mutex
Fra : *Tweak*

Dato : 02-01-02 23:03

"En kerne tråd blev afbrudt, mens den holdt en mutex"

fejlen fås under installation af xp.

Har prøvet to versioner.

Har prøvet andet ram.

Nogen ideér?.

Fra : DarkJedi

Dato : 03-01-02 00:19

> "En kerne tråd blev afbrudt, mens den holdt en mutex"

Mutex = mutual exclusion .. problem ved samtidig eksekvering af tråde ...
dvs. du har højest sandsynlig to processorer eller også opfører dit system
sig som om det har...

> fejlen fås under installation af xp.
>
> Har prøvet to versioner.

Det er sikkert noget at gøre med at den almindelige XP ikke kan klare mere
end en processor, og du derved hurtigt har opnået problemer med mutex. Du
skal have fat i Xp pro få at kunne bruge to processorer

> Har prøvet andet ram.

Ram har intet med det at gøre. Mutex-problem er fordi at den ene proces
(tråd) prøver at få fat i noget den anden har taget sig ret til at arbejde
på.

/DarkJedi

Fra : SharkanDK

Dato : 03-01-02 00:13

> Mutex = mutual exclusion .. problem ved samtidig eksekvering af tråde ...
> dvs. du har højest sandsynlig to processorer eller også opfører dit system
> sig som om det har...

Det er mig med problemet.

Jeg har flg.

Abit KT7A
AMD Thunderbird 1400
512 MB RAM
60 GB IBM 7200 HD
Asus Geforce 3 TI 200

Så det m altså være noget andet end det med 2 CPU'er. Kan det være min cpu ?
jeg kan godt installere Windows Me og har også tidligere kunnet installere
begge versioner af XP, men kan altså pludselig ikke.

Fra : SharkanDK

Dato : 03-01-02 00:23

Det er desuden Pro udgaven jeg prøver på at installere. ar både prøvet dansk
og engelsk, men altså med fejl. I den danske får jeg den tidl. beskrevne
fejl. I den engelske stopper den bare installationen når den når til et
bestemt punkt. Det er lige før den skal til at vise det med hvor man vil
installere osv.

Fra : DarkJedi

Dato : 03-01-02 00:54

> Det er desuden Pro udgaven jeg prøver på at installere.

Kan det være at Pro kræver at man har mere end 1 processor? .. jeg indrømmer
at jeg ikke kender meget til xp, da jeg altid har foretrukket Win2k!

/DarkJedi

Fra : Madsen

Dato : 03-01-02 01:01

"DarkJedi" <darkjedi@cyberimage.dk> skrev:

> Kan det være at Pro kræver at man har mere end 1 processor? .. jeg indrømmer
> at jeg ikke kender meget til xp, da jeg altid har foretrukket Win2k!

Nej, WinXP Pro kan også køre på en pc med kun een processor.

Madsen.

Fra : Peter Jespersen

Dato : 03-01-02 01:32

On Wed, 2 Jan 2002 23:03:29 +0100, *Tweak* wrote:

>"En kerne tråd blev afbrudt, mens den holdt en mutex"
>
>fejlen fås under installation af xp.
>
>Har prøvet to versioner.
>
>Har prøvet andet ram.

Det har sikkert ikke noget med hukommelsen at gøre!

En mutex (Mutial exclusion semaphor) bliver benyttet i
forbindelse med udelelige zoner, dvs en ressource som kun en
tråd kan havde adgang til ad gangen. Oftest er det for at en
fremmed tråd ikke kan gå ind og ændre data, imens en tråd anden
bruger resultatet til noget og dermed lige pludselig står og
beregner på nogle forkerte tal....det kan også være i
forbindelse med et drivprogram og dermed hardware. Hvis en tråd
dør inden semaphoren har låst ressourcen op tror denne at tråden
stadig har gang i noget...resultatet er at ingen kan komme i
nærheden af ressourcen....den døde tråd kan jo selvfølgelig ikke
komme tilbage og låse semaphoren op.

Hvor lagt når du ind i installationen, kunne godt få den tanke
at det har noget med Plug'n'pray at gøre.
Er det tilfældet kunne det måske være en ide at strippe maskinen
for alt porno, installere og så smide et udvidelseskort i af
gangen, installere driver og alt det der, næste kort...osw.

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
If you break a crumb in half, you now have two crumbs. - (SNL)

Fra : SharkanDK

Dato : 03-01-02 00:44

Hvor lagt når du ind i installationen, kunne godt få den tanke
at det har noget med Plug'n'pray at gøre.

Jeg når ind til lige før jeg skal til at vælge hvilken partition og
filsystem osv.

Jeg kan ikke engang opgradere fra Windows Me til XP, så får jeg sort skærm.

Jeg prøver det med plug'n'prayen.

Fra : SharkanDK

Dato : 03-01-02 01:58

Det var grafikkortet. Jeg har heller ikke kunnet køre med de officielle
Windows XP 21.81a drivere fra Asus uden at pc'en genstartede, så det har nok
hele tiden været grafikkortet, som har været problemet. Det er et Asus
Geforce 3 TI 200, hvis nogen ikke skulle vide det. Så det vil jeg se om jeg
kan få byttet. De hardware forhandlere er jo ikke altid lige lette at snakke
med.

Fra : SharkanDK

Dato : 03-01-02 14:43

midtdata siger at jeg skal prøve at skrive til Asus for at forklare
problemet. Nu kører jeg med geforce 3 kortet og den nye nvidia driver, så
det er åbenbart en fejl i forbindelse med inst. af windows xp, da jeg jo
godt kan inst. Windows Me, så jeg må skifte grafikkort, hvis jeg skal
geninstallere.

Fra : *Tweak*

Dato : 03-01-02 19:15

> [...]
> det er åbenbart en fejl i forbindelse med inst. af windows xp, da jeg jo
> godt kan inst. Windows Me, så jeg må skifte grafikkort, hvis jeg skal

FUCK dem, Midtdata SKAL tage varen retur DE står for garentien til dig, ikke
ASUS.

--
*Tweak*
icq: 131528069

Fra : //Overby

Dato : 07-01-02 19:46

> FUCK dem, Midtdata SKAL tage varen retur DE står for garentien til dig,
ikke
> ASUS.

Vrøvl, grafikkortet fejler jo ikke noget - det virker jo i ME. At der opstår
en uheldig konflikt ved installation af et OS, gør jo ikke varen defekt,
medmindre produktet er garanteret at virke i XP.

I øvrigt så har Midtdata ikke ydet nogen garanti - du har tværtimod en
reklamationsret - der er stor forskel.

Jeg mener, du har 14 dages returret ved fjernsalg, så mon ikke, at du kan få
byttet varen alligevel, men det kan du høre mere om i news:dk.videnskab.jura

Daniel

Fra : *Tweak*

Dato : 08-01-02 13:31

> [...]
>
> Jeg mener, du har 14 dages returret ved fjernsalg, så mon ikke, at du kan

> byttet varen alligevel, men det kan du høre mere om i

Var lidt for hurtuig du har ret. Er bare tit ude for at hardware forhandlere
løber fra deres ansvar trækker reparationer i langdrag osv.....