mikrobølgeovn
Fra : Elin Poulsen

Dato : 04-01-02 20:08

HEJ
Jeg var så heldig at få en mikrobølgeovn i julegave.Der var også en opskriftsbog med,men jeg synes ikke den er så god.
Er der nogle der kender nogle sider med mikromad,eller sider med hvad man kan bruge sådan en monster til.
Eller allerbedst nogle der selv har nogle gode erfaringer med hvad sådan en en er god at bruge til.
Elin

Fra : Birgit

Dato : 04-01-02 20:33

Hej, Microen er perfekt til bacon. læg det mellem 2 stk køkkenrulle og sæt
den på fuld effekt ca 2 - 3 min så har du det sprødeste bacon.

God til at varme maden fra i går.... Til at smelte margerine, chokolade

Hvis kaffen er blevet kold, ind i microen 10 sec, så er den varm igen.

Matilde cacaomælk bliver til dejlig varm cacao på ca 1 min.....

Grøntsager koges uden ret meget vand.

Bagekartofler

Popcorn

Prøv dig lidt frem. Du kan bare åbne lågen og mærke om det er blevet varmt
nok, lukke igen og fortsætte tilberedningen....

Hilsen Birgit

Fra : Heidi

Dato : 04-01-02 20:55

"Birgit" <mortil3@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:3c360397$0$283$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Hej, Microen er perfekt til bacon. læg det mellem 2 stk køkkenrulle og sæt
> den på fuld effekt ca 2 - 3 min så har du det sprødeste bacon.

Det havde jeg også meget glæde af det første stykke tid, men
efterhånden begyndte køkkenrullen (dvs. jeg brugte toiletpapir - jeg
ved ikke om det gør nogen forskel) at sidde så fast på den færdige
bacon, at der sad små stykker tilbage som jeg ikke kunne få af.
Og selvom køkkenrullen/toiletpapiret faktisk også bliver sprødt, så
er det måske ikke lige den delikatesse man var ude efter...
Nogen gode råd??

--
Mvh. Heidi
http://www.hct.hjem.wanadoo.dk

Fra : "

Dato : 04-01-02 21:45

"Heidi" skrev:

> Nogen gode råd??

Køkkenrulle og toiletpapir er ikke det samme.

Køkkenrulle er meget fast i papiret, beregnet til at suge væde uden at
skille i papiret. Toiletpapir skal først og fremmest være blødt, hvilket
bl.a. opnås med flere tyndere lag papir. Toiletpapiret bliver porøst når det
bliver vådt, hvilket er praktisk overfor afløbet, men knap så praktisk
overfor maden i mikrobølgeovnen.

Mvh, Lars

PS. Brug heller ikke køkkenrulle i toilettet - det er ikke godt for
kloakken.

Fra : Heidi

Dato : 04-01-02 22:08

"<LL>" <lars@et-soft.dkX> skrev i en meddelelse news:3c361481$0$62904$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
> bliver vådt, hvilket er praktisk overfor afløbet, men knap så praktisk

Ok, så blev jeg så klog - så må jeg hellere få købt noget køkkenrulle,
så jeg kan få stegt bacon igen

> PS. Brug heller ikke køkkenrulle i toilettet - det er ikke godt for
> kloakken.

Det har jeg så af gode grunde heller ikke gjort, da jeg kun har købt
toiletpapir - tak for svaret!

Fra : Kat

Dato : 05-01-02 10:37

Heidi skrev:
> Ok, så blev jeg så klog - så må jeg hellere få købt noget
køkkenrulle,
> så jeg kan få stegt bacon igen

Hmmm....jeg forsøgte at stege bacon fornyligt for første gang i
min mikroovn, og der sad det fast som bare pokker på papiret -
køkkenrulle!!
Hvad gør man så?
Finder det rette køkkenrulle mærke eller er der ikke et
alternativ?
--
/kat
---

Fra : Casper G Thomsen

Dato : 05-01-02 13:23

Lars skrev:
> Køkkenrulle og toiletpapir er ikke det samme.

Nej. Og bruger du genbrugstoiletpapir er den helt gal. Læste en gang
noget om, at genbrugstoiletpair kunne indeholde bakterier (eller var
det nu kemikalier?) som ikke bør komme i nærheden af munden. Så
heller ikke noget med at bruge det som en billig serviet.
Genbrugstoiletpapir - kun til numsen.

....og så ikke mere fra mig om _det_ emne under "mad+drikke" puh-bad...

--
mvh,
Casper

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 05-01-02 18:08

caspergt@bitnisse.dk (Casper G Thomsen) wrote:

>Nej. Og bruger du genbrugstoiletpapir er den helt gal. Læste en gang
>noget om, at genbrugstoiletpair kunne indeholde bakterier (eller var
>det nu kemikalier?) som ikke bør komme i nærheden af munden.
Der burde i så fald være det samme problem med genbrugskøkkenruller,
for produktionsmetoden er den samme. Og det hele er lavet af gammelt
pap og papir, som vel ikke indeholder væsentlig flere bakterier end
frisk træ?

