stadigvæk kan ikke formatere harddisken me~
Fra : højland

Dato : 03-01-02 22:44

Hej alle,
Jeg kan ikke formatere min harddisk.Er der nogen der kan fortælle mig
hvorfor. Jeg bruger windows XP.Når jeg taster i DOS:

C:\>Format c:

Filsystemtypen er NTFS.
Får jeg denne besked
ADVARSEL: ALLE DATA PÅ HARDDISKEN
DREV C: VIL GÅ TABT!
Skal formateringen fortsættes? (J/N) J
Kontrollerer 10001 MB

Når jeg svarer Ja, få jeg følgende besked:

Format kan ikke køres, fordi diskenheden bruges af en anden
proces. Format kan køres, hvis diskenheden kobles fra først.
ALLE ÅBNE HANDLES TIL DENNE DISKENHED BLIVER UGYLDIGE.
Skal frakobling af enheden gennemtvinges? (J/N) J
Drevet kan ikke låses. Diskenheden er stadig i brug.

Jeg har lavet en startdiskette og
jeg har bootet min computer, ved promten står der >
men når jeg taster format c,
få jeg følgende besked:
invalid code.Hvad skal jeg gøre for at jeg kunne formatere min harddisk.

PÅ forhånd tak

Fra : Bagle

Dato : 03-01-02 23:03

Du bliver nødt til at boote fra din XP skive. Ellers prøver du jo på at
slette den data som du bruger til at slette dataen med

--
-Bagle
www.sjokoladeland.dk

*Fjern 2605 i mail ved svar*

Fra : højland

Dato : 04-01-02 22:00

Hej
Hvoedan slette den data som du bruger til at slette dataen med

Fra : Thomas Jari

Dato : 04-01-02 22:35

højland skrev:

> [...]
>men når jeg taster format c,
>få jeg følgende besked:
>invalid code.Hvad skal jeg gøre for at jeg kunne formatere min harddisk.

Prøv at skrive a: og derefter format c: Hvis det ikke virker skal du
prøve at kopiere filen fra c:\winnt\system32\format.com over på
disketten og starte forfra.

--
Mvh Thomas Jari
Den gamle øje-for-øje filosofi fører kun til, at alle til sidst bliver blinde.

Fra : højland

Dato : 05-01-02 01:13

Hej,
Tak for dit svar. Jeg har kopieret filen format på min diskette og
genstartet computeren, men problemet er jeg fikdenne besked:this progrem
cannot run in DOS mode.Det her sker når jeg taster format c:
hvd kan parat til at prøve andre ting bare jeg formatere min harddisk

Fra : Thomas Jari

Dato : 05-01-02 02:03

højland skrev:

> [...]
>cannot run in DOS mode.Det her sker når jeg taster format c:
>hvd kan parat til at prøve andre ting bare jeg formatere min harddisk

http://www.user-friendly.net/ftp/pub/Boot%20Disks/bootme.exe

Download denne fil. Dobbeltklik på den og den laver en ny bootdisk til
dig. Prøv så at formatere igen.

Vil du ikke være sød at skrive dit svar under det jeg skriver og
fjerne det som du ikke svarer på. Se evt.
http://www.usenet.dk/netikette/