Kan SMS opsnappes?
Fra : ?

Dato : 04-01-02 17:25

Hej

Hvis jeg sender en SMS (via Internet) til en mobil, kan denne SMS læses af
andre...fx på nettet eller lign.?

Fra : Mickey

Dato : 04-01-02 16:52

"?" <mrpacman@internettaxi.com> skrev i en meddelelse

> Hvis jeg sender en SMS (via Internet) til en mobil, kan denne SMS læses af
> andre...fx på nettet eller lign.?

ja, ligesom alt andet ikke krypteret data der sendes over nettet kan det

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Problemer med forbindelsen ?

Fra : ?

Dato : 04-01-02 18:54

"Mickey" <003@susie.dk> skrev i en meddelelse : ja, ligesom alt andet ikke
krypteret data der sendes over nettet kan det
:
:
Hmm...jamen hvordan?

Og er det mere 'sikkert' at sende fra mobil til mobil, end fra PC til mobil?

Kan man i øvrigt send sms fra en mobil til en email på en PC?

?
--
Email minus "inter"

Fra : Jacob Olsen

Dato : 04-01-02 19:00

Jeps.. jeg skriver da ofte en SMS til min chef´s mail, hvis jeg kommer sent
på arbejde..

1. Går ind i "skriv ny besked"
2. Det første i SMS beskeden skriver jeg mail adressen og laver et mellemrum
hvorefter den normale
besked følger..!!

så sender jeg den til tlf nummer 40900093 da jeg er sonofon abb.

Fra : Sking aka Crash Over~

Dato : 05-01-02 04:11

"Jacob Olsen" <jeo@post6.tele.dk> wrote in message
: Jeps.. jeg skriver da ofte en SMS til min chef´s mail, hvis jeg kommer
sent
: på arbejde..

Det vil sige du ofte kommer for sent?
--
C/O
'The World Is a Hoax'

Fra : Mickey

Dato : 04-01-02 19:45

"Jacob Olsen" <jeo@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

> så sender jeg den til tlf nummer 40900093 da jeg er sonofon abb.

TDC (og Telmore og Tiscali) : 200
Orange : mener det er 999

Fra : Claus E Beyer

Dato : 08-01-02 15:55

> "Jacob Olsen" <jeo@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

> TDC (og Telmore og Tiscali) : 200
> Orange : mener det er 999

Og Telia er: 1010

Claus

Fra : Mickey

Dato : 04-01-02 19:46

"?" <mrpacman@internettaxi.com> skrev i en meddelelse

> Hmm...jamen hvordan?

aner det ikke, men jeg ved det kan

> Og er det mere 'sikkert' at sende fra mobil til mobil, end fra PC til
mobil?

ja, mobil er en del sværere at aflytte end Internettet

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 04-01-02 20:08

? skrev:

>Hmm...jamen hvordan?

Alle der har adgang til maskiner mellem dig og "modtageren" kan se alt
hvad du foretager dig på nettet (data skal jo sendes frem og tilbage).

Når du f.eks. skriver www.whatever... så sendes data jo til din
udbyder. Din udbyder KAN se alt hvad du laver hvis de vil. Fra din
udbyder sendes requesten videre gennem forskellige servere (en route)
indtil den når til www.whatever... Alle servere på vejen kan se din
request, og data sendes også retur herigennem.

Sådan er det også med email og al anden data over nettet. Data kan dog
krypteres, men det gøres jo ikke på en almindelig webside, der skal
man have fat i noget HTTPS (secure-server).

En ting er at noget kan lade sig gøre, en anden ting er om det er
tilladt!

venligst,
Lasse Hedegaard

--