"Per Olsen" <perolsen@edb.dk> skrev i en meddelelse
news:3c337fd3$0$199$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> Hej Ng.
>
> Er der noget i købeloven som beskriver rimelig reperationstid, eller
pengene
> tilbage?
ja en rimelig reperationstid eller nyt produkt..... men hvad er rimeligt
????
> Sagen er den at vi for over 1 måned siden sendte et bundkort retur til,som
> var blevet defekt på printerporten.
en god service ville være at ombytte det fra butikken... men det er
producenten eller grossisten der skal ombytte eller reparere det
> IT Butikken konstaterede to dage senere at der var en fejl ved bundkortet,
> og afventede status fra deres leverandør, med henblik på reparation el.
> ombytning.
> Så gik der 14 dage og vi havde stadig intet hørt, så tager man knoglen og
> ringer, men de kan ikke sige andet en "det tager den tid det tager"
det har de ret i.... men de burde have ombyttet det
- nå de
> får så yderligere et par dage, og vi giver dem igen et ring, så tager de
> ikke telefonen FØR at vi sætter *31* (skjul nummer) foran telefonnumret,
men
svineri... med mindre du ikke taler pænt men bestemt til dem...
> de skylder nu skylden på deres leverandør, grundet at de ikke kan få et
nyt
> bundkort hjem.
>
det er et problem hvis de ikke har flere i butikken!
> Det kan vel ikke passe at det skal være købers problem at IT Butikken har
> problemer med deres leverandør?? - så må de vel bare finde en som kan
> overholde deres egne mål, som de skriver på deres hjemmeside?
helt korrekt... men så skal man advare mod producenten af bundkortet for at
undgå flere køber det.
>
> De får så igen et par dage til at tænke over sagerne i, og man hører ikke
> noget, vi giver så dem igen et ring, men igen får vi svaret "ting tager
den
> tid det tager/leverandør snak"
det kan gøre en gal i skrælden!
>
> De får så yderligere igen et par dage, nu er det jo jul
> ... og vi giver et ring, de lover så at de vil finde ud af noget, og ringe
> tilbage, men nej - der bliver ikke ringet tilbage, nu kan man på deres
> "track at pray" system se at de har rykket varens reparations/ombytnings
tid
> yderligere frem....
hmmmmmmmm
>
> Her til aften kan vi se at de har sat forventet status på løsning frem til
> den 17 Januar! - hvor lang tid skal man dog vente før man kan gøre
noget? -
> nu er IT Butikken jo ikke ligefrem det sted hvor man personligt kan møde
op
> for at få en snak, mand til mand.
har du prøvet her ???
Fysisk adresse:
ITbutikken A/S
Gl. Århusvej 19
DK-8800 Viborg
>
> Grunden til at denne også er postet i dk.edb.hardware - er at andre IKKE
> skal begå samme fejl og købe hardware ved IT Butikken (
www.itbutikken.dk)
> det kunne jo ske at det går i stykker......det er ikke ligefrem ordet
> SERVICE itbutikken kan bruge som deres motto.
og hvad hed så producenten af bundkortet ????
>
> så ta hellere og handle ved
www.shg.dk - hvis man giver lidt, så får man
> byttet varen.
ja eller et sted hvor du kan kontakte sælger face to face... måske betale
lidt mere og så få en service.....men hvem vil betale for det ????
jeg ved at det ikke altid kan betale sig at gå efter det billigste sted.....
men efter det sted man får den bedste vejledning!!!!
>
> Håber nogen kan hjælpe?
ja !!! lad være med at købe et sted hvor du ikke betaler for andet end
varen....men også for en service!! så du kan hjælpe dig selv på den måde...
--
vh
D9N
[ICQ - 78427356]
Peace-Love-Harmony
www.d9n.dk