at regne med klokkeslet ?
Fra : Rune Klausen

Dato : 04-01-02 15:39

Hvad er den nemmeste måde at regned med tid på i c++ ?
Jeg havde nemlig tænkt på at lave et lille program som kunne regne ud hvor
meget jeg skulle have i løn, når jeg havde været på arbejde i x timer

-Rune

Fra : Simon Strandgaard

Dato : 04-01-02 19:38

Typisk arbejder man med sekunder, idet ikke er helt trivielt at regne med
60 tals systemet.

Altså først omregner du dine timer:minutter:sekunder til sekunder
total =
sekunder +
minutter * 60 +
timer * 3600;
løn = (total * timeløn) / 3600;

Håber det hjælper
SimonS

Rune Klausen <Rune.klausen@paradis.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c35bea2$0$99215$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Rune Klausen

Dato : 04-01-02 19:44

"Simon Strandgaard" <0bz63fz3m1qt3001@sneakemail.com> wrote in message
> Typisk arbejder man med sekunder, idet ikke er helt trivielt at regne med
> 60 tals systemet.
>
> Altså først omregner du dine timer:minutter:sekunder til sekunder

ok...
hvordan finder man så udaf det hvis man indtaster start tid, og slut tid ?
15.30 - 19.15

-Rune

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 05-01-02 02:36

> hvordan finder man så udaf det hvis man indtaster start tid, og slut
tid ?
> 15.30 - 19.15

Du omregner tidpunkterne til sekunder og finder forskellen. Du kan evt.
bruge et regulært ustryk til at checke om det indtastede tidspunkt er
gyldigt.

--
Jakob Møbjerg Nielsen
jakob@dataloger.dk

Fra : Rune Klausen

Dato : 05-01-02 03:46

"Jakob Møbjerg Nielsen" <jakob@dataloger.dk> wrote in message

> Du omregner tidpunkterne til sekunder og finder forskellen. Du kan evt.
> bruge et regulært ustryk til at checke om det indtastede tidspunkt er
> gyldigt.

15.30 er 55800

hvad er lige formlen for at renge det ud, 1530 * ~36.xx ? der må være noget
smartere...
eller skal tiden deles op, 15 * 60 * 60, og 30*60 for min...

jeg kan ikke lige helt gennemskue den super smarte måde at lave det, hvis
det er indviklet, så sig til, for så gider jeg ikke prøve på at lave det
endnu....

-Rune

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 05-01-02 13:32

> eller skal tiden deles op, 15 * 60 * 60, og 30*60 for min...

Det tror jeg den skal. Har du prøvet at søge efter nogle libraries til
tidsberegning?

> jeg kan ikke lige helt gennemskue den super smarte måde at
> lave det, hvis det er indviklet, så sig til, for så gider
> jeg ikke prøve på at lave det endnu....

Jeg kan ikke forestille mig, det skulle være svært.