Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Check fra skattevæsnet.
Fra : Jean Christophe B. T~

Dato : 03-01-02 18:29

Hej.

Jeg fik for et par måneder siden tilsendt en check fra skattevæsnet med
restskat (!)

Da det ikke var et synderlig højt beløb ventede jeg et par måneder med at gå
ned i banken med den (den 20. dec 2001)

I dag modtog jeg så cheken tilbage igen, med meddelesen om at
indløsningsfristen for checken er overskredet ?!

Kan dette passe. Checken er udstedt den 12.10.2001

Mvh.

Jean Christophe

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 03-01-02 19:00

"Jean Christophe B. Thomsen" <jean@studi.dk> wrote:

>I dag modtog jeg så cheken tilbage igen, med meddelesen om at
>indløsningsfristen for checken er overskredet ?!
>
>Kan dette passe. Checken er udstedt den 12.10.2001

Yep, jeg mener at det er 3 uger fra udstedelsesdato at en check er
gyldig.
--
Regards/Med venlig hilsen
Michael Rasmussen, Denmark

Fra : Jens S., Esbjerg

Dato : 03-01-02 19:27

"Jean Christophe B. Thomsen"
> [...]

> indløsningsfristen for checken er overskredet ?!
>
> Kan dette passe. Checken er udstedt den 12.10.2001

***********************
Jeps, den normale indløsningsfrist i Danmark er 20 dage. Herefter bliver
checken spærret, fordi de tror du har mistet den.
Da du med checken har et retskrav mod skattevæsenet, skal du blot kontakte
dem og bede om en ny check.
De er i øvrigt meget glade for, hvis du indgår en aftale med banken om at få
restskat mv. indsat direkte på din konto - så sparer de checken, og er
sikker på at rette vedkommende får pengene.

--
/Jens S., Esbjerg

Fra : Erik G Christensen

Dato : 03-01-02 19:38

"Jens S., Esbjerg" wrote:
Klip

Fint svar, ros

Hvis du klipper lidt mere af spørgsmålet, ville det være super

--
Regards Erik G Christensen
Adviser for danish farmers, economy

Fra : Michel Angelo

Dato : 14-01-02 22:42

Hvis du kontakter omtalte væsen vil det mod et horribelt gebyr (jeg betalte
500,-) udstede dig en ny check.
Mvh Lasse

Fra : Basse

Dato : 31-01-02 19:29

Michel Angelo <essal@mobilixnet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a2158h$ae5$1@sunsite.dk...
> Hvis du kontakter omtalte væsen vil det mod et horribelt gebyr (jeg
betalte
> 500,-) udstede dig en ny check.
> Mvh Lasse

Jeg har aldrig hørt om, at det skulle koste noget at få udstedt en ny check.
Kontakt din bopælskommune, så vil de sørge for, at du får en ny check og jeg
er 99,9 % sikker på, at det ikke kommer til at koste dig noget.

OBS!! Når man modtager en check på for meget indbetalt skat hedder det
overskydende skat - restskat er når man har betalt for lidt i skat og derfor
skal betale mere.

Mvh. Rebekka