Muslinger
Fra : Karina Mahmoud

Dato : 03-01-02 09:40

Hej Ngs

I dagens kasse fra Aarstiderne var der 1.5 kg. muslinger. Er der nogen der
har et forslag til en tilberedning?

Karina

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 03-01-02 14:54

"Karina Mahmoud" skrev i en meddelelse

> I dagens kasse fra Aarstiderne var der 1.5 kg. muslinger. Er der nogen der
> har et forslag til en tilberedning?

Jeg lavede Paella i går. Opskriften kommer nedenfor. Eller du kan marinere
dem i hvidvin, hvidløg og friskekrydderurter efter smag. Det er en
delikatesse i nederlandende og Belgien.

Brun nogele kyllinge stykker (f.eks. bryst eller lår/overlår) i en
højkantetpande. Tag det op. Svits 2 hakkede løg, 3-4 fed hvidløg og en grøn
peberfrugt i strimler.

Svits en passende mængde ris med en dåse flået tomater. Tilsæt ½ l
hønseboullion og 1-2 dl hvidvin. Tilsæt en tske safran (jeg brugte gurgemeje
da jeg var for nærig til at købe safran).

Kom kyllingen tilbage i panden.

Lad det simre i ca. ½ time.

Kom forsigtigt muslingerne i rette sammen med 100-200 g frsike tigerrejer.
Lad det simre i yderligere 5-10 minutter eller til rejerne er blevet
lyserøde. Smag til med salt og peber.

Tag de muslinger fra der ikke har åbnet sig efter kogningen i retten. Og
tilsæt kunm de muslinger der har lukket sig - og skyl og skrub dem grundigt.

Serveres med strimler af frisk grønpeber og citron både på toppen.

Frit efter God mad let at lave.

Kåre