Hvilken udbyder skal jeg vælge ?
Fra : Neo.dk

Dato : 03-01-02 10:47

Hej alle !

Jeg har fået den opgave at finde en internet udbyder til et lille firma.
(ikke hosting, kun opkobling)

Har I her i gruppen nogen erfaringer om hvem der er "bedst"

Jeg forestiller mig en ADSL 512/512 opkobling.

6 - 10 PC'ere skal kunne connecte til internettet.

Jeg har sammenlignet TDC's priser med Cybercity's priser.

TDC er ca. dobbelt så dyr som Cybercity.

Status lige nu:

TDC: ALT for dyr (og deres hjemmeside er den mest uoverskuelige jeg længe
har set)
CyberCity: Kan ikke levere ADSL til "min" by

Hvilke udbydere kan anbefales ?

På forhånd tak

Neo.dk

Fra : Christian Joergensen

Dato : 03-01-02 11:46

Neo.dk <neo___dk@hotmail.com> wrote:

> Hvilke udbydere kan anbefales ?

Har du kigget på Tiscalí ?

--
Christian Jørgensen / Use the Source, Luke!
http://www.razor.dk /

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 03-01-02 11:46

> Jeg har fået den opgave at finde en internet udbyder til et lille firma.
> (ikke hosting, kun opkobling)
>
> Har I her i gruppen nogen erfaringer om hvem der er "bedst"
>
> Jeg forestiller mig en ADSL 512/512 opkobling.
[SNIP]
> TDC: ALT for dyr (og deres hjemmeside er den mest uoverskuelige jeg længe
> har set)
> CyberCity: Kan ikke levere ADSL til "min" by
>
> Hvilke udbydere kan anbefales ?

Prøv Tiscali, de leverer en fin forbindelse - ligesom TDC og CC.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 03-01-02 12:28

"Neo.dk" <neo___dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg forestiller mig en ADSL 512/512 opkobling.
>
> Jeg har sammenlignet TDC's priser med Cybercity's priser.
>
> TDC er ca. dobbelt så dyr som Cybercity.

Hvor har du de priser fra ?

Faktisk er TDC billigst af de 2:

TDC 512/512 med Cisco 806 router = 575,- pr md.
CC 512/512 med Cisco 67x router = 595,- pr md.

Hvem der så er 'bedst'...ja, det er der nok utallige meninger om.

Mvh HAA.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 03-01-02 12:32

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev i en meddelelse
> TDC 512/512 med Cisco 806 router = 575,- pr md.

At man så kan trække på smilebåndet over at et firma kører bag en
opkobling beregnet til spil er en anden sag.
Selve produktet er der naturligvis ikke noget i vejen med og det er nok
en ganske udmærket løsning

http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket

Fra : Neo.dk

Dato : 03-01-02 13:45

> [...]
> http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket
> Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet

Hej Martin Højriis Kristensen

Jeg har efter samtale med de brugere i firmaet som har brug for internet
forbindelse konkluderet at en ADSL 515/512 er det firmaet har brug for.

Du er jo, som alle andre, utroligt velkommen til at trække på smilebåndet
alt det du vil. Men jeg ville egentligt hellere have et kvalificeret bud på
hvilket selskab der har det bedste ADSL 512/512 produkt.

Men hvorfor egentligt grine af det valg jeg har foretaget ? Du kender ikke
til firmaets behov og de krav der er stillet til forbindelsen.

Om ADSL 512/512 er beregnet til spil ved du sikkert MEGET bedre end mig, men
tilfældigvis er det den forbindelse der opfylder firmaets behov/krav.

Mvh Neo.dk

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 03-01-02 13:49

> Om ADSL 512/512 er beregnet til spil ved du sikkert MEGET bedre end
mig, men
> tilfældigvis er det den forbindelse der opfylder firmaets behov/krav.

Det er ikke en 512/512 generelt der er spil-beregnet men det produkt som
HA tænker på, nemlig Boomtown ADSL. Se evt boomtown.net eller
www.makr.dk/?adslvarianter

Boomtown kan som nævnt meget vel være det billigste og bedst egnede
produkt til situationen, men det er imho lidt komisk at det netop er det
produkt der viser sig ideelt for et firma.

http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket

Fra : Neo.dk

Dato : 03-01-02 13:00

> [...]
> CC 512/512 med Cisco 67x router = 595,- pr md.
>
> Hvem der så er 'bedst'...ja, det er der nok utallige meninger om.

