Fra : Willem de Zweiger

Dato : 05-01-02 06:01

Når jeg tænder maskinen lyder det som om der er nogen som spiller
TV-spil i den.
Straks efter den normale bib ved opstarten lyder en serie af høje
og lave bib ligesom i de gamle tv-spil.
Det fortsætter i 5 - 10 minutter hvorefter det holder op.
Jeg har ikke foretaget ændringer på maskinen og det er heller ikke
windows relateret da de samme lyde kommer når jeg starter med en
DOS diskette.
Jeg er ikke glad for de lyde selvom maskinen kører som det skal og
ikke viser ændret opførelse. Men jeg kan ikke lide at der er nogen
som spiller tv-spil i maskinen ;)
Er der nogen som har oplevet det samme eller kan give en hint om
hvor jeg skal se efter vil jeg være glad.

mvh
Willem

Fra : CRH

Dato : 05-01-02 07:53

> [...]
> som spiller tv-spil i maskinen ;)
> Er der nogen som har oplevet det samme eller kan give en hint om
> hvor jeg skal se efter vil jeg være glad.

Hej
Måske er det RAMmene ,der er noget galt med.
Det kan være en løs forbindelse ,et eller andet sted.
Måske kan du se i manualen over bundkortet ,hvad der er galt
hvis det er samme antal pip der kommer.
Hilsen Carsten

Fra : Jens Gade

Dato : 05-01-02 09:12

On Sat, 05 Jan 2002 06:01:15 +0100, Willem de Zweiger
<Zweiger@adam.com> wrote:

[...]
>Er der nogen som har oplevet det samme eller kan give en hint om
>hvor jeg skal se efter vil jeg være glad.

For nogle år siden var det in at CPU blæsere spillede hvis de ikke
kørte.

--
Hilsen/regards
Jens Gade

Fra : Martin Petersen

Dato : 05-01-02 12:56

> For nogle år siden var det in at CPU blæsere spillede hvis de ikke
> kørte.

Jeps... Min 200 Mhz spillede ofte Für Elise ...

- Martin

Fra : Mikkel Gravgaard

Dato : 10-01-02 22:34

Det må ha været en AMD - Intels spiller kun østasiatisk femtonemusik ... ;)
Min Asus manual siger flg: High frequency beeps when system is work: CPU
overheated - System running at lower frequency.
Det er det nærmeste jeg kommer det du beskriver, og jeg mener, at der er en
standard mht. fejlmeldinger via beep codes ...

Fra : Martin Petersen

Dato : 11-01-02 01:01

> Det er det nærmeste jeg kommer det du beskriver, og jeg mener, at der er
en
> standard mht. fejlmeldinger via beep codes ...

Du har helt ret... Men det gjaldt åbenbart ikke dengang... Desuden var det
selve blæseren der spillede "Für Elise". Rystende! Da jeg købte computeren
blev dette ovenikøbet opreklameret som den helt store feature . Mener
foriøvrigt det var en P100.

- Martin

Fra : Willem de Zweiger

Dato : 22-01-02 06:37

Det tog lidt tid at finde frem til fejlkilden, men det var faktisk
blæseren som havde startproblemer. Da jeg skiftede den ud hold
den op med at spille.
mvh
Willem

Fra : Kasper Thor Larsen

Dato : 11-01-02 02:37

Hvis lydene kun kommer når du tænder, så lad være at slukke!

Kasper Thor