Valg af news-server..?
Fra : Per Riber

Dato : 04-01-02 20:41

Jeg har endeligt mistet tålmodigheden med TDC's
news-server - den er ofte nede, der mangler indlæg
i grupperne, der er meget få binære grupper og,
af én eller anden grund, kommunikerer den med
news-klienten i tide og utide, således at min
ISDN-router aldrig får timeout og kobler forbindelsen
ned.

Derfor: Er her nogen, som kan anbefale mig et bedre
valg end news.inet.tele.dk..?

--
mvh Per

Fra : Per Riber

Dato : 04-01-02 21:00

Jeg glemte at skrive, at jeg faktisk kun har behov for
at følge med i nyhedsgrupper i dk-hierarkiet.

--
mvh Per

Fra : Michael Lyngbøl

Dato : 05-01-02 16:12

On Fri, 4 Jan 2002 20:59:40 +0100, Per Riber wrote:
> Jeg glemte at skrive, at jeg faktisk kun har behov for
> at følge med i nyhedsgrupper i dk-hierarkiet.

IMHO kører dtext.news.tele.dk ganske fint.

--
Michael Lyngbøl -- Opinions are mine[TM];
CBR 600F

Fra : Allan Olesen

Dato : 05-01-02 16:07

Michael Lyngbøl <lyngbol@c.dk> wrote:

>IMHO kører dtext.news.tele.dk ganske fint.

Den kører tåleligt. Men den har også problemet med manglende bodies,
og tilsyneladende også problemet med artikelnumre ude af rækkefølge.

--
Allan Olesen, Lunderskov
"SNART is a registered trademark of TransNet."

Fra : Simon...

Dato : 06-01-02 21:19

så prøv sunsites.... de har vidst dk nyhedsgrupper pånær binære...
mvh.Simon

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-01-02 21:05

Fri, 4 Jan 2002 20:40:34 +0100, skrev "Per Riber"
<per@riber.as>:

>Jeg har endeligt mistet tålmodigheden med TDC's
>news-server - den er ofte nede,

?
Det hænder da, men generelt kører den fint, omend der er et par
småfejl.

> der mangler indlæg

Det gør der på alle newsservere.

>i grupperne, der er meget få binære grupper

?
Hvilke savner du, som regel er TDC villig til at oprette grupper,
som brugerne måtte ønske.

>af én eller anden grund, kommunikerer den med
>news-klienten i tide og utide, således at min
>ISDN-router aldrig får timeout og kobler forbindelsen
>ned.

Skal jeg ikke kunne svare for.

>Derfor: Er her nogen, som kan anbefale mig et bedre
>valg end news.inet.tele.dk..?

Hvis du går efter binært finder du ikke nogen dansk udbyder, som
tilbyder en bedre newsserer.
Den eneste som har været, og muligvis stadig er, på højde med
TDCs er TeleFonas, hvis de stadig bruger UUnets newsserver.
Men her er der jo kun mulighed for minutbetaling og ingen adsl,
derfor ved jeg ikke, hvordan de kører i dag.

Så du må vidst gribe til lommerne og bruge en betalingserver som
easynews.com, claranews eller andre.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Per Riber

Dato : 04-01-02 21:56

> Det hænder da, men generelt kører den fint, omend der er et
> par småfejl.

Det er muligt, at det er mig, som stiller for store krav, men jeg
synes, at den ofte har skuffet mig.

> Det gør der på alle newsservere.

Okay, dette er altså "state of the art"

> Hvilke savner du, som regel er TDC villig til at oprette
> grupper, som brugerne måtte ønske.

Bl.a. dén, som hører til dk.fritid.bil - nu kan jeg ikke lige huske
dens navn..

> Skal jeg ikke kunne svare for.

Okay, men fænomenet er smadderirriterende, når man ikke har en
flatrate-opkobling...

> Hvis du går efter binært finder du ikke nogen dansk udbyder,
> som tilbyder en bedre newsserer.

Jeg går kun efter dk-hierarkiet incl. de binære dk-grupper. Iflg.
gruppelisten i min OE har TDC kun fire grupper ved navn dk.bin*. Det er
da ikke ret mange..?

> Så du må vidst gribe til lommerne og bruge en betalingserver
> som easynews.com, claranews eller andre.