Priserne fra TDC har jeg fået oplyst via telefon

TDC ADSL 512/512

Oprettelse 720,-
Router configuration til 10 maskiner 950,-
Ialt "opstarts beløb" = 1670,-

Abonnement pr. md. 1500 / 3 = 500,-
10 email adresser a 30,- stk. = 300,-
Ialt udgifter pr. md. = 800,-

Cybercity ADSL 512/512

http://www.cybercity.dk/erhverv/produkter/access/adsl/

Oprettelse = 396,-
Router configuration til 255 maskiner = 0,-
abonnement pr. md. = 476,- Incl. 5 emailadresser
Friabonnement med 5 emailadresser = 0,-

alt i alt giver dette

Oprettelse Abonnement incl. emailadr.
1670,- 800,- TDC
396,- 476,- CC

Difference i oprettelse = 1670 - 396 = 1274,- (altså billigst hos CC)
Difference i abonnement = 800 - 476 = 324,- pr. md. (altså billigst hos CC)

Sååååehh ..... jeg ved ikke lige hvor du har dine priser fra ?? .... men
sådan hvad jeg lige kan regne ud så er der da vist temmelig stor forskel på
de to produkter.

Jeg har måske lige glemt at der er erhvervs priser jeg har udregnet efter.

Alle priser er ex. moms.

Mvh Neo.dk

P.s. er du ansat hos TDC ??

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 03-01-02 16:07

> Sååååehh ..... jeg ved ikke lige hvor du har dine priser fra ??

http://boomtown.net/adsl/bt.adsl.price.php
Selve forbindelsen 512/512 koster 475,- pr md.
Router kan lejes for 100,- ekstra pr måned, eller du kan bruge egen router.
Pris er incl moms.
Jeg kiggede lige betingelserne igennem, og brugeren må gerne være et firma.

> P.s. er du ansat hos TDC ??

Nej, jeg arbejder i en frugtbod ( orange

Mvh HAA:

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 03-01-02 16:27

Velkommen til www.makr.dk/?citater

http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 03-01-02 17:24

> "Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev i en meddelelse
>
> Velkommen til www.makr.dk/?citater

LOL...bare vent....med dette motto kan ingen føle sig for sikker:
'Med hævn skal hævn hævnes...'

Mvh HAA.

Fra : Neo_dk

Dato : 03-01-02 19:11

> LOL...bare vent....med dette motto kan ingen føle sig for sikker:
> 'Med hævn skal hævn hævnes...'
>
> Mvh HAA.

*LOL* ... herligt !!

Fra : Anders S...

Dato : 03-01-02 20:08

"husk der ikke er gratis support på boomtown (efter de første 14 dage)
selføldig hvis der er knas med selve linjen men ikke på router

Anders

--
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet..
sikkerhed?? se på www.sikker-surf.dk

Fra : Daniel Stjernholm

Dato : 04-01-02 17:18

On Thu, 3 Jan 2002 17:24:23 +0100, "Henrik Aarfeldt"
<rivmin@rivmin.dk> wrote:

>'Med hævn skal hævn hævnes...'

For ikke at glemme 'hævn skal altid være dobbelt så ond' :)

--
Med venlig hilsen / Best regards
Daniel Stjernholm Andersen

Fra : ab

Dato : 03-01-02 11:53

> TDC: ALT for dyr (og deres hjemmeside er den mest uoverskuelige jeg længe
> har set)

Ja, det er ikke så underligt, at der på siden ikke er noget, der hedder
"Kritik og gode råd" - men de havde sikkert ikke læst evt. kritik
alligevel.

Hvis du - som jeg - til sidst bliver nødt til at vælge TDC af nød, skal du
være opmærksom på TDC´s afdeling Zillion - jeg giver kr. 500,- excl. MOMS
pr. md for 512 /512 - oprettelsen kunne jeg "snakke dem fra".

Men forvent dig ingen service - det er et ord man hos TDC ikke kender. Det
er nok også derfor siderne ser ud som de gør - jeg tror slet ikke TDC er
interesseret i at have kunder direkte - det er nok mere givende og mindre
krævende at sælge forbindelserne videre.

MVH ab