Brænder som ikke brænder med rigtig hastig~
Fra : Johnny

Dato : 03-01-02 21:11

Jeg købt en lite-on brænder 24x10x40 men den er ca. 15 min. om at brænde en
cd og det er lige meget om det er ting som ligger på HD eller om det er fra
cd til cd.
Er der nogen som kan forklare mig hvad det kan være der gå galt.
Mvh Johnny.

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-02 21:37

"Johnny" <poulsen.johnny@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
fra
> cd til cd.
> Er der nogen som kan forklare mig hvad det kan være der gå galt.

1. Du har ikke fortalt brænderen, at den skal køre med den høje fart, eller
2. Din controller kan ikke flytte data så hurtigt, eller
3. Dine medier kan ikke brænde med den fart.

/Chr

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 03-01-02 21:45

> [...]
fra
> cd til cd.
> Er der nogen som kan forklare mig hvad det kan være der gå galt.

Sandsynligvis er dit drev sat til at køre PIOstandard, som langsom som bare
Højreklik på "denne computer">egenskaber>enhedshåndtering>+'et ud for CDrom
vælg dit brænderdrev, højreklik>egenskaber>indstillinger>sæt flueben i DMA.
Så skulle det køre!
Gør det samme med Cdromdrevet.

Mvh

Jesper Nielsen
--
Det er menneskeligt at fejle, men hvis man ønsker virkeligt at lave kage i
den, må man tage en computer til hjælp

Fra : Johnny

Dato : 03-01-02 22:45

Tak for hjælpen det méd DMA det gjorde udslaget, så nu virker det tip top
TAK Jesper Nielsen

Fra : JNE

Dato : 03-01-02 23:06

Hej Jesper Nielsen!

Jeg har det samme problem, men når jeg har afkrydset felterne ved DMA får
jeg fej på Secondary IDE-controller har du et forslag til hvad jeg skal
gøre???

MVH
JNE
icq: 123789321

Fra : Martin Petersen

Dato : 03-01-02 23:12

Prøv at bytte lidt rundt på opsætningen af dine drev... (Altså bytte
kabler..). Det plejer at være fejlen..

- Martin

Fra : JNE

Dato : 03-01-02 23:30

Jamen, for det 1. har det virkede før jeg ved bare ikke hvorfor den lige
pludselig ikke virkede. for det 2. er min brænder master på secondary og det
er det de råder til at man skal have! Så er der ikke en anden løsning!
På forhånd tak for hjælpen!

MVH
JNE
icq: 123789321

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 03-01-02 23:28

> [...]
>
> Jeg har det samme problem, men når jeg har afkrydset felterne ved DMA får
> jeg fej på Secondary IDE-controller har du et forslag til hvad jeg skal

Det kan skyldes, at din brænder ikke understøtter DMA.
Er den gammel?

Den bedste løsning på opsætning af drev i en computer er
Harddisk som master på Primary IDE controller
Cd-rom/DVD som slave på samme

Brænder som Master på Sekundary.
Et 4. drev sættes som slave på secundary.
På den måde undgåes at data skal køre både frem og tilbage ad det samme
kabel.
Det er især vigtigt ved lidt ældre systemer.

Mvh

Jesper Nielsen

Fra : JNE

Dato : 03-01-02 23:45

Nej den er ca. 1 år gammel og er en Plextor 161040A den understøtter DMA og
min harddisk sidder også master på primary og min brænder sidder master på
sekundary! Men nu når jeg starter op finder den ikke min bræder men den
finder min alm. cd-rom drev og begge er sat på DMA nu er problemet jo bare
at jeg kan ikke sætte min brænder tilbage fordi jeg kan ikke se den under
cd-rom drev i enhedshåndtering!