Tilbehør til Kaninret ?
Fra : Henrik Vest

Dato : 02-01-02 19:42

Hej NG!

Jeg skal ha' gæster på fredag og har tænkt mig at lave en ret med kanin.

Hurtigt fortalt: først steges løg, siden kaninen og tilslut koges det hele
tilsat frisk timian i rødvin i 1 time.

Men hvad kan man servere til sådan en fætter ... ??

mvh
Henrik V.

Fra : Flemming

Dato : 02-01-02 19:58

tja jeg kunne foreslå hasselbagte kartofler og hasselbagte gulerødder -
drysset med salt og timian, og en marineret rødbedesalat med
æbler,solsikkekerner og rosiner. mangler du nærmere opskrift skriver du bare
M.v.h. Gitte

Fra : Henrik Vest

Dato : 02-01-02 20:04

Hej Gitte
Hurtig svar du kom med
Din marinerede rødbedesalat, kan du fortælle lidt mere om den ??

Fra : Flemming

Dato : 03-01-02 18:32

ja da her er den og velbekomme
Marineret rødbedesalat til 4 pers.

2 - 3 rødbeder skrælles og koges møre ( ca. 1 time) - tilsæt ca.1 tsk.salt
skæres i tern når de er afkølede
blandes med 3 skrælede æbler i tern
lidt solsikkekerner og rosiner efter behag

Dressing:
1 spsk. dijonsennep
olivenolie el. tidselolie tilsættes under kraftig omrøring til det cremer
lidt ligesom når man laver mayonaise basamicoeddike tilsættes ca ½ dl. og
dette hældes over salaten. kan med fordel laves nogle timer i forvejen

Gitte

Fra : Jens Karstensen

Dato : 01-01-02 22:56

Engang rodfrugt pure er heller ikke af vejen.

MVH
Jens Karstensen