Det er jeg ret sikker på, at jeg ikke har "tid" til

mvh Per

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-01-02 22:36

Fri, 4 Jan 2002 21:56:01 +0100, skrev "Per Riber"
<per@riber.as>:

>Bl.a. dén, som hører til dk.fritid.bil - nu kan jeg ikke lige huske
>dens navn..

Der er alle danske binære grupper, ni styk, bl. a.
news:dk.binaer.motor, som må være den du tænker på.

Alle danske nyhedsgrupper kan ses på
<http://www.usenet.dk/grupper.pl?tree=dk>.

Kan være, at du skal hente, en ny gruppeliste.

Men, når det kun er danske binære grupper, du er interesseret i,
så vil jeg tro, at alle udbyderne vil kunne klare et
tilfredsstillende feed.

Fra : Per Riber

Dato : 05-01-02 01:37

> Fri, 4 Jan 2002 21:56:01 +0100, skrev "Per Riber"
> <per@riber.as>:

> Der er alle danske binære grupper, ni styk, bl. a.
> news:dk.binaer.motor, som må være den du tænker på.

Du har ret.

> Kan være, at du skal hente, en ny gruppeliste.

Du har ret igen. Min OE kan ganske vist ikke gennemføre og afslutte
"Nulstil liste"-funktionen normalt. Den kører derudad op til et sted
mellem 33000 og 34000 grupper - så hænger OE og skal skydes ned med
C-A-D. Men efter genstart har jeg nu fået de ni binære nyhedsgrupper,
du omtaler, med på listen, så forsøget må alligevel betegnes som en
succes. Tak for tippet.

> Men, når det kun er danske binære grupper, du er interesseret
> i, så vil jeg tro, at alle udbyderne vil kunne klare et
> tilfredsstillende feed.

Har du eller findes der en liste over newsservere, jeg kan anvende som
kunde hos TDC Internet. Jeg døjer stadig med de såkaldte ACK-pakker,
som TDC insisterer på at kaste efter mig.

mvh Per

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-01-02 01:53

Sat, 5 Jan 2002 01:36:51 +0100, skrev "Per Riber"
<per@riber.as>:

>Har du eller findes der en liste over newsservere, jeg kan anvende som
>kunde hos TDC Internet.

Ikke umiddelbart, for jeg går ud fra, at du tænker på gratis
servere.

sunsite.dk kan altid bruges til ikke binære danske grupper.
news.netsite.dk har derudover svenske og norske grupper.
news.cis.dfn.de har de fleste danske og udenlandske tekstgrupper.
For at kunne poste skal man registreres via
http://news.cis.dfn.de/en/hierarchies.html (gratis).

Det svære er at finde gratis newsservere, som har binære grupper
med tilfredsstillende feed, det er stort set umuligt, det er for
resourcekrævende.

Men du kan da prøve på
<http://newssearch.pilum.net/index2.php>

Fra : Per Riber

Dato : 05-01-02 02:06

> Ikke umiddelbart, for jeg går ud fra, at du tænker på gratis
> servere.

Ja, det stemmer. Jeg betaler IMO allerede tilstrækkeligt for min
internet-adgang hos TDC...

> Men du kan da prøve på
> <http://newssearch.pilum.net/index2.php>

Okay, jeg kigger mig lidt omkring. Du skal have mange tak for din
assistance.

--
mvh Per

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 04-01-02 22:52

On 04 jan 2002 Per Riber enriched usenet with:

> Jeg går kun efter dk-hierarkiet incl. de binære dk-grupper. Iflg.
> gruppelisten i min OE har TDC kun fire grupper ved navn dk.bin*.
> Det er da ikke ret mange..?

Prøv at nulstille din gruppeliste. Jeg kunne finde 9 dk.binaer*-grupper
på news.tele.dk:
dk.binaer
dk.binaer.erotik
dk.binaer.erotik.film
dk.binaer.erotik.film.repost
dk.binaer.erotik.nordisk
dk.binaer.film
dk.binaer.motor
dk.binaer.musik
dk.binaer.musik.repost

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi

The place to be

Fra : Per Riber

Dato : 05-01-02 01:49

"Lars Kyndi Laursen" <spam_me_senseless@mail.dk> skrev i en meddelelse news:Xns918CE675892Flarskyndidk@kyndi.adsl.dk...
> On 04 jan 2002 Per Riber enriched usenet with:

> Prøv at nulstille din gruppeliste. Jeg kunne finde 9
> dk.binaer*-grupper på news.tele.dk:

Det kan jeg også, nu. Mange tak for hjælpen

--
mvh Per

Fra : Allan Olesen

Dato : 04-01-02 22:05

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>Det gør der på alle newsservere.

