vægten??
Fra : Brian Olsen

Dato : 04-01-02 13:13

hvormeget må en kat på godt 7 måneder veje???

min egen på 5 måneder vejer lige omkring 2 kilo, mens mis svigerindes på 7
måneder vejer godt 6 kilo.
er den ikke meget overvægtig???

Fra : solsikke

Dato : 04-01-02 14:57

"Brian Olsen" skrev d. 04-01-02 13:13 dette indlæg :
> hvormeget må en kat på godt 7 måneder veje???
>
> min egen på 5 måneder vejer lige omkring 2 kilo, mens mis svigerindes
> [...]

JO jeg vil mene at en hunkat på 7 måneder, som vejer 6 kg er meget
overvægtig, har i tænk på at den kunne være gravid?????
En normal vægtigkat på 7 måneder må efter min meninge ikke veje ret
meget over 4 kg.... ( men de er jo forskellige af bygning osv)

Eva

http://www.kandu.dk/

Fra : Selma Sehic

Dato : 04-01-02 17:18

Hej Brian
Min kat på 3 år, vejer 3.5 kg. Hun ser ikke ud som at hun er tynd, men hun
er MEGET kræsen. Hun spiser nemlig kun tørkost og vil ikke spise som andre
katte f.eks. rejer eller andre former for delikateser.
Hilsen
Selma

Fra : Brian Olsen

Dato : 04-01-02 22:08

det er nu begge katte hankatte så det er ingen chance for at guffe er
gravid.
men selvfølgelig hvis det var en hun kunne muligheden være der.

Fra : Birgitte

Dato : 04-01-02 20:50

Hej Brian

Hmm..... ikke et let spørgsmål du der stiller.
Der er jo forskel på katte og racer, men jeg vil da alligevel som opdrætter
af Maine Coon og Norsk Skovkat, som jo bekendt er rigtige store katte/racer
sige at 6 kilo og 7 mdr er lige i overkanten. Men jeg har både set og vejet
en maine coon han der godt kan nå op på den vægt i 7 mdr. alderen.
Sundt/usundt hmmmm det er der meget delte meninger om.
En Maine Coon han på 7 mdr. og 6 kilo er ikke nødvendig tyk/fed.
Jeg har en Maine Coon hankat gående her der vejede lidt over 10 kilo og 13
måneder gammel..... og absolut ikke fed.
Så som du kan læse her, er dit svar lidt kryptisk
Mange missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

---
DK. True Trust

Fra : Ann K

Dato : 06-01-02 01:14

Hej Brian.
Birgitte har lige sagt det og jeg vil give hende helt ret... Det er et
svært spm, du stiller
Men som retningslinie kan man jo altid sige, at hvis blot man kan mærke
kattens ribben _uden_ at skulle "grave" efter dem, så er katten ikke
overvægtig.
At sige noget om at de er fra samme kuld e.lign. og derfor bør have
samme udviklingstrin _kan_ i nogle tilfælde være en stor fejl...
Min huskat parrede sig med en norsk skovkat... resultatet var 5 skønne
killinger med meget forskellig vægt... den lille pige vejer som voksen
ikke et gram over 2900 g, mens den største af drengene ligger og svinger
i nærheden af 8 kg! Og han er ikke det mindste overvægtig - bare STOR

Mvh Ann

Fra : Brian Olsen

Dato : 06-01-02 21:33

Hej Ann
Øh nej det er da klart at man ikke kan regne med det, men det er nu heller
ikke det jeg bygger det på. De er vist nok fra hver sin del af landet så der
er ikke noget der ligner et familieforhold.
Det jeg tænkte var at da de begge er huskatte med lidt perser tror jeg nok
det er i sig et sted i familien så kunne der jo være en vis lighed altså ud
over farvemønsteret, Men det er der åbenbart ikke.
Jeg takker for svaret og sørger bare for at Laban( min egen) ikke bliver
overvægtig og aldrig sulter alligevel