Hjælp til køb af digitalt kamera!
Fra : Rar Morfar

Dato : 04-01-02 10:26

Hej

Jeg skal ha mig et digitalt kamera, men kan ikke finde rundt i junglen!

Kameraet skal være godt og skal kunne optage små avi/mpeg clips

Jeg har tænkt mig en pris på omkring 5000 kr.

Hvad er det bedste?

Rune

Fra : Per Kristensen

Dato : 04-01-02 10:36

Jeg har et Canon Powershot A20. Den tager nogle rigtig gode billeder og har
nogle gode funktioner samt godt software med til. Den kan ikke optage video
(hvad man så end måtte skulle bruge det til?), men det kan den nye Digital
Ixus model, som også er et kanon flot kamera. Jeg anbefaler dig at kigge på
den. På Canons hjemmeside kan du se prøvebilleder taget med de pågælende
kameraer. Den har desuden udgang til TV.

Fra : Isaack Rasmussen

Dato : 04-01-02 11:44

Jeg har haft rigtige gode erfaringer med denne her,
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1324687895

rigtige gode billeder, udemærket film(mono lyd kun), mp3 og så er den
hellere ikke særlig stor.

Isaack

Fra : Per Kristensen

Dato : 04-01-02 13:22

Du mener vel MP2 hvis det er mpeg lyden du mener. A20 har desuden Panorama,
7X zoom og mange flere detaljer.

Fra : Isaack Rasmussen

Dato : 04-01-02 13:58

hvorfor tror du det?

http://www.fujifilm.com/tcm.html?x-tempest-op=generic&ContentId=2729&UserTyp
eId=2&CurrentTopCategory=4&pagetype=ContentItemLeaf

"Plays MP3-Audio Files"

Isaack

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 04-01-02 23:27

Per Kristensen skrev:

> Du mener vel MP2 hvis det er mpeg lyden du mener. A20 har desuden Panorama,
> 7X zoom og mange flere detaljer.

Canon A20 har rigtig nok 7x zoom, men det er kun de første 3x der er
optisk (hvilket også er rigtigt godt), men de sidste 2,5x er digitalt,
så heller lave det digitale på pc'en-

--
Kenneth Olsen kenneth@olsen.dk http://www.kenneth.olsen.dk
"Det er en sund interesse der får folk til at undre sig over dagligdags

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 04-01-02 12:29

"Rar Morfar" <runwest@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kameraet skal være godt og skal kunne optage små avi/mpeg clips
>
> Jeg har tænkt mig en pris på omkring 5000 kr.

Min storebror har et Olympus 3,3 mio pixel.
Det tager meget fine billeder
Prisen på et sådan kamera nærmer sig 5.000'sgrænsen
Det vil jeg gerne anbefale
Her er et link til et par billeder af et vandkølehoved han har taget for mig
www.kolindsund.dk/temp/koelehoveder.htm

Billederne er nederst på siden

Mvh

Jesper Nielsen
--
Det er menneskeligt at fejle, men hvis man ønsker virkeligt at lave kage i
den, må man tage en computer til hjælp

Fra : Rar Morfar

Dato : 04-01-02 13:36

Hvad med et Olympus Camedia C-2?

Nogle der kender det?

Rune

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 04-01-02 13:22

Ikke for at være uhøflig, men kik i gruppen news:dk.fritid.foto
- der kan du finde masser af gode råd om digitale kameraer...

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Aksel

Dato : 05-01-02 17:52

> [...]
>
> Kameraet skal være godt og skal kunne optage små avi/mpeg clips
>
> Jeg har tænkt mig en pris på omkring 5000 kr.

Merlin har Olympus C2100 på udsalg til 4700, det er et virkelig godt kamera.
2.1 mpixel er måske ikke i toppen, men det har 10* optisk zoom, svarer til
38 - 380 mm på et 35 mm.
der følger et 64 Mb kort med det giver plads til 125 billeder i god
kvalitet.

hilsen Aksel