E-Mail
webnoob 5265
Langsom agent
Fra : izeqb

Dato : 05-01-02 01:51

Hejsa alle...

Jeg syntes faktisk at agent er langsom, altså når jeg skal hente fra
serveren.

Både alm. indlæg og større binære filer.

Kan man sætte agent op til at blive hurtigere på nogen måde?
Jeg bruger news.cybercity.dk så det burde ikke være derfor :-/

// Hjalte

Fra : izeqb

Dato : 05-01-02 01:55

On Sat, 05 Jan 2002 01:51:21 +0100, izeqb <izeqb@secret.dk> wrote:

> [...]
>
>Kan man sætte agent op til at blive hurtigere på nogen måde?
>Jeg bruger news.cybercity.dk så det burde ikke være derfor :-/

Det skal lige nævnes at jeg har ADSL 1mbit i download, så det er nok
heller ikke derfor...

Fra : Madsen

Dato : 05-01-02 02:21

On Sat, 05 Jan 2002 01:54:44 +0100, izeqb <izeqb@secret.dk> wrote:

>Det skal lige nævnes at jeg har ADSL 1mbit i download, så det er nok
>heller ikke derfor...

CC's news server kan da godt være langsom og så er det da
ligegyldigt hvilken hastighed du har. Du får det ikke hurtigere
end serveren kan levere det.

Jeg kan hente filer ned med op til 6mbit, men Sonofons news server
kan sjældent levere mere end 1mbit og ofte betydeligt mindre.

Mvh Madsen

Fra : izeqb

Dato : 05-01-02 04:25

On Sat, 05 Jan 2002 02:21:25 +0100, Madsen <madsen@dontmailme.dk>
wrote:

>CC's news server kan da godt være langsom og så er det da
>ligegyldigt hvilken hastighed du har. Du får det ikke hurtigere
>end serveren kan levere det.

Ja, men jeg er ret sikker på at problemet ikke kommer fra deres side,
men fra min.

Det er ligesom om, at agent skal tilslutte servereb hver eneste gang,
den skal hente et indlæg

Jeg ved ikke hvor hurgtigt jeres er, men på min agent, kan der gå op
til 10 sek, med at hente et enkelt indlæg på kun 10-20 linier.

Det er da meget, er det ikke?

// Hjalte

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-01-02 10:22

izeqb skrev:

>Det er ligesom om, at agent skal tilslutte servereb hver eneste gang,
>den skal hente et indlæg

Check de tips jeg har på min hjemmeside.

   http://www.lundhansen.dk/bertel/agent/agenttips.htm

Der er nemlig et par strategiske indstillinger i Agent som kan
gøre den langsom. Hvis ikke det klarer problemet, så ligger
årsagen uden for dit eget system.

Evt. kan du også se her:

   http://www.lundhansen.dk/bertel/agent/agentopsaetning.htm

>Jeg ved ikke hvor hurgtigt jeres er, men på min agent, kan der gå op
>til 10 sek, med at hente et enkelt indlæg på kun 10-20 linier.

Det her gør dig nok ked af det: Jeg kan hente en frisk forsyning
fra 30 grupper på under 20 sekunder - headers og indhold.
Stofanets server kører som død og helvede i øjeblikket.

[Om dit egen tidsforbrug]

>Det er da meget, er det ikke?

Jo.

--
Bertel

Fra : Claus Frørup

Dato : 05-01-02 06:07

Isang tao pinangalanan izeqb nagsulat :

>Hejsa alle...
>
>Jeg syntes faktisk at agent er langsom, altså når jeg skal hente fra
>serveren.
klip

Agent kan godt være temmelig sløv hvis der er sat hak i "Always get
complete list" under Default properties/ What to purge/

Prøv at fjerne hakket og se om det ikke hjælper på hastigheden
--
Bortgået signatur efterlyses.
Den er sidst set, natten mellem torsdag og elmetræet på Jarmers plads,

Fra : Peter Loumann

Dato : 05-01-02 10:13

Sat, 05 Jan 2002 06:07:13 +0100, Claus Frørup <claus@froerup.dk>
wrote:

>Agent kan godt være temmelig sløv hvis der er sat hak i "Always get
>complete list" under Default properties/ What to purge/

Det samme sku efter sigende være tilfældet hvis der er hak ved
Options | User and System Profile | System:
[ ] Server Creates messages out of order

, men jeg har nu aldrig forstået, hvad den indstilling gør.

hilsen p

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-01-02 10:42

Peter Loumann skrev:

>[ ] Server Creates messages out of order
>, men jeg har nu aldrig forstået, hvad den indstilling gør.

Mit gæt er at den leder efter indlæg med numre lavere end
'højvandsmærket' . Det tager naturligvis ekstra tid.

--
Bertel

Fra : LC.

Dato : 05-01-02 11:22

On Sat, 05 Jan 2002 06:07:13 +0100, Claus Frørup <claus@froerup.dk>
wrote:

>Agent kan godt være temmelig sløv hvis der er sat hak i "Always get
>complete list" under Default properties/ What to purge/
>
>Prøv at fjerne hakket og se om det ikke hjælper på hastigheden

Hjalp meget på min hastighed .Tak for det.

mvh/LC