Læs i øvrigt
http://www.mst.dk/produkt/Miljøvejledninger/baggrund_toiletpapir.pdf -
hvoraf det også fremgår, at de kemikalierester der måtte være tilbage
i papiret, er harmløse.

--
..: Kåre Nejmann :.

Fra : Casper G Thomsen

Dato : 06-01-02 17:16

Kåre Nejmann wrote:
> [...]

> http://www.mst.dk/produkt/Miljøvejledninger/baggrund_toiletpapir.pdf -
> hvoraf det også fremgår, at de kemikalierester der måtte være tilbage

Ok, det jeg læste (eller hørte i radioen, husker det ikke) var at
rensningsprocessen netop ikke var den samme - at toiletpapiret ikke
var produceret til brug uden for toilettet og derfor ikke havde de
samme krav til rensning som køkkenruller af genbrugspapir.

Men ifølge miljøstyrelsens pdf-fil, så ser det godt nok ud til ikke at
være rigtigt.

--
Casper G Thomsen

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 05-01-02 08:55

"Heidi" <nyhedFJERNES@adslhome.dk> skrev följande i meddelandet:

> [...]
> Og selvom køkkenrullen/toiletpapiret faktisk også bliver sprødt, så
> er det måske ikke lige den delikatesse man var ude efter...

Ja, - en gang imellem savner man det go'e gammeldavs *brune* stive
toiletpapir str/nr. "00", blankt på den ene side og mat på den anden.
Det var papir som kunne holde til noget (også i mikroen), og så kunne
man tegne/skrive på begge sider, bruge det som mellemlægspapir i
madkassen, - samt tørre numsen uden alle fingrene gik igennem som
man gør med det moderne bløde toiletpapir der fås i dag.

Monsieur et Madame sont servis!

--
Mvh.
Peter W. Bosse

Gud bevare Danmark!
-H.M. Dronningen

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 05-01-02 09:19

Peter W. Bosse skrev:

> toiletpapir str/nr. "00", [...]
> Det var papir som kunne holde til noget

Ja, og sikken det kunne suge!

// Klaus

Fra : Jette Mogensen

Dato : 05-01-02 11:12

Når jeg steger bacon i mikroovnen,bruger jeg madpapir eller bagepapir.Jeg så
det demonstreret hos vores el-selskab og det virker fint.

m.v.h. Jette

Fra : Heidi

Dato : 05-01-02 11:18

"Jette Mogensen" <jette.mogensen@os.dk> skrev i en meddelelse news:3c36d16b$0$62898$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Når jeg steger bacon i mikroovnen,bruger jeg madpapir eller bagepapir.Jeg så
> det demonstreret hos vores el-selskab og det virker fint.

Det er selvfølgelig en mulighed, men én af de gode ting ved
køkkenrullen/toiletpapiret er, (specielt her efter nytår, med kure og
hvad ved jeg at papiret suger en del af fedtet til sig, så baconen
bliver knap så usund. (Godt nok taber den også en del i smag ved det,
men det må man jo så gøre op med sig selv, om man kan leve med).

Fra : Karina Lund Andersen

Dato : 05-01-02 12:42

> Bagekartofler

Hvordan laver man dem i en microovn ?

Fra : Mogens

Dato : 05-01-02 13:02

On Sat, 5 Jan 2002 12:41:30 +0100, "Karina Lund Andersen"
<karina@jaydee.dk> wrote:

>Hvordan laver man dem i en microovn ?

Her er et bud: http://opskrifter.sol.dk/samlingen/o0670031.html

Er der i øvrigt nogen der har et forslag til en rigtig god mikroovn
(det gør ikke noget hvis den ovenikøbet ser lidt sej ud)

Mogens

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 05-01-02 14:10

"Mogens" <m_lunde@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Er der i øvrigt nogen der har et forslag til en rigtig god mikroovn
> (det gør ikke noget hvis den ovenikøbet ser lidt sej ud)

Vi har en Samsung, model CE101KC. Den har også grill og alm.
ovnfunktion.
Vi er _meget_ glade for den.
Den er meget pæn, men om man kan kalde den "sej" ved jeg ikke

Venligst
Henriette Døssing

Fra : Finn

Dato : 05-01-02 10:45

"Elin Poulsen" <evp@12mail.dk> skrev i en meddelelse
[...]

http://opskrifter.sol.dk/samlingen/cat254.html

Selv bruger jeg den meget til risengrød for det brænder aldrig på.

6 dl. mælk
4 dl. vand
2 dl. ris
1/2 tsk. salt

5 min ved 700 w.
5 min ved 280 w.
4 min ved 700 w.
30 min ved 210 w.

Røres undervejs.

Mvh. Finn

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 05-01-02 12:36

[...]

Hej
Ikke for at reklamere for et bestemt mærke men der er opskrifter og mulighed
for at abbonnere på opskriftsblade her
www.panasonic.dk/panamikro/ovne/opskrifter.asp?p=opsk

Niels
malgré-tout burmeser