AMD CPU 800 mhz. - PIII 700 mhz.
Fra : kim014

Dato : 04-01-02 11:21

Jeg er tilbudt Amd cpu 800 mhz. enten k6-2 eller k7-2 Hvad er hastigheden
i forhold til min gamle PIII 700mhz. der måske er brændt af??? Mvh.
Kim

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 04-01-02 12:22

"kim014" <kim014@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er tilbudt Amd cpu 800 mhz. enten k6-2 eller k7-2 Hvad er
hastigheden
> i forhold til min gamle PIII 700mhz. der måske er brændt af??? Mvh.
> Kim

Hvis det er en Athlon 800 MHz er den nok en tøddel hurtigere end PIII 700
Mhz
Er det en K6/2 er PIII hurtigere.

Mvh

Jesper Nielsen
--
Det er menneskeligt at fejle, men hvis man ønsker virkeligt at lave kage i
den, må man tage en computer til hjælp

Fra : kim014

Dato : 04-01-02 12:23

Mærkbar hurtigere eller kun lidt??? Mvh. Kim

Fra : Per Kristensen

Dato : 04-01-02 13:05

Det kommer jo an på hvad du bruger maskinen til. I Windows vil du ikke kunne
mærke forskel tror jeg, men i f.eks. 3D Studio Max er den nok ca. 50%
hurtigere.

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 04-01-02 13:22

"kim014" <kim014@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Mærkbar hurtigere eller kun lidt??? Mvh. Kim

Jeg vil tro at Athlon 800 MHz er ca. 15-20 % hurtigere end en 700 Mhz PIII

Omvendt er PIII 700 MHz nok 50% hurtigere end en K6/2, der er en generation
ældre i layout.

K6/2 nåede vist aldrig at komme højere op i clockspeed end 550 MHz
Så det må være en Athlon K7, du er blevet tilbudt.

Mvh

Jesper

Fra : Jean Pierre

Dato : 04-01-02 14:27