Worldwide adgang via lokalopkald
Fra : Carsten witt

Dato : 03-01-02 20:43

Er der nogen, der kender til firmaer, der tilbyder internetadgang (uden
webhotel, accounts .lign.) overalt på kloden, hvor opkald kan foretages
lokalt opkaldspunkt med mobiltelefon, istedet for at man skal roame hjem til
sin DK udbyder til rene formuer per. minut ?

hilsen
carsten

Fra : Fischer

Dato : 03-01-02 21:06

> [...]
til
> sin DK udbyder til rene formuer per. minut ?

Med Opasia standard abonnement kan man kalde op lokalt til andre udbydere
der er med i GRIC samarbejdet.
Det koster så kun lokal takst + 115 øre pr. minut til TDC.

Det er nok ikke alle opkaldspunkter der virker med mobiltelefon, men jeg har
oftest haft succes med det.

*Fischer

Fra : Claus Rolsted

Dato : 03-01-02 23:27

> Med Opasia standard abonnement kan man kalde op lokalt til andre udbydere
> der er med i GRIC samarbejdet.

Hej Fischer,
Hvad koster det i oprettelse og abonnementsafgift at have et Opasia
standard-abonnement?

Claus Rolsted

Fra : Fischer

Dato : 04-01-02 07:19

> Hvad koster det i oprettelse og abonnementsafgift at have et Opasia
> standard-abonnement?

Det er gratis i oprettelse. Abonnementet er 149,- pr. kvartal eller 499,-
pr. år.

*Fischer

Fra : Claus Rolsted

Dato : 04-01-02 13:34

> Det er gratis i oprettelse. Abonnementet er 149,- pr. kvartal eller 499,-
> pr. år.

Ok, tak.

Fra : Morten Winther

Dato : 04-01-02 00:08

"Carsten witt" <do.not.reply@this.adress.com> wrote in message
> [...]
til
> sin DK udbyder til rene formuer per. minut ?

www.uni2.dk har denne service.

/ morten

Fra : alwresuihalert

Dato : 04-01-02 13:22

snip
> til
>
> www.uni2.dk har denne service.

Det er jo meget godt, hvis man bruger en fastnet telefon i udlandet.

Men bliver det ikke bare endnu dyrere med mobiltelefon, hvis man skal ringe
med en dansk telefon i udlandet til et lokalt nummer, end hvis man ringede
til Danmark?

Fra : Fischer

Dato : 04-01-02 17:05

> Men bliver det ikke bare endnu dyrere med mobiltelefon, hvis man skal
ringe
> med en dansk telefon i udlandet til et lokalt nummer, end hvis man ringede
> til Danmark?

Det kan det godt blive, men det varierer meget fra land til land.

I Spanien er lokale opkald ofte dyrere end at ringe til DK, mens i
nabolandet Frankrig er det væsentligt dyrere at ringe til DK end lokalt.
Man bliver derfor nødt til at lave sine lektier hjemmefra.

*Fischer

Fra : Keld Rosenberg

Dato : 06-02-02 21:49

Normalt ikke... Du vil, hvis du er ude at roame, kun skulle betale
lokaltakst (måske lettere forhøjet..), men det bør altid være billigere end
at skulle ringe hjem til Danmark.
/Keld

Fra : Poul B-H

Dato : 11-02-02 23:13

"Keld Rosenberg" <keld.rosenberg@bigfood.com> wrote in message
> Normalt ikke... Du vil, hvis du er ude at roame, kun skulle betale
> lokaltakst (måske lettere forhøjet..), men det bør altid være billigere
> [...]

Nogle steder er lokal tlf gratis, også når man ringer fra hotellet, så er
det bare det problem at teledk tager1,18kr i minuttet for roaming og man får
en uspecificeret regning 4-6 måneder senere, så det er billigere at gå på
internetcafe, som koster 20-30kr i timen de fleste steder