Ødelagt fortelt!
Fra : Bo Larsen

Dato : 03-01-02 14:44

Øv, øv og øv!

Mandag den 24. december kl. 12.00 var vi på kirkegården for at lægge en
bloms på min sviger's gravsted. På vej hjem ringer telefonen, og i den anden
ende af samtalen er det campingchefen fra Sorø Camping, der vil ønske os en
god jul, og samtidig fortæller os at vores fortelt er faldet sammen!!! Om
natten har de fået mellen 50 og 60 cm. sne. Nu var det begyndt at tø, og det
var åbentbart blevet formeget for vores fortelt!

Vi kigger på hinanden, og bliver enige om at køre til Sorø for at besigtige
skaderne! Og sikken en overraskelse. Vi kan ikke køre ind på pladsen på
grund af rigtig meget sne! Vi traver ned til vores CV, og ganske rigtigt!
Forteltet er faldet sammen på midten. Vi begynder at skovle sne ned af
forteltet med de bare hænder, og efter ca. 45 min. er forteltet ryddet for
sne udenpå! Inden i forteltet ligger der ca. 5 cm. smeltet sne over alt! Vi
bliver enige om at pille fortelte ned og tage det med til københavn, sammen
med forteltstæppe o.s.v.

Resultat: ca. 75% af stængerne i forteltet er enten bøjede eller knækkede!
(der var sat ekstra stænger op i teltet) samt at der er kommet en flænge på
ca. 40 cm. i teget af teltet!

Vi har ringet til forsikringen, og de siger at vi skal indlever telt og
stænger hos en forhandler, og så vil de sende en mand ud for at se hvor
slemt det er!!!

Men hvor er det ærgerligt! Og nu går der jo nok lidt tid inden vi får vores
fortelt igen!

--
Med Venlig Hilsen

Bo Larsen
Flyvevåbnets Officersskole
E-mail: Larsen.bsc@flsp.dk

Fra : PHK

Dato : 03-01-02 15:50

"Bo Larsen" <Larsen.bsc@flsp.dk> skrev i en meddelelse

> Vi har ringet til forsikringen, og de siger at vi skal indlever telt og
> stænger hos en forhandler, og så vil de sende en mand ud for at se hvor
> slemt det er!!!

Er det forsikringen - kaskoen - på campingvognen der skal dække det?

--
_
|_|

Fra : Bo Larsen

Dato : 04-01-02 08:27

Så vidt jeg har forstået det, så er detikke kaskoen der skal dække det.

VH
/Bo

PHK skriver:

Fra : Torbenth

Dato : 06-01-02 20:57

Bo Larsen skrev i meddelelsen <3C35593A.67351E36@flsp.dk>...
>Så vidt jeg har forstået det, så er detikke kaskoen der skal dække det.

Det lyder mærkeligt. Kaskoforsikringen er det eneste som kan/skal dække det.
Med fradrag for evt. selvrisiko.

Mvh.
Torben

Fra : Tommy Hansen

Dato : 06-01-02 21:24

> Så vidt jeg har forstået det, så er detikke kaskoen der skal dække det.

Jeg har i decemberstormen fået blæst mit vintertelt i stykker og det dækkede
min kaskoforsikring.
Måske vil forsikringen ikke dække hvis det drejer sig om et sommertelt.
Jeg har set mange sommerfortelte været slået op i vintersæsonen og de tåler
jo ikke meget snetryk.

MVH Tommy