Outlook 2000 og HTML
Fra : Michael

Dato : 04-01-02 12:10

Hej NG,

Hvordan sætter jeg Outlook 2000 op så de mails jeg modtager kun kommer i
tekst og ikke i HTML. Jeg kan sætte den til kun at sende i ren tekst med kan
ikke finde stedet for modtagelse af mails i ren tekst.

Michael

Fra : Madsen

Dato : 04-01-02 12:36

"Michael" <mij@uni-c.danmark> skrev:

> Hvordan sætter jeg Outlook 2000 op så de mails jeg modtager kun kommer i
> tekst og ikke i HTML. Jeg kan sætte den til kun at sende i ren tekst med kan
> ikke finde stedet for modtagelse af mails i ren tekst.

Det kan mig bekendt ikke lade sig gøre.
Hvis det kan så kunne jeg også godt bruge funktionen.

Madsen.

Fra : Jens

Dato : 18-01-02 00:29

> Det kan mig bekendt ikke lade sig gøre.
> Hvis det kan så kunne jeg også godt bruge funktionen.

Hvis du kobler op imod en Exchange server, så er det på den der skal rettes.
Hvis du ikke gør, ved jeg ikke om det er muligt at ændre.

Jens

Fra : Madsen

Dato : 18-01-02 17:45

Jens skrev:

> Hvis du kobler op imod en Exchange server, så er det på den
> der skal rettes. Hvis du ikke gør, ved jeg ikke om det er
> muligt at ændre.

Jeg kobler ikke op imod en Exchange server. :)

Madsen.

Fra : Yarrel

Dato : 20-01-02 23:39

On Friday 18 January 2002 00:28 Jens promulgated:

> "Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

[snip]

Kan du ikke! Det er M$ bidrag til UCE indistrien...pfffww..

Der er derimod en selvstændig DLL der skulle kunne gøre det for dig. Læs
evt. nedenstående link, der er ligeledes info vedr. download af nævnte DLL.
http://www.theregister.co.uk/content/archive/23223.html

--

Yarrel - smothered [at] SPAMcop [dot] net
I´ve never been member #2561 of The Lumber Cartel [tinlc]

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 21-01-02 00:58

"Yarrel" skrev

> Kan du ikke! Det er M$ bidrag til UCE indistrien...pfffww..

Hvad har HTML-rendering med UCE [1] at gøre?

[1] <URL: http://www.tuxedo.org/~esr/jargon/html/entry/UCE.html >

Med undrende hilsen

Peder

Fra : Yarrel

Dato : 21-01-02 21:54

On Monday 21 January 2002 00:58 Peder Vendelbo Mikkelsen promulgated:

> "Yarrel" skrev

> Hvad har HTML-rendering med UCE [1] at gøre?

> [...]

Hej Peder!

Jeg forstår din forundring. Det har umiddelbart intet med hinanden at gøre.
det var blot ment som et sarkastisk/surt opstød i forhold til
HTML-formatterede mails, der som oftest (på mit system) kommer i form af
kulørte ting der advokerer for forlængelse af diverse organer.

Jeg kan i denne forbindelse, ikke andet end undre mig over at M$ pr.
default har lavet HTML-preview tvungen..kunne det tænkes at man ej ønsker
modstand fra diverse markedsføringsorganisationer ??!!??

Jeg holder her da vi er noget OT

Cheers

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 21-01-02 23:09

"Yarrel" skrev

> det var blot ment som et sarkastisk/surt opstød i forhold til
> HTML-formatterede mails, der som oftest (på mit system) kommer i form
> af kulørte ting der advokerer for forlængelse af diverse organer.

Hvis du mangler reklamer for diverse asiatiske dagligvarer, kredit-
kort eller huslån, skal du bare sige til.

> Jeg kan i denne forbindelse, ikke andet end undre mig over at M$ pr.
> default har lavet HTML-preview tvungen..

Tjah, det er jo et designvalg man laver på et tidspunkt, hvor man måler
funktionaliteten op imod hvad konkurrenterne gør. MS har sikkert set
lyset og forstået at de ville kunne spare udviklertimer, ved at an-
vende IE/HTML til at rendere emails.

Hvis du benytter Outlook op imod en Exchange server, kan der opsættes
filtre som laver indkommende emails om (på serveren). Jeg ved ikke om
det kan lade sig gøre, hvis man kører Outlook op imod en POP3 server.

Men du kunne jo opsætte Hamster som server mellem din Outlook og
din ISP og så lade Korrnews om at strippe HTML-emails for HTML-tags.

> kunne det tænkes at man ej ønsker modstand fra diverse markeds-
> føringsorganisationer ??!!??

Efter sigende skulle de lytte meget til deres beta-testere (har jeg
læst rundt omkring i MSs nyhedsgrupper).

Med venlig hilsen

Peder

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 21-01-02 23:54

Peder Vendelbo Mikkelsen, du skrev:

> Men du kunne jo opsætte Hamster som server mellem din Outlook og
> din ISP og så lade Korrnews om at strippe HTML-emails for HTML-tags.

=== Result of the automatic HTML to Text conversion of Korrnews
=== Original: <file://localhost/c:\temp\Original_38.html>

Det er bare skønt, Jeg vidste ikke du brugte KoorNews.

--
Henrik

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 22-01-02 03:18

"Henrik K Hansen" skrev

> Det er bare skønt, Jeg vidste ikke du brugte KoorNews.

Hver gang jeg opdaterer Hamster, henter jeg også KorrNews og tjekker
dokumentationen for at prøve at følge lidt med. En dag tager jeg mig
sikkert sammen til rent faktisk at anvende programmet.

Med venlig hilsen

Peder

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 22-01-02 10:49

Peder Vendelbo Mikkelsen, du skrev:

[KorrNews..]

> En dag tager jeg mig
> sikkert sammen til rent faktisk at anvende programmet.

Det er helt klart værd at bruge tid på at sætte op.

--
Henrik

Fra : Yarrel

Dato : 22-01-02 00:38

On Monday 21 January 2002 23:09 Peder Vendelbo Mikkelsen promulgated:

> Hvis du mangler reklamer for diverse asiatiske dagligvarer, kredit-
> kort eller huslån, skal du bare sige til.

Uha! Ellers tak..har ikke behov for ekstra input i den retning.

> [...]
> funktionaliteten op imod hvad konkurrenterne gør. MS har sikkert set
> lyset og forstået at de ville kunne spare udviklertimer, ved at an-

Lyder sandsynligt.

> [...]
>
> Men du kunne jo opsætte Hamster som server mellem din Outlook og
> din ISP og så lade Korrnews om at strippe HTML-emails for HTML-tags.

Jeg benytter ikke Outlook eller Exchange nogen steder, men tak for tippet.

> Efter sigende skulle de lytte meget til deres beta-testere (har jeg
> læst rundt omkring i MSs nyhedsgrupper).

The wonders never cease!

Med venlig hilsen

/Yarrel