A-drev.
Fra : Jørgen Storgaard

Dato : 03-01-02 22:43

Hej NG

Jeg har arvet nogle gamle computerdele.

Det drejer sig om et soltek bundkort med en 500 MHZ processor AMD K6-2.

jeg har købt et nyt ATX kabinet, og montaret med et gl. CD rom drev, købte
et nyt A-drev.

Installerede Win 98 se, og det rimeligt got, bootede op fra cd drev, den
kommer ud med fejl på a-drevet , en fejl den kalder (40), er der nogen der
ved hvad der er galt, jeg har ændret på kaplet på alle mulige måder.
Når der bootes og andet lyset a-drevet grønt.

Hilsen

Jørgen

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 03-01-02 22:50

"Jørgen Storgaard" <storgaard@adslhome.dk> skrev i en meddelelse news:3c34cff9$0$38001$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Når der bootes og andet lyset a-drevet grønt.

Typisk vender kablet forkert.

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Windows ICS, XP tips, Fjernstyring af PC m.m.:

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-02 23:01

"Jørgen Storgaard" <storgaard@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
[cut]
> Når der bootes og andet lyset a-drevet grønt.

Mener du, at det lyser hele tiden? I så fald vender kablet forkert.
Lyser det kun ved boot og når du prøver at få adgang til det, lyder det ok -
så kan fejlen skyldes et dødt drev!

/Chr

Fra : Ole Axelsen

Dato : 03-01-02 23:07

> [...]
> ved hvad der er galt, jeg har ændret på kaplet på alle mulige måder.
> Når der bootes og andet lyset a-drevet grønt.

Du mangler i hvert fald mindst en måde at vende kablet på - den rigtige. Den
snoede ende skal være nærmest drevet. Prøv dig frem hvordan det skal vende
på drevet, der er ikke nogen standard. Den anden ende skal vende samme vej
som de øvrige kabler på bundkortet.

--
Hilsen Ole Axelsen, Stenstrup, Sydfyn.

Fra : Jørgen Storgaard

Dato : 04-01-02 01:44

Nej NG den snoede ende mod A-drevet, resten er vendt og drejet, så, drevet
må være defekt, har aldrig haft problemet før

Tak for hjælpen i NG.

Fra : CAD/TECH

Dato : 04-01-02 12:38

Prøv at vende det snoede kabel 180 grader og sæt det i a-drevet igen
Mvh Lene

Fra : Rado

Dato : 04-01-02 15:57

On Fri, 4 Jan 2002 01:43:47 +0100, "Jørgen Storgaard"
<storgaard@adslhome.dk> wrote:

>Nej NG den snoede ende mod A-drevet, resten er vendt og drejet, så, drevet
>må være defekt, har aldrig haft problemet før

Har du sat det på det rigtige stik? Så vidt jeg husker skal det første
drev (A) sidde på stikket for enden af kablet, og et evt. B drev på
stikket i midten - ellers fungerer det ikke.

--
Rado

I denne uge var der 1.734.232 danskere der
tabte penge på Lotto...