Ping script !
Fra : -Martin-

Dato : 03-01-02 21:47

Jeg har nuppet/taget/lånt/kopieret kald det hva i vil et ping script
fra en side ... og rettet det til min konfiguration så nu har jeg
stumpen
system("ping -n 1 $hub_host", $list);
tilbage ... og variablen $hub_host er en IP adresse...

MEN nu vil jeg gerne have det shinet lidt op så man får fx at der står
Serveren er online eller offline

jeg har prøvet en helt masse fx strstr() men det funkede ikke :O/

Så nu hvis der en der skulle ligge inde med sådan et script ting eller
sådan ville jeg blive glad .. ...

og lige et tilægs spørgsmål ... hvad gør $list ?

den uskriver ALTID 0 selvom ping returnerer anmodning fik timeout
eller det modsatte (en masse tal og tekst) ..!

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 03-01-02 22:09

-Martin- <admin@natten-i.dk> writes:

> system("ping -n 1 $hub_host", $list);
>
> Så nu hvis der en der skulle ligge inde med sådan et script ting eller
> sådan ville jeg blive glad .. ...

Jeg kører noget på <http://www.bunk.cc/stats/weather.php>, men der er
ikke ret meget af det der er lavet med PHP, og det er ikke lavet for
at checke om en maskine er online eller offline, men for at registrere
RTD og pakketab.

Der skal ikke så meget til før jeg kan lave det i en tilstand, så det
kan "frigives".

> og lige et tilægs spørgsmål ... hvad gør $list ?

Den giver dig returværdien fra det program du kører. Returværdien
bruges normalt til at indikere om programmet afsluttede normalt eller
der opstod en fejl.

> den uskriver ALTID 0 selvom ping returnerer anmodning fik timeout
> eller det modsatte (en masse tal og tekst) ..!

I begge tilfælde afsluttes ping-programmet uden fejl, outputtet
undervejs er bare forskelligt.

--
Jacob - www.bunk.cc
If you keep anything long enough, you can throw it away.

Fra : -Martin-

Dato : 04-01-02 00:58

den Thu, 03 Jan 2002 22:09:08 +0100 skrev Jacob Bunk Nielsen
<spam@bunk.cc> :

> [...]
>ikke ret meget af det der er lavet med PHP, og det er ikke lavet for
>at checke om en maskine er online eller offline, men for at registrere

Puhhaaaa dine statistikker er lidt fede =))

> [...]
>
>Den giver dig returværdien fra det program du kører. Returværdien
>bruges normalt til at indikere om programmet afsluttede normalt eller

Okaj .. såkanjeglæredet

>I begge tilfælde afsluttes ping-programmet uden fejl, outputtet
>undervejs er bare forskelligt.

Men Du kan ikk finde på et eller andet der kan få mit egentlige
spørgsmål opfyldt vel ?

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 04-01-02 01:15

> Men Du kan ikk finde på et eller andet der kan få mit egentlige
> spørgsmål opfyldt vel ?

Kan du ikke bare bruge exec(), og så kigge lidt på indholdet af det
andet argument til funktionen efter funktionskaldet?

I de stats jeg har på min side gør jeg noget lignende, bare ikke i
PHP.

På min maskine ser den sidste linie af en ping til en maskine der
svarer eksempelvis således ud:

| round-trip min/avg/max/mdev = 0.414/0.414/0.414/0.000 ms

For en maskine der ikke svarer ser den således ud:

| 1 packets transmitted, 0 packets received, 100% packet loss

Det burde være rimelig let at adskille samt evt. at fange RTD i et
regex, hvis maskinen svarer.

--
Jacob - www.bunk.cc
Paranoia doesn't mean the whole world isn't out to get you.