bærbar
Fra : Jeremias Sørensen

Dato : 04-01-02 17:52

Hej Alle.
Jeg skal til at købe mig en bær bar og ville bare have jeres vurdering af
hvilket af disse to tilbud som er bedst i forhold til
PRIS/YDELSE og "tilbehør".:

Tilbud 1:
Vega+ 1200 u/OS

Intel Celeron 1200 MHz Processer
256MB RAM
4 x AGP bus
3D 4-32 MB RAM (deles med SDRAM)
TV-out
14.1" XGA TFT Skærm
20GB HDD
8xDVD / FDD Internt
56K modem
10/100 LAN netkort
Li-Ion Batteri
uden Operativsystem

Pris: kr. 11.537,00

Tilbud 2:
Compaq Pressario 700
Mobil AMD Duron processor 900 MHz
128 MB RAM
20 GB harddisk, CD-ROM-drev 56K modem
netkort
VIA ProSavage grafiksystem med 8-32 MB og TV-out
14,1" TFT-skærm
JBL Pro højttalere
Windows XP Home Edition, stor softwarepakke
Internet abonnement med 30 timers fri surftid.

Pris kr. 9899,00

mvh. Jeremias Sørensen

Fra : Kim K

Dato : 04-01-02 18:23

Jeg vil gerne starte med at sige at jeg selv ingen erfaring har med bærbare.
Men jeg ville tage den bedste ydelse altså tilbud 1-dette forudsætter nok
bare at du har et operativsystem du kan installere.
Jeg tror at tiden er ved at kræve 256mb ram altså 128 vil være forældet
inden alt for længe især hvis du bruger xp-så virker 128mb lidt trængt....
mvh Kim

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 04-01-02 21:35

Hej

Jeremias Sørensen wrote:

>Hej Alle.
>Jeg skal til at købe mig en bær bar og ville bare have jeres vurdering af
>hvilket af disse to tilbud som er bedst i forhold til
>PRIS/YDELSE og "tilbehør".:

Min holdning har alle dage været at anvende notebooks fra kendte mærker.
Og det har vist sig gang på gang at det kunne svare sig. Dog vil jeg
holder mig langt fra Compaq da jeg kun (har haft 7 stk mellem fingrene)
har dårlige erfaringer med disse.

Så mit råd til dig er at du finder nogle nye muligheder at kigge på. Fx
har Fona 1Ghz Toshiba til billige penge og Bilka har lige haft kanon
billige Sony'er. Sørg for at få 256Mb ram, men lad dig ikke afskrække af
128 - så skal du blot lægge prisen for ekstra ram oveni.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Kasper Ladingkær

Dato : 04-01-02 21:43

Jeg ville gå efter tilbud nr. 1, dog har jeg lige som Karsten Feddersen de
bedste erfaringer med "mærkevarer".

Hvis du ikke specielt skal lave noget grafisk, kan du få en DELL til meget
fornuftige penge, og dem har jeg kun gode erfaringer med.

--
Venlig hilsen
Kasper Ladingkær

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 04-01-02 21:48

"Jeremias Sørensen" <jimme@ungdom.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
af
> hvilket af disse to tilbud som er bedst i forhold til

Pas på Celeron processorer over 933 mhz. Det tyder nemlig på, at
producenten har udstyret maskinen med en processor beregnet til en
almindelig stationær computer, hvilket vil sige, at den bruger meget
strøm og udvikler mere varme og derfor har brug for aktiv køling (som
larmer).

Gå efter en maskine med en ægte "Mobile" processor. Godt nok er en
mobile-processor ca. tre gange så dyr som en almindelig processor, men
pengene er givet godt ud.

Jeg har selv købt Compaq 705 (storebroderen til den Compaq model du
nævner) og generelt er jeg godt tilfreds, selvom en Dell måske ville have
været bedre - den er dog også noget dyrere. Stort set al indmaden i
Compaq'en er i øvrigt leveret af Toshiba

mvh
Peter

Fra : Linde

Dato : 05-01-02 04:06

"Chuke Mimergolf" <spam@nej.for.pokker> skrev i en meddelelse

> [...]
> almindelig stationær computer, hvilket vil sige, at den bruger meget
> strøm og udvikler mere varme og derfor har brug for aktiv køling (som

Dette gør sig såmænd også gældende i visse lavpris-laptops med lavere
clockfrekvenser...f.eks. Vega´erne på 800 Mhz. Indsugningskanalerne sidder
på undersiden, så glem alt om at stille dem på blødt underlag iøvrigt.
Nej, jeg ville nok nærmere se efter en nyere brugt laptop hvis jeg skulle ud
at fyre 10-12.000 af på en....eller en Dell, måske.

Mvh Linde