Nokia Card Phone 2.0
Fra : Claus E Beyer

Dato : 03-01-02 07:33

Jeg har anskaffet mig en Nokia Card Phone 2.0 (NCP2), men kan
kun delvist få den til at virke på min laptop med Win2k installeret.

Jeg kan sende SMS, og laptoppen "ringer" hvis der ringes til SIM-
kortet der sidder i NCP2, men jeg kan ikke få forbindelse med
NCP2, når jeg via dialeren, der er indbygget i Win2k, prøver at
kalde op til nettet. Der kommer en melding,"Fejl 678: Der blev ikke
svaret". Der kan ikke være tale om, at det er internetudbyderen på
det kaldte nummer der ikke svarer, men der må være tale om at
modemet/NCP2 ikke svarer, da jeg ved at sætte mit eget fastnet-
nummer ind i dialeren og kalde det, får den samme fejlmelding uden
at min fastnettelefon overhovedet ringer.

Jeg gætter på at det er opsætningen af COM-port, modem-
initialiseringsstreng e.l. et eller andet sted, der er noget galt med, da
alle test og modemtjek siger "god for modemet/NCP2".

Håber meget på at der er en venlig sjæl, der har erfaring/indsigt i
samarbejdet mellem Nokia Card Phone 2.0 og Win2k, som er så
venlig at hjælpe mig.

Claus

Fra : Mig

Dato : 03-01-02 14:00

Prøv at ændre det til V110

Fra : Claus E Beyer

Dato : 03-01-02 19:06

"Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har anskaffet mig en Nokia Card Phone 2.0 (NCP2), men kan
> kun delvist få den til at virke på min laptop med Win2k installeret.
..
..
..
Problemet var, at det mobilix-taletidskort jeg brugte til at afprøve Nokia
Card Phone 2.0 med, af en eller anden grund ikke understøtter data-
opkald, ej heller ved den langsomme hastighed på 9,6 kB/s.Ved indsæt-
telse af et Telia SIM-kort med abo. virkede Nokia Card Phone 2.0
upåklageligt. Den virkede også med et TDM taletidskort.

Claus

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 03-01-02 19:42

> Problemet var, at det mobilix-taletidskort jeg brugte til at afprøve
Nokia
> Card Phone 2.0 med, af en eller anden grund ikke understøtter data-
> opkald

Det er ganske normalt at billige former ikke understøtter data

http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket

Fra : Fischer

Dato : 03-01-02 20:43

> Nokia
>
> Det er ganske normalt at billige former ikke understøtter data

Jeg kan sagtens bruge data (9600 bps) med mit Mobilix Mayday (taletid).
Flere og flere taletidskort kan efterhånden bruges til data. Dette er
nødvendigt for at man kan bruge Wap.

*Fischer

Fra : Claus E Beyer

Dato : 04-01-02 07:54

"Fischer" <express@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan sagtens bruge data (9600 bps) med mit Mobilix Mayday (taletid).
> Flere og flere taletidskort kan efterhånden bruges til data. Dette er
> nødvendigt for at man kan bruge Wap.

Kan det mon skyldes at mit mobilix-taletidskort er fra foråret 1999, altså
næsten 3 år gammelt ? Der er taletid på, og det virker fortrinligt til taleopkald.

Claus

Fra : Mig

Dato : 03-01-02 21:31

> Det er ganske normalt at billige former ikke understøtter data

Undskyld, men hold kæft noget lort at lukke ud! LOL!

Dermed siger du at det SKAL være dyrt for at være godt?