Men hvis de så manglede ordentligt...

At du kan finde headere uden bodies på TDC's server kan nok godt virke
lidt frustrerende på folk, der downloader større binære filer i den
tro, at de er komplette.

>Skal jeg ikke kunne svare for.

Den er god nok. Een ACK-pakke for hver 1,8 sekunder. Men naturligvis
kun indtil man logger af newsserveren. Jeg skal ikke kunne sige,
hvorfor Per Riber ikke sætter sin newsreader til at logge af
newsserveren, når den har hentet det, han har bedt om.

Fra : Per Riber

Dato : 04-01-02 22:38

"Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> ikke kunne sige, hvorfor Per Riber ikke sætter sin newsreader
> til at logge af newsserveren, når den har hentet det, han har

Det skyldes simpelthen, at jeg ikke ved, hvordan man bærer sig ad. Jeg
har på fornemmelsen, at OE mangler denne fortræffelige feature (den kan
manuelt sættes offline), men vil da være lykkelig for at erfare, at jeg
tager fejl...

mvh Per

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-01-02 23:09

Fri, 4 Jan 2002 22:37:32 +0100, skrev "Per Riber"
<per@riber.as>:

>Det skyldes simpelthen, at jeg ikke ved, hvordan man bærer sig ad. Jeg
>har på fornemmelsen, at OE mangler denne fortræffelige feature

Stå på newsservernavnet => Nyhedsgruper, så ser du listen med
nyhedsgrupper => Til højre er der tre knapper, den nederste,
mener den hedder Nulstille liste på dansk, i en engelsk hedder
det reset list.

med venlig hilsen
Knud
--
Bruger du Outlook Express?
Så er der gode råd at hente i

Fra : Allan Olesen

Dato : 04-01-02 23:18

> [...]

>nyhedsgrupper => Til højre er der tre knapper, den nederste,
>mener den hedder Nulstille liste på dansk, i en engelsk hedder

Nu var det jo det her, manden ikke vidste, hvordan han skulle bære sig
ad med:

Hvilket jeg heller ikke aner.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-01-02 23:35

Fri, 04 Jan 2002 23:17:54 +0100, skrev Allan Olesen
<aolesen@post3.tele.dk>:

>Nu var det jo det her, manden ikke vidste, hvordan han skulle bære sig
>ad med:
>
>Hvilket jeg heller ikke aner.

Korrekt - jeg hade bare ideen om, at det var det jeg svarede på
var problemet.
Men man skal jo læse spørgsmål ordentligt.

Fra : Per Riber

Dato : 05-01-02 01:40

> Fri, 04 Jan 2002 23:17:54 +0100, skrev Allan Olesen
> <aolesen@post3.tele.dk>:

> Men man skal jo læse spørgsmål ordentligt.

Skidt med det. Det var trods alt et godt tip, du gav mig

--
mvh Per

Fra : Per Riber

Dato : 06-01-02 16:44

On Fri, 04 Jan 2002 23:17:54 +0100, Allan Olesen
<aolesen@post3.tele.dk> wrote:

>Nu var det jo det her, manden ikke vidste, hvordan han skulle bære sig
>ad med:
>
>Hvilket jeg heller ikke aner.

Problemet er omgået ved at skifte newsreader. Nu kan selv jeg finde ud
at få den til at koble af

--
mvh Per

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-01-02 22:39

Fri, 04 Jan 2002 22:05:24 +0100, skrev Allan Olesen
<aolesen@post3.tele.dk>:

>At du kan finde headere uden bodies på TDC's server kan nok godt virke
>lidt frustrerende på folk, der downloader større binære filer i den
>tro, at de er komplette.

Korrekt, jeg skrev jo heller ikke, at den er fejlfri.

Men er man interesseret i alt.binaries.*-grupper, så er der
stadig ikke noget værdigt alternativ blandt de danske udbydere og
jeg har prøvet stort set alle i løbet af sidste år.

Den eneste, som var højde med, eller måske bedre, var (og
muligvis stadig er, jeg kan ikke tjekke det) var TeleFonas.

Men de tilbyder jo ikke nogen form for adsl og kun minutbetaling,
så er man binær freak, så kan det blive en kostbar fornøjelse.